صفحه اصلی > صنعت نان : افزایش درآمدزایی نانوایی ها با استفاده از دستگاه پخت نان صنعتی
افزایش درآمد نانوایی ها
افزایش درآمد نانوایی ها

افزایش درآمدزایی نانوایی ها با استفاده از دستگاه پخت نان صنعتی

آنچه خواهید خواند:

افزایش درآمدزایی نانوایی ها امروزه با چالش هایی روبرو است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با روش های افزایش درآمدزایی نانوایی خود آشنا شوید.

حرفه نانوایی از قدیمی ترین مشاغل جهان و ایران است. با گذشت زمان و پیشرفته شدن فناوری شاهد نوآوری در تجهیزات صنایع غذایی، تجهیزات پخت نان و ورود دستگاه های نانوایی حرفه ای و مدرن به این صنعت هستیم.

پرمصرف ترین مواد غذایی در صنعت غذایی ایران در مقایسه با دیگر نقاط دنیا، نان است. فقط کافی است در هر استان، شهر و محله ای که هستید، اطرافتان را نگاه کنید و ببینید که چندین مغازه نانوایی وجود دارد. تجمع مردم مقابل مغازه های نانوایی در زمان های مشخص و ماه های مخصوصی نشان دهنده رونق زیاد این صنعت است. بر اساس این شواهد مشخص می شود که وارد شدن به صنعت پخت و پز نان با داشتن انواع دستگاه نانوایی پیشرفته و خط تولید نان، می توانید یک حرفه بسیار پر درآمد داشته باشید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

امروزه در نانوایی صنعتی از مدل های اتوماتیک دستگاه پخت نان استفاده می کنند و این به معنای تولید زیاد و نیروی کار کمتر است که مساوی است با سود دهی و درآمدزایی بیشتر.

افزایش درآمد نانوایی ها
افزایش درآمد نانوایی ها

بررسی درآمد زایی و بازار کار نانوایی ها در ایران

تمامی نکاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، در ابطه با نانوایی های سنتی بود. با این حال به علت ثابت نبودن وضع اقتصادی و تورم در ایران و افزایش دستمزد کاربران، عدم ثبات هزینه آرد و تغییرات دایمی نرخ دلار (دولتی و آزاد)، هزینه ها و درآمد نانوایی ها وضعیت مساعدی ندارد و خیلی از آن ها در شرف تغییر دادن کسب و کار خود هستند.

این امر یک دلیل روشن است برای موفقیت در حرفه نانوایی، زیرا نانوایی های سنتی کم کم در بین مردم برداشته می شوند، در حالی که تقاضای مردم برای نان در بین ایرانیان هم چنان پابرجا است.

می دانم شاید بگویید که در ایران گرایش مردم به نان سنتی است اما باید بیان کنم با گذر زمان نان های صنعتی با فرهنگ سازی صحیح فراگیر می شود و امنیت و سلامت نان برای عموم افراد مشخص می شود.

انواع اتوماتیک دستگاه پخت نان

برای انتخاب و خرید دستگاه صنعتی پخت نان، بهتر است در ابتدا یک بررسی جامع به روی برند دستگاه داشته باشید، زیرا به طور معمول در رابطه با این نوع دستگاه ها تجربه ثابت کرده است که برند به روی کیفیت آن ها تاثیر دارد. برندهای معتبر از باکیفیت ترین مواد برای تولید این دستگاه ها استفاده می کنند. ما در آی فودز یک مرکز معتبر برای خرید انواع دستگاه های اتوماتیک پخت نان را برایتان فراهم کرده ایم. شما برای افزایش درآمدزایی حرفه نانوایی خود می توانید انواع دستگاه های پخت نان تونلی و یا دوار را از فروشگاه آی فودز تهیه کنید.

در نتیجه خرید دستگاه پخت نان صنعتی از شرکت های معتبر، می توانید در صورت وارد شدن آسیب به دستگاه، به برند سازنده آن مراجعه کنید و از خدمات پس از فروش بهره ببرید و از کمک کارشناسان متخصص آن ها استفاده کنید.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید دستگاه پخت نان صنعتی گارانتی آن است. چنانچه از خدمات دستگاه اطمینان نداشته باشید، حتی در صورت مواجهه با اشکالات جزئی دستگاه ها، حتما با دردسر بزرگی روبه رو می شوید.

این روزها مردم به ظاهر خیلی بیشتر اهمیت می دهند از این رو، هر چقدر محل کارتان حرفه ای تر و مدرن تر باشد و حتی اگر نانی که عرضه می کنید ظاهری جدید و جذاب تر داشته باشد، در جلب رضایت مشتریتان اهمیت بیشتری خواهد داشت

از جمله دستگاه ها اصلی مورد استفاده در کارخانه های پخت نان، دستگاه نانوایی تونلی است که تونل پخت آن به حرارت سنج مجهز است و با استفاده از آن میتوانید دمای درون تونل را تعیین کنید.

شما می توانید پیش از خرید دستگاه و پرداخت هزینه با سازنده های این دستگاه ها ارتباط برقرار کنید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

دستگاه صنعتی فر گردان پخت نان (پرتابل) برای پخت انواع نان‌های سنتی و صنعتی کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه به افزایش بهره وری و بهبود کیفیت نان در نانوایی ها کمک می کند.

تجهیزات لازم برای کمک به افزایش درآمدزایی نانوایی های صنعتی

دیگر دستگاه ها و تجهیزاتی که برای افزایش درآمدزایی در نانوایی های صنعتی نقش به سزایی دارند، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دستگاه خمیر گیر
  • دستگاه تکه کن خمیر
  • دستگاه چانه گیر
  • میز چانه
  • رول کن
  • دستگاه خمیر پهن کن
  • خمیر هم زن

دستگاه صنعتی پهن کن عریض کن گردبر و بیضی بر اتوماتیک نانوائی برای پهن کردن و برش زدن خودکار خمیر نان های تافتون، لواش و دیگر انواع نان های نازک کاربرد دارد.

دستگاه صنعتی نان گیر اتوماتیک (نان درآر) برای برداشتن خودکار نان های پخته شده از تنور و گذاشتن آن ها در سینی های حمل کاربرد دارد.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با نحوه پحت نان در فر گردان پخت نان (پرتابل) آشنا شوید.

نقش خلاقیت در افزایش درآمدزایی نانوایی های صنعتی

انتخاب ورود به صنعت تولید و پخت نان با توجه به بررسی های مختصری که در بالا انجام شد انتخاب مناسبی است. این حرفه می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد اما آن چه برای موفقیت در آن لازم دارید این است که با روش های صحیح مخارج راه اندازی و تولید را کاهش دهید و در عوض سعی کنید با استفاده از کمی خلاقیت و نوآوری در ظاهر نانوایی، نحوه مشتری مداری و تهیه تجهیزات نانوایی مدرن و پیشرفته، درآمدزایی خود را افزایش دهید. همچنین لازم است بدانید که هر نانوایی مکان ویژه خودش را نیاز دارد و با انتخاب مکان مناسب و با افزایش فروش روزانه خود، می توانید به درآمد قابل قبولی دست یابید.

از مناسب ترین ایده هایی که برای خود من قابل توجه بود، توزیع نان با استفاده از پیک ها در زمان مشخصی از روز بود. بیشتر ما ایرانی ها صرف وعده صبحانه را با نان داغ ترجیح می دهیم، به همین دلیل این روش سرویس دهی می تواند بسیار محبوب واقع شود.

انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی نانوایی

برای این که یک حرفه و شغل موفق داشته باشید، لازم است مکان مناسبی را برای کارتان انتخاب کنید. پیشنهاد می کنم اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه تولید و عرضه نان هستید، در نظر داشته باشید که بهتر است مکان آن را در یک خیابان اصلی و پر تردد انتخاب کنید.

درحالی که برای راه اندازی یک نانوایی سنتی بهتر است یک خیابان فرعی را انتخاب کنید. علت آ این است که در این نوع مغازه ها صف های طویلی ایجاد می شود و به طور معمول بیشتر مشتری هایتان، مشتری های محلی هستند. در نانوایی های سنتی، دستگاه پخت نان سنگک از پرطرفدار ترین تجهیزات نانوایی به شمار می آید.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با نحوه عمل و تاثیرگذاری

راهکارهای افزایش درامد نانوایی (لواش، تافتون، فانتزی و…)

افزایش درآمد نانوایی ها یکی از موضوعات مهم در صنعت نانوایی است. با توجه به رقابت شدید در این صنعت و نیاز به جذب مشتریان جدید، نانوایی ها باید راهکارهایی را برای افزایش درآمد خود پیدا کنند. در این قسمت، به بررسی چند راهکار موثر برای افزایش درآمد نانوایی لواش، نانوایی تافتون، نانوایی سنگک و … خواهیم پرداخت.

افزایش درآمد نانوایی ها
افزایش درآمد نانوایی ها

راهکارهای افزایش درآمد نانوایی عبارتند از:

بهبود کیفیت و تنوع محصولات

مشتریان همواره به دنبال محصولات با کیفیت و خوشمزه هستند. بنابراین، تلاش کنید تا بهترین مواد اولیه را برای تولید نان ها و محصولاتتان استفاده کنید و فرآیند تولید را بهبود بخشید.

علاوه بر این، به عنوان یک نانوا می توانید بهترین نان ها و محصولات را تولید کنید اما اگر تنوعی در محصولات خود نداشته باشید، مشتریان به سمت رقبا هدایت می شوند. بنابراین، تلاش کنید تا محصولات متنوعی را در فروشگاه خود قرار دهید. از نان های ساده تا نان های خاص و از شیرینی های سنتی تا شیرینی های مدرن، همه را در فروشگاه خود موجود کنید.

این تنوع به مشتریان انتخاب بیشتری می دهد و در نتیجه، احتمال خرید را افزایش می دهد.

ارائه خدمات ویژه

با ارائه خدماتی مانند سفارشی سازی نان ها و محصولات، ارسال سریع و درصورت امکان رایگان، تخفیف به مشتریان VIP و …، درآمدزایی نانوایی خود را افزایش دهید. این خدمات ویژه به مشتریان احساس ویژه بودن داده و احتمال خرید مجدد را افزایش می دهد.

استفاده از روش های تبلیغاتی موثر و ایجاد روابط مستمر با مشتریان

برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، باید از روش های تبلیغاتی موثر استفاده کنید. می توانید از رسانه های مختلف مانند فضای مجازی، پیامک های تبلیغاتی، تلویزیون، رادیو و … استفاده کنید. همچنین، می توانید با تخفیف ها و پیشنهادهای ویژه مشتریان را به خرید از شما ترغیب کنید. این راهکارها به شما کمک می کنند تا نام و برند خود را در بازار تبلیغ کنید و مشتریان را به خرید از خودتان ترغیب کنید.

با اجرای این راهکارها، نانوایی ها می توانند درآمد خود را بهبود داده و رقابتی قوی در بازار نانوایی داشته باشند.

سوالات متداول

دلیل درآمد زایی بیشتر نانوایی های صنعتی چیست؟

امروزه در نانوایی صنعتی از مدل های اتوماتیک دستگاه پخت نان استفاده می کنند و این به معنای تولید زیاد و نیروی کار کمتر است که مساوی است با سود دهی و درآمدزایی بیشتر.

نانوایی های صنعتی از چه دستگاه هایی استفاده می کنند؟

از فر های تونلی، دوار و اتوماتیک؛ دستگاه خمیرگیر؛ چانه گیر؛ خمیر پهن کن؛ رول کن؛ خمیر هم زن

مکان مناسب برای راه اندازی نانوایی های صنعتی و سنتی کجاست؟

اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه تولید و عرضه نان هستید، در نظر داشته باشید که بهتر است مکان آن را در یک خیابان اصلی و پر تردد انتخاب کنید. درحالی که برای راه اندازی یک نانوایی سنتی بهتر است یک خیابان فرعی را انتخاب کنید. علت آ این است که در این نوع مغازه ها صف های طویلی ایجاد می شود و به طور معمول بیشتر مشتری هایتان، مشتری های محلی هستند.

برای خرید تجهیزات و دستگاه های لازم برای نانوایی های صنعتی چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه ها و تجهیزات به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
4.5 2 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها