صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ و صنعت نوشیدنی ها : کدام دستگاه آسیاب قهوه را بخریم؟ (خرید بهترین آسیاب قهوه)
بهترین دستگاه آسیاب قهوه
بهترین دستگاه آسیاب قهوه

کدام دستگاه آسیاب قهوه را بخریم؟ (خرید بهترین آسیاب قهوه)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه آسیاب قهوه در دم کردن قهوه ای با کیفیت و عطر و طعم عالی بسیار موثر است. خوانددگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله راهنمای خرید، می توانید با انواع این دستگاه و ویژگی های آن ها آشنا شوید.

دستگاه آسیاب قهوه

عوامل بسیاری بر کیفیت قهوه ای که می نوشید اثر دارند. از جمله مهم ترین این عوامل برای دم کردن قهوه ای مناسب، علاوه بر نوع قهوه و تجهیزات مناسب، مقدار آسیاب شدن دانه های قهوه شماست.

دستگاه آسیاب قهوه (Coffee Grinder) با کیفیت، باعث افزایش کیفیت قهوه می شوند. استفاده از انواع دستگاه های آسیاب منجر به آسیاب کردن درست دانه های قهوه می شود و در نتیجه آن شما می توانید به بهترین پتانسیل عطر و طعم آن دست یابید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

این دستگاه ها، ابزاری‌ مهم و بسیار تاثیر گذار بر روی طعم و عطر حاصل از دانه های قهوه هستند، به گونه ای که می توانند برای شما پودر قهوه با طعمی مطلوب و با کیفیت را فراهم کنند.

در واقع وسیله ای برای آسیاب و خردایش دانه های قهوه هستند که به دلیل چرخش تیغه آن دانه ها شکسته و ریز می گردند. در ابتدا آسیاب های قهوه به هاون شبیه بودند و از جنس چوب یا سنگ ساخته می شدند.

بهترین دستگاه آسیاب قهوه
بهترین دستگاه آسیاب قهوه

بنابراین لازم است بر انتخاب و تهیه نوع صحیح دستگاه آسیاب قهوه سرمایه گذاری کنید. برای انتخاب صحیح و مناسب با نیاز خود شما می توانید از کارشناسان آی فودز مشاوره بگیرید. برای راحتی شما عزیزان در دامه این مطلب انواع دستگاه آسیاب قهوه را به شما معرفی می کنیم و راهنمایی های لازم برای خرید دستگاه آسیاب مناسب را در اختیارتان می گذاریم.

چرا از دستگاه آسیاب قهوه (قهوه ساب) استفاده کنیم؟

در حال حاضر دانه های آسیاب شده قهوه در فروشگاه ها عرضه می شوند، از این رو ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید از آسیاب قهوه استفاده کنیم؟ علاقه مندان قهوه به خوبی می‌دانند که عطر و طعم قهوه ای که دقیقا قبل از دم کردن آسیاب می شود، با پودر قهوه خریداری شده قابل مقایسه نمی باشد. دیگر علت های مهم این امر عبارت اند از:

آسیاب قهوه مدل TS-1800 لبنانی، یکی از ساده ترین دستگاه ها می باشد که می توانید از آن برای آسیاب کردن قهوه استفاده کنید، در این دستگاه یک تیغه در مرکز آن قرار دارد و با چرخش تیغه و برخورد به قهوه باعث شکستن و ریز شدن دانه های قهوه می شود.

کیفیت نه چندان عالی قهوه های از پیش آسیاب شده

پودر قهوه ای که از فروشگاه ها می خرید، آن چنان که باید تازه نیست و عطر و طعم اصیل قهوه را ندارد. حتی اگر نوشیدنی مورد علاقه شما قهوه نباشد، قادر به تشخیص تفاوت مزه قهوه آماده با قهوه تازه آسیاب شده هستید. لذا، بهتر است خودتان دانه های قهوه را آسیاب کنید یا پودر قهوه را به صورت تازه بخرید.

اهمیت مقدار آسیاب شده دانه های قهوه در کیفیت دم کردنشان

بسته به نوع قهوه ای که می خواهید دم کنید، قهوه‌ی پودر شده ممکن است بیش از اندازه نرم یا درشت باشد. به این نکته توجه کنید که با این که خیلی از دستگاه های آسیاب درجات متفاوتی برای آسیاب کردن دارند، معمولا نمی توانند دانه های قهوه را در اندازه ای که مناسب قهوه ترک است، نرم کنند.

همچنین فرض کنیم شما انواع مختلفی از دستگاه ها را در منزل دارید. برای مثال یک اسپرسوساز خانگی، یک V60 و یک فرنچ پرس. اما چرا برای هر دستگاه یک نوع قهوه را بخرید؟ بهتر است که یک آسیاب بخرید و هر بار متناسب با آن قهوه را پودر نمایید.

به خصوص که عصاره ی بدست آمده از قهوه تا مقدار زیادی وابسته به درجه آسیاب شدن آن است. به طوری که می توانید با تغییر درجه آسیاب مزه های مختلفی به دست بیاورید.

در فیلم زیر، راهنمای کامل انتخاب بهترین دستگاه آسیاب قهوه خدمتتان ارائه شده است. شما را به تماشای این فیلم دعوت می کنم.

برای دم کردن قهوه با طعم خوب وقت بگذارید!

زمانیکه قهوه به درستی آسیاب نشده باشد، بافت آن یکنواخت نخواهد بود و در نتیجه درست دَم نمی کشد. این قضیه روی مزه قهوه موثر است، می تواند آن را ترش یا تلخ نماید. همچنین می تواند سبب شود هر بار که قهوه دم می کنید، طعمی متفاوت به دست بیاورید.

چنانچه دستگاه آسیاب قهوه خانگی شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، ممکن است دانه ها را بیش از اندازه درشت یا کوچک کند. دانه های بزرگ به میزان کمتری عصاره رها می کنند که سبب ایجاد طعمی ترش می شود و دانه های خیلی کوچک منجر به ایجاد طعم تلخ می شوند.

کافی است تصور کنید یک بسته قهوه باکیفیت را خریده اید، آن هم با قیمت بالا و زمانیکه آن را دم می کنید، طعمی مشابه با قهوه کافی شاپ ها را ندارد.

انواع دستگاه آسیاب قهوه کدام اند؟

به طور کلی دستگاه های آسیاب های قهوه به دسته های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند.

آسیاب قهوه خانگی

خود این دستگاه ها به دو دسته تقسیم می شود: آسیاب قهوه دستی و آسیاب قهوه برقی.

آسیاب قهوه دستی

اگر مقدار مصرف قهوه شما کم است، آسیاب های دستی برای نیازتان مناسب است. با توجه به تاثیر استفاده از پودر قهوه تازه در کیفیت دم کردن آن، استفاده از این دستگاه ها این امتیاز را به همراه دارند.

این دستگاه کم وزن و قابل جابجایی است. همچنین انواع این دستگاه با قیمت های ارزان نیز در بازار وجود دارند که برای خریدشان به بودجه زیادی نیاز ندارید. با این وجود، انواع دستی دستگاه آسیاب قهوه سرعت عمل زیادی ندارد و برای خردایش دانه های قهوه به نیروی دست نیاز دارد.

مزایای انواع دستی آسیاب قهوه عبارت است از:

  • قابل حمل (در خانه، مسافرت، پیک نیک و …)
  • قیمت پایین
  • صدای کمتری در مقایسه با انواع برقی ایجاد می کنند
آسیاب قهوه مدل TS-2000 استندی
آسیاب قهوه مدل TS-2000 استندی

آسیاب قهوه برقی

این دسته برای عاشقان قهوه که بیشتر از یک بار در روز قهوه می نوشند مناسب است. این افراد با استفاده از آسیاب های برقی می توانند در کم ترین زمان ممکن پودر قهوه خود را آماده کنند.

نکات خرید بهترین آسیاب خانگی قهوه

برای انتخاب بهترین آسیاب خانگی قهوه، ابتدا باید نیازهای خودتان را بشناسید.با این وجود برای انتخاب و خرید بهترین آسیاب خانگی قهوه، 3 نکته کلیدی وجود دارد: (پیشنهاد می کنم هنگام خرید حتما این نکات را به خاطر بسپارید)

  • طراحی دستگاه: طراحی دستگاه شامل ابعاد، وزن و جنس بدنه دستگاه می شود. ابعاد بهترین آسیاب خانگی قهوه را باتوجه به فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. همچنین جنس بدنه دستگاه هم بهتر است از مواد مقاوم ساخته شده باشد تا در اثر گذر زمان و استفاده های متوالی خراب نشود.
  • نوع تیغه های دستگاه: در این مورد باید به جنس تیغه ها و تعداد پره ها توجه کنید.
  • ظرفیت مخزن دستگاه آسیاب: این ویژگی کاملا به نیاز شما بستگی دارد. با این حال برای جلوگیری از استهلاک دستگاه و اصطلاحا دوباره کاری، توجه کنید که ظرفیت دستگاه کمتر از نیازتان نباشد.

دستگاه آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی

این مدل دستگاه ها بیشتر در مراکز خرید بزرگ قهوه و یا در میان تجهیزات کافی شاپ استفاده می شوند. ابعاد این آسیاب ها در مقایسه با انواع خانگی بزرگتر است و طبیعتا بازده و سرعت تولید بیشتری نیز دارند.

برای استفاده از این دستگاه ها، تنها لازم است قیف آسیاب (هاپر طراحی شده) را از دانه های قهوه پر نمایید. سپس اندازه آسیاب دلخواه خود را انتخاب کنید و دکمه آن را فشار بدهید.

در این صورت در کمتر از چند ثانیه این دستگاه یک قهوه پودر شده تازه با عطر و طعمی بی نظیر به شما خواهد داد که برای دم کشیدن آماده است و بویی مست کننده دارد.

سوالات متداول

چرا بهتر است از دستگاه آسیاب قهوه استفاده کنیم؟

برای قهوه با کیفیت تر، تازه بودن پودر قهوه اهمیت دارد؛ همچنین باعث می شود دانه ها به صورت یکنواخت آسیاب شوند و …

انواع دستگاه آسیاب قهوه کدام اند؟

آسیاب قهوه خانگی، نیمه صنهتی و صنعتی

آسیاب قهوه خانگی چند نوع است؟

در دو نوع دستی و برقی موجود است.

برای خرید انواع دستگاه آسیاب قهوه چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها