صفحه اصلی > صنعت بسته بندی و صنعت گوشت و غذاهای آماده : بسته بندی اسکین تحت خلا (بسته بندی سوسیس، پنیر، مواد گوشتی تازه و…)
بسته بندی اسکین تحت خلا
بسته بندی اسکین تحت خلا

بسته بندی اسکین تحت خلا (بسته بندی سوسیس، پنیر، مواد گوشتی تازه و…)

آنچه خواهید خواند:

بسته بندی اسکین تحت خلا، با توجه به مزایای بسیاری که دارد تبدیل به یکی از رایج ترین روش های بسته بندی شده است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه مقاله زیر با این مزایا آشنا شوید.

بسته بندی اسکین وکیوم تحت خلا (VSP) چیست؟

بسته بندی اسکین وکیوم یک فناوری نوآورانه بسته بندی مواد غذایی است. از این بسته بندی برای پوشاندن تمام سطح محصولات غذایی استفاده می گردد. برای این کار با استفاده از یک فیلم مخصوص اسکین با خاصیت ممانعت کنندگی بالا یا پایین، روی یک سینی محکم که تیمار حرارتی شده یا از پیش ساخته شده پوشانده می شود. فیلم بسته بندی اسکین، محصولات غذایی را محکم می پوشاند و مانند پوسته ثانویه روی محصول به نظر می رسد.

هدف از بسته بندی اسکین تحت خلاء: افزایش عمر مفید محصولات غذایی، داشتن ظاهری جذاب افزایش داده، کاهش استفاده از مواد نگهدارنده تا حداقل

موارد استفاده از بسته بندی اسکین وکیوم

بسته بندی VSP برای بسته بندی، ارائه و ذخیره محصولات غذایی با کیفیت بالا مناسب است. از جمله این محصولات، فرآورده های گوشتی تازه، محصولات دریایی تازه، غذاهای آماده، محصولات پنیری و…می باشد.

پوسته ثانویه با حذف تقریبا تمام هوای بسته های اسکین، می تواند طراوت را به طور موثر حفظ کند. هم چنین ماندگاری محصولات غذایی را افزایش می دهد. فیلم مورد استفاده در اسکین پک (پوسته ثانویه) محصولات غذایی را محکم در سینی اسکین پک نگه می دارد. از این رو دیگر نگرانی درباره نشت یا بهداشت آن وجود نخواهد داشت.

دستگاه بسته بندی اسکین تحت خلا

دستگاه بسته بندی اسکین تحت خلا، از گرما و خلا در فرآیند عمل خود بهره می گیرد. توسط گرما فیلم (روکش) شفاف و انعطاف پذیر را روی محصول محکم کرده و آن را روی سینی ها می بندد. با ایجاد خلا تمام هوا از داخل بسته خارج می شود و محصول در این پوسته ثانویه نگهداری می شود.

بسته بندی اسکین تحت خلا
بسته بندی اسکین تحت خلا پنیر

مزایای بسته بندی VSP

بسته بندی اسکین تحت خلا معمولاً دارای اثرات زیست محیطی بهتری هستند. برخی از مواد VSP حاوی درصد قابل توجهی از محتوای بازیافتی می باشند. هم چنین این بسته بندی نیاز به گازهای اتمسفر اصلاح شده را برای دستیابی به ماندگاری مطلوب کاهش می دهد.

بسته بندی VSP با حداق کاهش عطر، رنگ و ارزش غذایی ماندگاری غذا را افزایش می دهد. لذا مصرف کنندگان می توانند از طعم و بافت غذا لذت ببرند، بدون این که انتظارات خود را کاهش دهند.

هم چنین این بسته بندی دارای ویژگی های ضد نشت، سهولت در باز شدن و آمادگی فریزر شدن می باشند. بنابراین راحتی را برای مصرف کنندگان با مزایایی مانند کاهش زمان آماده سازی، عدم نیاز به بسته بندی مجدد گوشت برای آماده شدن در فریزر، استفاده مستقیم در مایکروویو برطرف می کند.

افزایش طول عمر مفید:

در این نوع بسته بندی، تقریباً تمام هوا از بسته خارج شده و غذا در معرض اکسیژن قرار نمی گیرد. این امر نتایج بسیار مفیدی به دنبال دارد از جمله این نتایج می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مانع از رشد میکروبی، جلوگیری از اکسیداسیون، جلوگیری از فساد مواد غذایی، افزایش ماندگاری، حفظ عطر، رنگ و ارزش غذایی محصولات بسته بندی می شود.

ماندگاری بسته بندی اسکین تحت خلا، تقریباً دو برابر بسته بندی اتمسفر اصلاح شده سنتی است.

ماندگاری طولانی مدت منجر به کاهش ضایعات مواد غذایی و صرفه جویی در پول می شود. این بسته بندی هم چنین با محافظت در برابر فساد مواد غذایی، نشت و آلودگی به ایمنی غذا کمک می کند.

استفاده حداقل از نگهدارنده های غذایی

امروزه مصرف کنندگان بیشتر مراقب سلامتی خود می باشند. بنابراین تولید کنندگان با تولید فرآورده های غذایی با استفاده از مواد نگهدارنده کمتر، به درخواست مصرف کننده پاسخ می دهند.

بسته بندی اسکین وکیوم بهترین راه برای جلب رضایت مشتریان آگاه امروز، بدون نیاز به قربانی کردن عمر مفید محصول است.

جلوگیری از سوختگی انجمادی (Freeze burn)

بر خلاف بسته بندی های اتمسفر اصلاح شده، بسته بندی اسکین تحت خلاء از سوختگی انجمادی در محصول جلوگیری می کند.

جلوگیری از نشت (خروج) مایعات

قابلیت نگهداری مایعات و جلوگیری از نشت آن ها از دیگر مزایای مهم بسته بندی VSP می باشد. این بدان معناست که تولیدکنندگان مواد غذایی می توانند سس ها و سوپ ها را درون بسته بندی قرار دهند. هم چنین مایعات نامطلوب بافت محصولات غذایی، مانند آب میوه ها یا خون از محصولات گوشتی از بافت محصول خارج نمی گردد.

خارج شدن این مواد نامطلوب نقش مهمی در فساد و رشد باکتری ها دارد که باعث کاهش عمر مفید می شود.

موثر در تبلیغ و جذب مشتری

بسته بندی اسکین وکیوم مرتب و جمع و جور است. دارای کمترین عملیات چاپ، علامت و برچسب. فیلم بسته بندی شفاف، براق و قابل انعطاف با روکش نرم، محصول را محکم در بر می گیرد. باعث می گردد تا محصول در ظاهر سه بعدی زنده نشان داده شود و رنگ محصول را به خوبی به مشتریان نشان می دهد.

همه این مزایا باعث می شود بسته های اسکین وکیوم، جذاب ترین بسته ها برای مشتریان در فروشگاه ها باشد.

تسهیل حمل و نقل

در بسته بندی اسکین وکیوم، سینی پایین سفت و محکم است، در حالی که روکش بسته بندی سطح نرم است.

سینی های سفت و محکم قابل اعتماد و با دوام هستند. لذا می توانند از محصولات غذایی در حین حمل و نگهداری محافظت نمایند. هم چنین اطمینان حاصل می شود که مصرف کنندگان محصول موردپسند بدون هیچ آسیبی دریافت می کنند.

بسته VSP از فضای کمتری در حمل و نقل و ذخیره سازی استفاده می کند. این امر باعث می شود هنگام بار زدن محصول برای فروش به تعداد کامیون های کمتری نیاز باشد.

دستگاه بسته بندی اسکین وکیوم (نیمه اتوماتیک)
دستگاه بسته بندی اسکین وکیوم (نیمه اتوماتیک)

استفاده از مقوا به جای فیلم پلاستیکی در بسته بندی اسکین تحت خلا

با پیشرفت در صنعت بسته بندی اسکین وکیوم، بجای سینی های پلاستیکی از مقوا در ساخت سینی ها استفاده می شود. با استفاده از مقوا، قابلیت طراحی این بسته بندی ها افزایش می یابد. هم چنین به دلیل زیست تخریب پذیرتر بودن آن، برای محیط زیست مناسب تر می باشد.

اما سینی مقوایی، خاصیت نفوذ ناپذیری کمتری دارد لذا طول عمر مفید محصول کاهش می یابد. در نتیجه ضایعات غذایی افزایش می یابد.

بسته بندی اسکین وکیوم (تحت خلا) چیست؟

بسته بندی اسکین وکیوم یک فناوری نوآورانه بسته بندی مواد غذایی است.

بسته بندی اسکین وکیوم برای چه محصولات غذایی به کار می رود؟

برای بسته بندی، ارائه و ذخیره محصولات غذایی با کیفیت بالا مناسب است. فرآورده های گوشتی تازه، محصولات دریایی تازه، غذاهای آماده، محصولات پنیری و…می باشد.

استفاده از بسته بندی اسکین وکیوم نسبت به بسته بندی اتمسفر تغییر یافته چه مزیتی دارد؟

ماندگاری بسته بندی اسکین تحت خلا، تقریباً دو برابر بسته بندی اتمسفر اصلاح شده سنتی است.

برای خرید دستگاه بسته بندی اسکین وکیوم چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها