صفحه اصلی > صنعت خشکبار : انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی (برای مشاغل مختلف)
بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی
بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی

انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی (برای مشاغل مختلف)

آنچه خواهید خواند:

بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی کدام است؟ اگر از طرفداران چیپس میوه هستید یا صاحب کسب و کار در این زمینه هستید، حتما بارها این سوال برایتان ایجاد شده است.

استفاده از دستگاه خشک کن میوه صنعتی از روش های نوین تولید چیپس میوه است که روشی موثر، ایمن و پربازده است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی آشنا شوید و با توجه به نوع نیازتان یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

مروری بر روش های قدیمی تولید چیپس میوه

در گذشته تولید چیپس میوه معمولا تنها با استفاده از روش های سنتی مانند خشک کردن با نور آفتاب و یا با استفاده از فر صورت می گرفت. با این حال، امروزه روش های سنتی به علت مسائل بهداشتی و زمان زیادی که برای خشک شدن لازم دارند، خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی
بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی

در روش خشک کردن میوه ها با استفاده از نور آفتاب، عوامل غیرقابل کنترلی مانند تغییرات آب وهوا و عدم دسترسی به آفتاب، آلودگی با حشرات، گرد و خاک و فضولات حیوانی، نیاز به فضای بزرگ و مدت زمان بالای خشک شدن، در صورت عدم وجود مدیریت و کنترل دقیق امکان تولید چیپس میوه استاندارد نخواهد بود. از ان رو، امروزه به کارگیری روش های خشک کردن با استفاده از تجهیزات متعدد تحت عنوان خشک کننده مصنوعی در دستور کار مردم قرار گرفته است. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، امروزه مدل های مختلف دستگاه های خشک کن میوه خانگی و صنعتی به بازار عرضه شده اند که هیچ یک از معایب روش های سنتی را ندارند.

اگر این روزها شما نیز به دنبال تولید میوه خشک در مقیاس خانگی یا صنعتی هستید، حتما با مطالعه ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

تولید میوه خشک

میوه خشک با توجه به دارا بودن ترکیبات مغذی مانند ویتامین ها، فیبرها و آنتی اکسیدان ها از زمان های گذشته جایگاه مهمی در میان خانواده های ایرانی داشته و همواره گزینه اول آن ها برای میان وعده ها بوده است. استفاده از میوه هایی مانند انجیر، زردآلو، سیب، موز، پرتقال و کیوی به صورت خشک در میان ایرانی ها بسیار رایج است و پای ثابت بیشتر مهمانی ها و جشن های شب یلدایمان است. علاوه بر همه این ها، چیپس میوه با ماندگاری بالای خود از نظر اقتصادی نیز به صرفه است و برای مدت طولانی می توان آن را در منزل نگهداری و مصرف کرد.

همانطور که گفتیم تولید میوه خشک به روش سنتی نیز امکان پذیر است اما به مدت زیادی برای خشک شدن نیاز دارد. همچنین این که خشک شدن حجم های زیاد از چیپس میوه به روش های سنتی بسیار دشوار است. علاوه بر این، روش های سنتی از نظر رعایت بهداشت نیز خیلی جالب نیستند. از این رو، در طی چند سال اخیر دستگاه های خشک کن میوه بسیار محبوب شده اند. چرا که هیچ یک از دشواری های روش های سنتی را ندارند و شما در زمان کمتری می توانید مقدار زیادی از انواع میوه را خشک کنید.

انواع دستگاه خشک کن میوه خانگی و صنعتی در بازار موجود اند که کار را برای هر کسی آسان تر کرده اند. با مراجعه به وبسایت آی فودز، مدل های مختلف دستگاه خشک کن صنعتی میوه و خشک کن خانگی میوه را خواهید دید. با توجه به تنوع زیاد این دستگاه ها، به آسانی نمی توانید بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی را انتخاب کنید. تفاوت انواع مختلف آن به بازده تولید آن ها و کاربردشان بستگی دارد که بهتر است پیش از خرید با خصوصیات هر دستگاه به طور کامل آشنا شوید.

بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی برای کسب و کارتان کدام است؟ با مطالعه ادامه این مطلب پاسخ خود را خواهید گرفت.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با دستگاه خشک کن صنعتی میوه و نحوه کار آن آشنا شوید.

تولید میوه خشک با دستگاه خشک کن خانگی میوه

اگر شما به دنبال تولید میوه خشک برای مصارف خانگی را دارید، خبر خوب این است که مدل های مختلف این دستگاه ها با گنجایش کم و اندازه کوچک برای این منظور تولید شده اند؛ که می تواند فرآیند خشک کردن میوه های مختلف را برای شما راحت تر کند. به طور معمول دستگاه‌های خشک کن میوه خانگی در نوع کابینی هستند و گنجایش ورودی آن ها حداقل ۱۵ یا ۲۰ کیلوگرم است، تعداد سینی آن نیز حداقل ۱۵ عدد است. شما با توجه به استفاده ای که از دستگاه خواهید کرد، باید ظرفیت، تعداد سینی و اندازه دستگاه را انتخاب کنید و بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی خانگی را برای خودتان خریداری کنید.

برای مثال اگر قصد شما از خرید دستگاه خشک کن میوه راه اندازی یک کسب و کار خانگی و کوچک است، لازم است دستگاه‌ موردنظرتان را متناسب با نیازتان انتخاب و تهیه نمایید.

دستگاه خشک کن میوه و سبزی ۲۱ سینی ۱۰۰ کیلویی دستگاهی با ظرفیت بالا و عملکردی عالی است که می تواند انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، چای، لواشک و سایر مواد غذایی را به راحتی و با کیفیت بالا خشک کند.

خوشبختانه در فروشگاه آی فودز انواع مختلف دستگاه تولید میوه خشک خانگی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید مقادیر زیادی از میوه ها را در مدت کوتاهی خشک کنید. برای اطلاع از قیمت و ویژگی های اصلی این دستگاه ها کافی است بر اسم فروشگاه کلیک نمایید.

کاربرد خشک کن صنعتی میوه و سبزی

دستگاه های تولید میوه خشک صنعتی بیشتر به منظور کسب و کارهای بزرگ تولید کننده چیپس میوه در حجم زیاد، مورد استفاده قرار می گیرند. انواع صنعتی خشک‌ کن های میوه در دو مدل کابینتی و تونلی در بازار ایران موجود هستند که تفاوت آن ها به حجم و بازده شان بستگی دارد. مدل های کابینتی دستگاه های میوه خشک کن، همان گونه که احتمالا از نامش نیز حدس زده اید، حاوی سینی هایی برای جای دادن میوه هستند. این مدل دستگاه ها از ظرفیت بالایی برخوردار نیستند و در هر دور تقریبا سیصد کیلوگرم میوه را خشک می کنند.

از سوی دیگر انواع تونلی این دستگاه ها می توانند تا حجم دو تن از میوه های مختلف را به چیپس میوه تبدیل کنند. در این انواع از دستگاه های میوه خشک کن، تونل ها با اندازه بزرگ طراحی شده اند که میوه جات را به درون دستگاه منتقل کرده و از طرف دیگر آن خارج می کنند. شما با توجه به نوع کسب و کار خود می توانید از یکی از دو مدل کابینتی یا تونلی این دستگاه ها بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی مناسب کارتان را انتخاب کنید.

بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی
بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی

نکات مهم انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی

انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی متناسب با نیازهایتان، تا حد زیادی به ترجیحات شخصی تان و نحوه ی استفاده از آن بستگی دارد. با این حال، داشتن درک خوبی از تفاوت های این دستگاه ها و گزینه های مختلفی که دارید، می تواند به شما کمک کند تا آگاهانه ترین تصمیم را بگیرید. در این جا به چند مورد از ویژگی ها و عوامل اصلی که هنگام خرید دستگاه خشک کن صنعتی میوه و سبزی بهتر است به خاطر داشته باشید، اشاره می‌کنیم:

توزیع گرما و جریان هوا

قبل از انتخاب بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی، در مورد نحوه ی توزیع گرما و جریان هوا برای هر مدل، تحقیق کنید. آن ها چگونه طراحی شده اند تا اطمینان حاصل کنیدکه میوه و سبزی داخل دستگاه به طور یکنواخت خشک می شود؟ خشک کن های صنعتی میوه با جریان افقی معمولاً بهترین طراحی را برای این کار دارند؛ اما بسیاری از مدل های جریان عمودی نیز دارای فن ها و عناصر طراحی دیگری هستند که به طور خاص برای بهبود جریان هوا در نظر گرفته شده اند.

اندازه و ظرفیت

دستگاه های خشک کن میوه در اندازه های مختلفی (از کوچک و خانگی تا صنعتی) و با ظرفیت های متنوعی (از چند سینی تا بیش از ۲۰ سینی) ساخته می شوند. مطمئن شوید که اندازه ای را انتخاب کنید که متناسب با فضای در دسترس شما و ظرفیت تولید مورد نیازتان باشد.

قابلیت های اضافی دستگاه خشک کن صنعتی میوه و سبزی

علاوه بر مواردی که پیشتر گفتیم، بعضی از این دستگاه ها مجهز به قابلیت های اضافی نیز هستند. از جمله این قابلیت ها عبارتند از ترموستات، تایمر و قابلیت خاموش شدن خودکار.

موقع خرید بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی، حتما موارد ذکر شده را به خاطر داشته باشید.

به نظر شما بهترین دستگاه خشک کن میوه صنعتی باید چه ویژگی های دیگری داشته باشد؟ حتما نظرتان را برای ما و دیگران بنویسید تا از آن استفاده کنیم.

سوالات متداول

خشک کردن میوه به روش سنتی چگونه است؟

با استفاده از روش های سنتی مانند خشک کردن با نور آفتاب و یا با استفاده از فر صورت می گیرد.

معایب خشک کردن میوه با استفاده از نور آفتاب چیست؟

در روش خشک کردن میوه ها با استفاده از نور آفتاب، عوامل غیرقابل کنترلی مانند تغییرات آب وهوا و عدم دسترسی به آفتاب، آلودگی با حشرات، گرد و خاک و فضولات حیوانی، نیاز به فضای بزرگ و مدت زمان بالای خشک شدن، در صورت عدم وجود مدیریت و کنترل دقیق امکان تولید چیپس میوه استاندارد نخواهد بود.

خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه چگونه است؟

با استفاده از دستگاه های خشک کن میوه خانگی و صنعتی (کابینی و تونلی)

برای خرید دستگاه های خشک کن میوه خانگی و صنعتی چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها