صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و صنعت نوشیدنی ها : بسته بندی آب معدنی به روش شرینک پک
بسته بندی شرینک پک
بسته بندی شرینک پک

بسته بندی آب معدنی به روش شرینک پک

آنچه خواهید خواند:

بسته بندی آب معدنی به روش شرینک پک از روش های کاربردی و قابل اطمینان بسته بندی در سراسر جهان می باشد. خوانندان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه مقاله زیر با این نوع دسته بندی و مزایای آن آشنا شوید.

نقش ویژه آب در بدن

تمامی سلول ها، بافت ها و ارگان های بدن، برای ادامه فعایت و حیات خود به آب نیاز دارند. منبع سالم و قابل اعتماد آب آشامیدنی برای سلامت همه انسان ها مهم بوده است. آب تامین شده از منابع طبیعی به دلایل زیر لازم است قبل از مصرف تصفیه شود:

بدلیل فراوانی یا کمبود برخی از مواد معدنی در آب جاری در بسترهای مختلف آب روی زمین، هم چنین به دلیل آلودگی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

امروزه استفاده از آب معدنی جایگاه مهمی در تامین آب مورد نیاز بدن دارد. این آب باید کاملاً عاری از باکتری های بیماری زا مانند سالمونلا، ای کلای و … باشد. هم چنین باید عاری از فلزات سنگین مضر مانند سرب ، جیوه و …که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارند، باشد.

بسته بندی شرینک پک (shrink wrap)

بسته بندی کوچک (جمع) شونده یک گزینه بسته بندی همه کاره است. از این بسته بندی می توان برای موارد متفاوتی استفاده کرد از جمله:

بسته بندی، برچسب زدن، عایق بندی آب و هوا، تمیزکاری و موارد دیگر استفاده شود.

صرف نظر از اینکه محصول چه اندازه ای داشته باشد، استفاده از بسته بندی شرینک پک می تواند بسیار ساده باشد. بسته بندی کوچک شونده یک گزینه بسته بندی کم هزینه، همه کاره و پایدار است. بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ از آن استفاده می نمایند.

بسته بندی شرینک پک گزینه ای عالی برای تولیدکنندگانی است که به دنبال کاهش میزان پلاستیک در بسته بندی هستند. آن ها ویژگی های ممانعت کنندگی (بازدارندگی) خوبی را ارائه می دهند. هم چنین قابلیت محافظت سطحی بالایی داشته و قابل بازیافت نیز می باشند.

فیلم شرینک پک
فیلم شرینک پک

چگونگی عمل و ساختار shrink wrap

بسته بندی یا فیلم کوچک شونده نوعی فیلم پلیمری است که هنگام گرم شدن جمع می شود. فیلم های مورد استفاده در این بسته بندی را می توان از انواع مختلف پلیمرها تهیه کرد. هر کدام از انواع این فیلم ها مزایای خاص خود را دارند اما فرآیند استفاده از آن ها تقریبا مشابه است. هنگامی که فیلم در معرض حرارت قرار گیرد، به سرعت منقبض می شود. این امر به دلیل ساختار مولکولی فیلم اتفاق می افتد.

هنگام گرم شدن، مولکول ها سریعا خود را در یک الگوی خاص قرار داده و از نظر اندازه کوچک می شوند. این امر سبب می شود که فیلم شکل قالب محصولی که در آن پیچیده شده است را به خود بگیرد.

از شرینک پک تقریبا برای بسته بندی اولیه یا ثانویه هر محصولی می توان استفاده نمود. این فیلم یک مانع محافظت کننده با دوام را ایجاد می نماید.

ویژگی فیلم های مورد استفاده دربسته بندی شرینک پک

فیلم های شرینک پک بسیار متنوع هستند. آن ها در انواع مختلف با سطوح متفاوت شفافیت، ضخامت و حتی اندازه های کوچک وجود دارند. فیلم کوچک شونده به طور کلی شفاف است اما می تواند در حین ساخت مات شود.

انواع مختلف این فیلم ها را می توان با یکدیگر استفاده کرد تا لایه محافظ کاملی برای محصول شما به دست آید. این فیلم ها دارای سطح قابل چاپ نیز می باشند.

انواع بسته بندی شرینک پک

روکش های جمع شونده عمدتا در سه نوع اصلی ارائه می شوند: پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن و پلی الفین.

هر یک از این مواد موارد استفاده متفاوتی را ارائه می دهند که هر کدام کاربردهای خاصی دارند. آن ها ظاهر متفاوتی داشته و هر یک عمر مفید متفاوتی را ارائه می دهند. هم چنین دارای ویژگی های بازداری کننده مشخص خود هستند.

در فیلم زیر بسته بندی شرینک پک آب معدنی با دستگاه اتوماتیک نشان داده شده است:

PVC (پلی وینیل کلراید)

یکی از رایج ترین انواع فیلم کوچک شونده می باشد. سبک، شفاف و ارزان است. با این حال، PVC دارای برخی مشکلات است که باعث شده جای خود را به دو نوع دیگر روکش ها بدهد. این مشکلات عبارتند از:

PVC حاوی کربن و کلرید است لذا وقتی گرم شود بوی شدیدی را آزاد می کند. بنابراین ، توصیه می شود که تولید کنندگان از آن در فضاهای باز و با تهویه مناسب استفاده کنند. علاوه بر این، PVC به تغییرات دما بسیار حساس است و باید با دقت انبار شود. در دماهای پایین، این فیلم شکننده می گردد.

با این حال، PVC هنوز به طور گسترده در بسته بندی قطعات خودرو، سی دی و دی وی دی و سایر اقلام غیر خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. در بخش مراقبت های بهداشتی، کیسه های خون و لوله ها نیز از این روکش استفاده می شود.

POF (پلی الفین)

این فیلم برای بسته بندی محصولات خوراکی جایگزین PVC شده است. فیلم های POF متقاطع دارای استحکام کششی بالایی بوده و کاملاً بادوام هستند. به دلیل دوام زیادشان، ساخت رول های بزرگ با ضخامت کم از این روکش ها آسان می باشد.

فیلم های پلی الفین دارای مقاومت زیاد در برابر سوراخ شدن می باشند. POF هم چنین می تواند به طور کامل بازیافت شود. فیلم های کوچک شونده POF براق و بسیار شفاف هستند. از این رو، برای کتاب ها، محصولات غذایی، اسباب بازی ها و سایر محصولاتی که در آن ها ظاهر بسیار مهم است استفاده می شود.

PE (پلی اتیلن)

پلی اتیلن در سه نوع تولید می شود:

HDPE پلی اتیلن با چگالی بالا می باشد. برای بسته بندی های سنگین مانند بسته بندی جعبه های غلات یا مواد غذایی مفید است.

LDPE پلی اتیلن با چگالی پایین می باشد. برای بسته بندی حرارتی مانند ساختن درپوش های انعطاف پذیر مناسب است.

LLDPE پلی اتیلن خطی با چگالی کم می باشد. به خوبی جمع نمی شود، برای محصولاتی که ظاهرشان مهم است مناسب است.

دستگاه شرینک پک اتوماتیک
دستگاه شرینک پک اتوماتیک

مزایای استفاده از بسته بندی شرینک پک

حفاظت: شرینک پک محفاظت سطحی مناسبی را با هزینه کم ارائه می دهد. برای محصولاتی با لبه های تیز استفاده می شوند. در رابطه با محصولات فساد پذیر، این بسته بندی بدلیل خاصیت بازدارندگی اش، عمر مفید آن ها را افزایش می دهد.

زیبایی ظاهری: به راحتی می توانند شکل محصولی را که در حال پیچیدن دور آن هستند به خود بگیرند. در نتیجه بسته بندی های شرینک پک اغلب برای برچسب زدن استفاده می شوند. از این رو، در صنعت نوشیدنی ها استفاده از برچسب بسته بندی شرینک پک متداول است.

هزینه کم: این بسته بندی گزینه های محافظت و زیبایی را با هزینه بسیار کمتر ارائه می دهد. آنها می توانند برای محصولات سنگین یا سبک استفاده شوند. می توانند با محافظت از محصولات غذایی عمر مفید آن ها را افزایش دهند. هم چنین می توانند برای بسته بندی، بدون استفاده از سینی یا سایر گزینه های بسته بندی سفت و سخت استفاده شوند.

دستگاه بسته بندی شرینک پک

دستگاه شرینک به دو صورت کابینی و تونلی تولید و عرضه می شود. تفاوت آن ها در شکل مخزن حرارت دهی و برخی موارد دیگر می باشد.

این دستگاه ها در انواع مختلف نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی و تولید می شوند.

بسته بندی شرینک پک چیست؟

بسته بندی یا فیلم کوچک شونده (شرینک پک) نوعی فیلم پلیمری است که هنگام گرم شدن جمع می شود.

بسته بندی شرینک پک از چه موادی استفاده می کند؟

فیلم های شرینک پک از 3نوع پلیمر پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید و پلی الفین می باشد.

چند نوع دستگاه بسته بندی شرینک پک وجود دارد؟

دستگاه شرینک به دو صورت کابینی و تونلی تولید و عرضه می شود. این دستگاه ها در انواع مختلف نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و تمام اتوماتیک طراحی و تولید می شوند.

برای خرید دستگاه بسته بندی شرینک پک چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها