چرخ گوشت صنعتی
چرخ گوشت صنعتی

انواع چرخ گوشت صنعتی (راهنمای خرید)

آنچه خواهید خواند:

چرخ گوشت صنعتی از اصلی ترین تجهیزات رستوران ها، فست فودها، کبابی ها و … است که در انواع مختلفی طراحی می شود. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز در این مقاله شما را با نکات اصلی انتخاب و خرید این دستگاه آشنا می کنیم.

کاربردهای مختلف چرخ گوشت

در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی، چرخ گوشت ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات برای آماده سازی مواد اولیه پخت غذا هستند. با استفاده از این دستگاه مواد اولیه ی غذاهای مختلفی را با حفظ کیفیت و با سرعت زیادی آماده کرد.

علاوه بر منازل، چرخ گوشت در کلیه آشپزخانه های بزرگ از جمله فست فودها، رستوران ها و کترینگ ها، به خصوص قصابی ها و کباب پزی ها استفاده می شوند. با این وجود مشخص است که انواع صنعتی این دستگاه با انواع خانگی آن، تفاوت هایی دارد از جمله در قدرت و نوع عمل. با نظر به اینکه در رستوران ها و فست فودها به مواد اولیه در مقادیر زیاد و آماده سازی آن ها با سرعت زیادی نیاز است، چرخ گوشت های صنعتی به گونه ای ساخته می شوند که جوابگوی این نیاز باشند. از این رو، این دستگاه ها با قدرت و سرعت عملی چند برابر انواع خانگی آن ها طراحی می شوند و مواد اولیه را با بالاترین کیفیت آماده می کنند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

چرخ گوشت های صنعتی دارای مدل های مختلفی هستند و آن ها را بر اساس ویژگی ها، طراحی و نحوه عملکردشان می توان در چند دسته تقسیم بندی کرد. در ادامه این مطلب این دستگاه، مشخصات و انواع مختلف آن را به شما معرفی می کنیم تا اگر قصد خرید آن را برای کسب وکار خود دارید، بتوانید با آگاهی کاملی آن را تهیه کنید.

چرخ گوشت صنعتی
چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

از جمله پرطرفدارترین مدل های چرخ گوشت صنعتی، انواع رومیزی آن است که در بیشتر رستوران ها و قصابی ها استفاده می شود. بر اساس ویژگی هایی مانند اندازه و راندمان، چرخ گوشت رومیزی در مقایسه با دیگر انواع آن در گروه انواع کوچک این دستگاه قرار می گیرد. موتور مدل های رومیزی این دستگاه ها از نوع گیربکسی است و می تواند بر اساس توان خود، تقریبا ۲۵۰ گیلوگرم گوشت را در مدت یک ساعت چرخ نماید.

پیش از این در وبلاگ آی فودز، در مقاله «مهم ترین تجهیزات آشپزخانه های صنعتی چه هستند؟» شما را تجهیزات مورد نیاز برای یک واحد تولید غذای بزرگ آشنا کردیم. برای مطالعه این مقاله کافی است بر روی نام آن کلیک کنید.

قدرت و توان موتور گیربکسی چرخ گوشت های رومیزی بین ۱ تا ۲ اسب بخار می باشد. به همین دلیل این دستگاه در زیر مجموعه ی چرخ گوشت های صنعتی و نیمه صنعتی گروه بندی می شود. همچنین می توان در منازل نیز آن ها را مورد استفاده قرار داد.

بدنه و قطعات این دستگاه همگی از استیل ساخته می شوند و تیغه های آن قابلیت تیز شدن مجدد را دارند. وزن آن نیز در مقایسه با انواع تسمه ای کمتر است و به راحتی قابل جابجایی است. هزینه خرید این نوع دستگاه ها نیز نسبت به دیگر انواع آن ارزان تر است و برای خرید آن می توان به فروشگاه ها رفت.

سایر مشخصات چرخ گوشت های رومیزی عبارت اند از:

  • مجهز به تیغه های کوچک و بزرگ و بسیار برنده
  • برق مصرفی یک فاز (مناسب)
  • قابلیت وارد کردن ضربه به گوشت و چرخ کردن آن
چرخ گوشت رومیزی صنعتی
چرخ گوشت رومیزی صنعتی

چرخ گوشت تسمه ای صنعتی

اغلب از این مدل چرخ گوشت در رستوران ها و فست فودها به منظور آماده سازی گوشت همبرگر، کباب و یا خمیر فلافل استفاده می کنند. در مقایسه با چرخ گوشت های رومیزی، این مدل ها در گروه چرخ گوشت صنعتی بزرگ جای می گیرند و در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شود:

برخلاف مدل های ثابت در انواع متحرک آن، نمی توان بخش کله ای دستگاه را از بدنه آن جدا کرد. قطعات دستگاه، به خصوص قطعاتی که با مواد غذایی تماس پیدا می کنند، مثل تیغه و پنجره ی دستگاه، دارای جنس استیل مرغوب و ضد زنگ هستند. نامگذاری آن ها با توجه به تسمه دار بودن موتور آن است و میزان توان دستگاه را نیز تعداد تسمه های آن تعیین می کند. به همین دلیل هرچه تسمه های دستگاه تعدادشان بیشتر باشد، توان چرخ گوشت بیشتر خواهد بود.

معمولا دهانه ی خروجی دستگاه در اندازه ی ۳۲ یا ۴۲ و دارای قدرت های بین ۳ تا ۱۰ اسب بخار هستند و با استفاده از آن ها می توان فرآورده های زیادی را در حجم بالا تولید کرد. این انواع از چرخ گوشت ها مجهز به پایه بوده و در بخش پایه هایش چرخ هایی قرار داده شده است که با آن ها دستگاه به آسانی جابجا و به مکان مورد نظر منتقل می شود.

سایر مشخصات چرخ گوشت های تسمه ای عبارت اند از:

  • برق مصرفی یک فاز یا 3 فاز (کم مصرف)
  • بازده تولید گوشت چرخ کرده تا ۴۰۰ کیلوگرم در 1 ساعت بدون مکث و بدون کاهش کیفیت
  • مجهز به اهرم برای قفل کردن تنه ی چرخ به بدنه
  • مجهز به کلید چپ گرد و راست گرد
چرخ گوشت تسمه ای
چرخ گوشت تسمه ای

راهنمای خرید دستگاه چرخ گوشت صنعتی

هنگام انتخاب و خرید چرخ گوشت صنعتی با شناختن مشخصات مدل های مختلف این دستگاه، می‌توانید متناسب با نیاز و کسب و کار خود مناسب ترین نوع آن ها را برگزینید. اگر قصد دارید یک چرخ گوشت ارزان قیمت را بخرید و نیازی به آماده سازی مواد اولیه در مقادیر بسیار زیاد ندارید، بهترین گزینه برای شما چرخ گوشت های رومیزی می باشد.

اگر نیز به آماده سازی مواد اولیه در مقادیر زیاد و با سرعت بیشتری نیاز دارید، بهتر است انواع چرخ گوشت تسمه دار را انتخاب نمایید. علاوه بر قیمت، هنگام خرید خرید چرخ گوشت تجاری، باید دیگر بررسی ویژگی های آن مانند کیفیت، توان موتور، برق مصرفی و … را نیز مورد توجه قرار دهید.

به نظر شما دیگر کدام ویژگی هنگام خرید دستگاه چرخ گوشت صنعتی مهم است؟ نظرتان را در قسمت کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

از چرخ گوشت صنعتی در چه جاهایی استفاده می شود؟

در آشپزخانه ها صنعتی، رستوران ها، فست فودها و قصابی ها

چرخ گوشت صنعتی چه انواعی دارد؟

این چرخ گوشت ها دارای انواع رومیزی و تسمه ای هستند

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای و رومیزی چه تفاوتی دارند؟

برای آماده سازی مواد اولیه در مقادیر زیاد انواع چرخ گوشت تسمه ای و برای مقادیر کم انواع رومیزی مناسب هستند.

برای خرید انواع چرخ گوشت صنعتی چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
4.7 3 رای ها
امتیاز دهید
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیوان ذوالفقاری

نمره به نظر من 2 و البته با رعایت واقعی معیار. شاید اگر ترم 4 صنایع این دو صفحه از پیپر 6 صفحه ای میان ترمت باشه شما رو تحسین کنن اما عزیز من اینجا بازاره و مخاظبت – اونیکه بناست “گوشت” بازی رو تامین کنه- منم. خریدار چرخ گوشتی که “ساعتی 200 کیلو”(==80 میلیون تومن) گوشت چرخ میکنه یعنی:
150 تسهیلات گرفتم که اگه قبل 12 ماه تادیه کنم “فقط 230” ازم میگیرن اما 12ماه و یکروز میشه265
دو تا اپارتمان رهن کامل دادم یعنی 12 ماهیانه رودادم که400 یکجا جور کنم(یعنی کرایه یک سال 144 رو که مال خودته با 400-500 عوض میکنی که مال تو نیست و باید پس بدی)
تو 60 و اندی!! سالگی ماشین قراضه رو هم فرختم 140 و40 موتور خریدم اینم بگو 100
با این “هممممه پول !!!!!” اگه همه چی هم با امداد غیبی و جلوه های ویژه رفع ورجوع بشه تازه روزی 16 ساعت ….پاره شدن توسط برترین نانو تکنولوژی شروع میشه که خوب و فول اچ دی ….ر خوردن کاملا الاحساس والمشاهده بشه
و هر روز راحت و مثه برق میشه با یه نوسان ارزی و یا هر درد و بلای دیگه که تقصیر تو نیست این چندرغاز ناقابل و زندگی شریکت و هر چی جون کندی و .. به باد بره یا هاپو بخوره یا جوجو ببره
خوب؟(شرمنده که طولانی شد)
حالا:
تو بگو مقاله فوق چقدرخوبه..نه به نظر تو یا به دستور رییس و کارفرما(with all do respect, no offence)
بلکه برا من که با پای خودم اومدم سلاخی بشم.. چقدر گوشت تنمو حفظ می کنهو چفدر شانسمو اضافه میکنه؟
البته اینهمه وقت گذاشتم چون فکر میکنم کاملا ارزششو دارین ولی ضمن این که جمال شما کاملا عشقه , و تاج سرین و روی من شدیدا به دیوار.
نمره شما -با ارفاق- 2 از 5 و بطور دقیق تر 38% 38 از 100 نمره
I’ll be back
قربانت

مهندس محمد مکابر

متاسفانه اصلا متوجه درخواست شما نشدیم. چه کمکی میتونیم بهتون کنیم؟