صفحه اصلی > صنعت روغن های خوراکی : روش تولید کره بادام درختی (+معرفی کره گیر خانگی و صنعتی)
تولید کره بادام درختی
تولید کره بادام درختی

روش تولید کره بادام درختی (+معرفی کره گیر خانگی و صنعتی)

آنچه خواهید خواند:

تولید کره بادام درختی که دارای ارزش تغذیه ای بالا و طعمی عالی است، در دو مقیاس خانگی و صنعتی در این مقاله توضیح داده شده است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با کره بادام درختی

کره بادام درختی با توجه به محتوای پروتئین و چربی های سالمی که دارد، به عنوان یکی از ترکیبات مغذی و با ارزش برای سلامت بدن نام برده می شود. از فواید کره بادام درختی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و قلب، جلوگیری از آلزایمر و بیماری های قلبی، آب مروارید چشم و سرطان، سنگ کیسه صفرا و خیلی از بیماری های دیگر.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

البته خواص این محصول به موارد گفته شده محدود نیست، علاوه بر این ها می تواند نقش پررنگی در روش زندگی سالم داشته باشد. خوشبختانه کره بادام درختی را هم به صورت خانگی و هم صنعتی می توان تولید کرد.

روش تولید کره بادام درختی به هر دو صورت صنعتی و خانگی بسیار آسان است. شما می توانید در کمتر از نیم ساعت کره بادام خانگی مغذی و طبیعی خودتان را تهیه کنید. برای تولید کره بادام درختی خانگی شما فقط مخلوط کن، بادام درختی خام و نمک (در صورت تمایل) را لازم دارید. البته این امروزه دستگاه های صنعتی در انواع مختلف در بازار موجود هستند که به صورت کارآمدی عملیات کره‌گیری را برایتان انجام می دهند.

اگر به وبسایت و فروشگاه آی فودز مراجعه کنید، با انواع مدل مختلف دستگاه کره گیر (خانگی و صنعتی) آشنا خواهید شد و به راحتی می توانید دستگاه مناسب کار خود را پیدا کنید. تفاوت انواع مختلف این دستگاه ها به بازده تولید آن ها و عملکردشان بستگی دارد که بهتر است پیش از خرید با ویژگی های هر کدام به طور کامل آشنا شوید.

تولید کره بادام درختی
تولید کره بادام درختی

در ادامه این مطلب روش تولید کره بادام درختی در دو مقیاس صنعتی و خانگی را به طور کامل برای شما بیان کرده ایم.

روش خانگی تولید کره بادام درختی

ترکیبات لازم: بادام درختی خام و در صورت تمایل نمک

ابتدا لازم است مغز بادام درختی را به همراه مقداری نمک برای ۸ ساعت در آب بخیسانید تا در مراحل بعدی روغن آن آسان تر آزاد شود. سپس باید بادام های درختی را آبکشی کرده و برای پانزده دقیقه در حرارت صد و بیست درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید. در نتیجه این کار مغز بادام ها ترد شده و در نتیجه آسان تر خرد می شوند. البته برای انجام این کار می توانید از تابه نیز استفاده کنید، در هر دو روش نتیجه یکسانی حاصل می شود. دقت کنید پیش از تفت دادن آب اضافی بادام‌ ها را حتما بوسیله پارچه بگیرید.

اکنون بادام درختی خام را درون مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن نمایید. کم کم می بینید که مغز بادام خرد می شود و به دیواره های دستگاه می چسبند. در این زمان دستگاه را خاموش کنید و دیواره ها را در وسط جمع کنید. مجددا دستگاه را روشن کنید و تا هنگامی که ترکیب درون دستگاه حالت خامه ای پیدا کند، لازم است این کار را تکرار کنید. این عملیات ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید و در این زمان شما باید مراقب باشید که دستگاه زیاد داغ نشود. هنگامی که بادام به اصطلاح روغن انداخت و حالت خامه ای به خود گرفت، می‌توانید بگویید که کار شما به پایان رسیده است. دقت کنید که افزودن نمک اختیاری است و می توانید از آن صرف نظر کنید.

دستگاه کره ساز فروشگاهی
دستگاه کره ساز فروشگاهی

از چه ترکیبات دیگری می توانید استفاده کنید؟

علاوه بر این ها، می توانید از انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون نیز در تولید کره بادام درختی تان استفاده کنید. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری روغن را درون مخلوط کن بریزید که این کار به آغاز تشکیل کره کمک می کند. به همین آسانی شما کره بادام درختی خانگی را تهیه کرده اید. اکنون می توانید کره را درون ظرف‌ مناسبی ریخته و به عنوان صبحانه یا میان‌ وعده میل کنید.

همچنین برای تسهیل تولید کره بادام درختی، می توانید از دستگاه های خانگی مخصوص این کار استفاده کنید. این دستگاه ها کل ماده خام ورودی را به کره تبدیل می کنند و در میزان زمان و مخارج شما صرفه جویی می شود. البته لازم به ذکر است که دستگاه های کره‌گیری خانگی بیشتر برای مشاغل خانگی مناسب اند، با این حال می توانند برای استفاده در منزل نیز بکار گرفته شوند. در حال حاضر انواع مختلف دستگاه کره‌گیر خانگی در فروشگاه آی فودز موجود است که برای اطلاع از قیمت و ویژگی های اصلی آن ها می توانید روی نام فروشگاه کلیک کنید.

روش صنعتی تولید کره بادام درختی

برای افرادی که قصد تولید کره از مغز بادام درختی در مقیاس صنعتی را دارند، ما انواع صنعتی دستگاه های کره گیر را معرفی می کنیم. با توجه به میزان تولیدتان شما می توانید از مدل های دستگاه های صنعتی که در بازار موجود هستند، استفاده کنید.

دستگاه های کره گیر صنعتی با گنجایش ۳ تا ۵ کیلوگرم طی 1 ساعت برای دامداری های سنتی و کارگاه های تولید محصولات لبنی و کره مناسب هستند. چنانچه شما قصد راه اندازی کسب و کاری در اندازه را دارید، این مدل از دستگاه های کره گیری برای شما کاربرد دارند.

دستگاه کره ساز هایپر مارکت لاکچری
دستگاه کره ساز هایپر مارکت لاکچری

انواع دستگاه های کره گیر فروشگاهی با ظرفیت ۶ تا ۸ کیلوگرم طی 1 ساعت و انواع کارگاهی با ظرفیت ۱۰ تا ۱۸ کیلوگرم طی 1 ساعت نیز از رایج ترین انواع این دستگاه ها هستند؛ که در خطوط‌ تولید کارخانه های لبنی استفاده می شوند. شما با به کارگیری دستگاه کره گیر صنعتی قادر به کره گیری از انواع مغزها و دانه های روغنی از جمله بادام درختی، پسته، گردو و … خواهید بود. نحوه استفاده از این دستگاه ها بسیار آسان است و کافی است که تنها مغز بادام درختی را داخل قیف دستگاه بریزید تا کل محصول را به کره تبدیل کند. به همین راحتی!

در حال حاضر انواع مختلف دستگاه کره‌گیر صنعتی نیز در فروشگاه آی فودز موجود هستند که برای اطلاع از قیمت و ویژگی های اصلی آن ها می توانید روی نام فروشگاه کلیک کنید.

کره بادام درختی چه خواصی برای بدن دارد؟

کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و قلب، جلوگیری از آلزایمر و بیماری های قلبی، آب مروارید چشم و سرطان، سنگ کیسه صفرا و خیلی از بیماری های دیگر.

کره بادام درختی را به چند روش می توان تولید کرد؟

به دو روش خانگی (با استفاده از مخلوط کن یا دستگاه کره گیر) و صنعتی

برای راه اندازی مشاغل خانگی کره گیری کدام دستگاه کره گیری مناسب است؟

دستگاه های کره‌گیری خانگی بیشتر برای مشاغل خانگی مناسب اند، با این حال می توانند برای استفاده در منزل نیز بکار گرفته شوند.

برای خرید انواع دستگاه کره گیری خانگی و صنعتی چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها