صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ و سایر : انواع کباب زن خانگی و دستگاه کباب زن دستی (راهنمای خرید)
کباب زن خانگی
کباب زن خانگی

انواع کباب زن خانگی و دستگاه کباب زن دستی (راهنمای خرید)

آنچه خواهید خواند:

کباب زن خانگی به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان بهترین کباب را درست کنید. خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با انواع دستگاه های کباب گیر خانگی، دستی و صنعتی آشنا شوید.

کباب از جمله غذاهای اصیل و محبوب ما ایرانی ها است که بیشتر ما تاکنون درست کردن آن را تجربه کرده ایم و به خوبی آگاهیم که درست کردن کباب کار هر کسی نیست!

یکی از اصلی ترین بخش های درست کردن کباب، سیخ گرفتن گوشت است که به آسانی نمی توانید آن را انجام دهید و به مهارت نیاز دارد. از این رو، امروزه مدل های مختلف دستگاه کباب زن یا کباب گیر در میان ماشین آلات صنعت غذا ساخته شده اند؛ این دستگاه ها درست کردن کباب را برای طرفداران آن راحت کرده است.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

با مطالعه این مقاله می توانید با انواع دستگاه کباب زن دستی و کباب زن خانگی آشنا شوید. به علاوه، انواع دستگاه کباب زن در صنایع غذایی را به شما معرفی می کنیم تا با ویژگی‌ هر کدام از آن ها آشنا شوید و بتوانید بهترین مدل آن را انتخاب و تهیه کنید.

کباب زن خانگی
کباب زن خانگی

کاربردهای دستگاه کباب زن کدام اند؟

همان گونه که از نام این دستگاه مشخص است، کباب گیر دستی و کباب زن خانگی، دستگاهی است که با استفاده از آن می توانید بدون سختی و به آسانی در منزل خود کباب درست کنید. دستگاه کباب گیر نه فقط برای مصارف خانگی بلکه برای استفاده در رستوران ها، کبابی ها و پخت تخصصی کباب نیز کاربرد زیادی دارد و به کمک زیادی به شما می کند.

به طوری که امروزه تهیه و خرید دستگاه کباب زن از جمله اولویت های رستوران ها می باشد. زیرا شما با استفاده از این دستگاه، می توانید در کم ترین زمان ممکن و به شیوه کاملا بهداشتی، کباب را آماده کنید و به مشتریان خود عرضه کنید. نحوه عمل کباب زن خانگی و کباب گیر دستی به صورتی است که شما را قادر می سازد همانند یک کباب گیر حرفه ای، کباب درست کنید!

معرفی انواع دستگاه کباب زن خانگی

کوبیده زن دستی

کباب زن دستی از پرفروش ترین انواع کباب زن های خانگی است. این انواع از دستگاه کوبیده زن برای استفاده به برق و باتری نیاز ندارد. کباب‌ زن های دستی برای استفاده به نیروی بیشتری به منظور سیخ گرفتن کباب نیاز دارند. با این وجود، مناسب ترین انتخاب به منظور درست کردن کباب در خارج از منزل مانند پیک نیک هستند. این کباب زن ها در دو نوع وجود دارند :

  • کباب گیر پلاستیکی
  • کباب گیر فلزی

بنابراین، دستگاه کوبیده زن بر اساس نوع استفاده آن از جنس های مختلفی ساخته می شود. خیلی از تولیدکنندگان برای ساخت کباب زن دستی، پلی کربنات را به کار می برند و آن را تحت عنوان کباب گیر پلاستیکی عرضه می کنند. معمولا خرید انواع کباب زن دستی پلاستیکی را توصیه نمی کنیم. زیرا بعد از گذشت مدتی پلاستیک طعم بدی را در گوشت ایجاد می کند. علاوه بر این، امکان هرز شدن اهرم این دستگاه نیز (در انواع پلاستیکی) وجود دارد. به همین دلیل هم اگر قصد خریدن کباب زن خانگی را دارید، بهتر است انواع فلزی آن را انتخاب و خریداری کنید.

کباب زن خانگی شاندرمن
کباب زن خانگی شاندرمن

کوبیده زن برقی

کباب گیرهای برقی مدل دیگری از دستگاه کباب زن خانگی هستند که عمل سیخ گرفتن کباب با آن راحت تر است و کمتر به نیروی دست نیاز دارد. اگر برای حیاط و تراس منزل خود قصد خرید دستگاه کباب زن خانگی را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب کباب گیر برقی می باشد. البته به نیاز این دستگاه به برق نیز توجه کنید!

بدنه ی کوبیده زن برقی را معمولا از جنس تفلون می سازند که موجب می شود گوشت به آن نچسبد.

نحوه استفاده از دستگاه کباب زن خانگی یا کباب گیر دستی چگونه است؟

نحوه عمل کباب گیرها بر اساس نوع آن ها کمی با یکدیگر فرق دارد. با این حال، در تمامی آن ها چه کوبیده زن دستی و چه کوبیده زن برقی، یک محفظه ی مخصوص یا یک مخزن، به منظور جای دادن گوشت و مواد کوبیده قرار دارد. به منظور استفاده از کباب زن دستی تنها لازم است گوشت را درون مخزن بریزید. سپس اهرم دستگاه کباب گیر را به سمت بالا بکشید، سیخ را در محل مخصوص آن قرار دهید و اقدام به چرخاندن اهرم کنید.

در دستگاه کوبیده زن صنعتی و برقی اهرمی تعبیه نشده است. در این نوع دستگاه ها فقط لازم است درب دستگاه را ببندید تا گوشت کوبیده روی سیخ قرار داده شود. به همین آسانی می توانید کباب کوبیده را سیخ بگیرید.

دستگاه کباب گیر صنعتی

کاربرد انواع صنعتی دستگاه کوبیده زن در رستوران ها، آشپزخانه های صنعتی و تالارها است. زیرا انواع صنعتی دستگاه ها اندازه بزرگی دارد و در مدل های ایستاده هستند. برخی از مدل های سیخ گیرهای صنعتی خودکار هستند که در مدت یک دقیقه چندین کباب را سیخ می گیرند.

رستوران ها در صورت استفاده از دستگاه کباب گیر عباوه بر افزایش سرعت کار خود، به شیوه بهداشتی تر و با کیفیت تر کباب را آماده می کنند و به مشتریان عرضه می کنند. توجه کنید که این دستگاه ها برای تولید حجم انبوه کباب مناسب اند، پس اگر هدف شما مصارف خانگی است، کباب زن صنعتی گزینه مناسبی برایتان نخواهد بود و باید انواع خانگی را تهیه کنید.

خرید کوبیده زن خانگی باعث می شود بتوانید کباب ها را در ضخامت یکسان و به طور یکدست سیخ بگیرید. در نتیجه کوبیده شما، هم ظاهر مطلوب تری خواهد داشت و هم بهتر پخته می شود.

دستگاه کباب گیر اتوماتیک دو قلو 

نکات مهم هنگام خرید کوبیده زن چه هستند؟

از جمله مهم ترین نکاتی که هنگام خرید کباب زن خانگی باید در نظر بگیرید، نچسبیدن گوشت به بدنه ی دستگاه کوبیده زن است. به همین دلیل هم انتخاب صحیح جنس کباب گیر اهمیت زیادی دارد. همان گونه که گفتیم بدنه این دستگاه می تواند از جنس های تفلون، آلومینیومی یا پلاستیکی باشد. مناسب ترین جنس کوبیده زن تفلون است، زیرا هنگام حرارت دیدن گوشت به آن نمی چسبد.

کوبیده زنی که انتخاب می کنید باید دارای قابلیت شست وشو باشد و به راحتی بتوانید آن را با دست بشورید.

نکته ی بعدی به عملکرد دستگاه کباب زن خانگی مربوط است و همان کیفیت نهایی کوبیده است. درواقع، شما باید به آسانی بتوانید سیخ آماده شده را بردارید، بدون این که گوشت از رویش پایین بریزد یا شکلش تغییر کند. هرچند مقدار و کیفیت مواد اولیه کوبیده هم اهمیت دارند اما بخش بزرگی از کیفیت آن به دستگاه کباب گیر مربوط می باشد.

به همین دلیل هم، هنگام انتخاب و خرید هر کدام از انواع این دستگاه، حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

انواع دستگاه کباب گیر خانگی کدام اند؟

کباب گیر پلاستیکی- کباب گیر فلزی

کدام دستگاه کباب زن خانگی را بخرم؟

از آنجایی که گوشت به انواع کباب زن پلاستیکی می چسبد و همچنین اهرم این دستگاه پس از مدتی هرز می شود، برای همین هم انواع تفلون و فلزی بهترند.

مزایای خرید کوبیده زن خانگی چیست؟

خرید کوبیده زن خانگی باعث می شود بتوانید کباب ها را در ضخامت یکسان و به طور یکدست سیخ بگیرید. در نتیجه کوبیده شما، هم ظاهر مطلوب تری خواهد داشت و هم بهتر پخته می شود.

برای خرید انواع دستگاه کوبیده زن چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

برچسب ها :
مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها