صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ و صنعت شیرینی و شکلات و صنعت نان : انواع دستگاه خمیر پهن کن (خمیر پیتزا، نانوایی و قنادی)
دستگاه خمیر پهن کن
دستگاه خمیر پهن کن

انواع دستگاه خمیر پهن کن (خمیر پیتزا، نانوایی و قنادی)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه خمیر پهن کن، خمیر را در ضخامت های معین پهن کرده و برش می زند و در نانوایی ها، شیرینی پزی ها و حتی برای تولید خمیر پیتزا کاربرد دارد. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با انواع این دستگاه و ویژگی هایشان آشنا شوید.

دستگاه خمیر پهن کن چیست؟

خمیر های مختلف در نانوایی ها برای پخت انواع نان و قنادی ها در تولید انواع شیرینی مانند باقلوا استفاده می شوند. هم چنین خمیر از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده خیلی از غذاها از جمله پیراشکی و پیتزا می باشد که به روش خاصی تولید می شود. پیش از پختن خمیر، ابتدا لازم است آن را با ضخامت معینی پهن کرد و بعد در ابعاد از پیش تععین شده قالب زد. پهن کردن خمیر در خیلی از مواقع با استفاده از دست انجام می شود اما در این صورت خمیر یکنواخت نبوده و نازک بودن ضخامت آن نیز میسر نمی شود. هم چنین با استفاده از دست نمی توان خمیر را در اندازه های مشخص و یکسانی برش زد. در نتیجه کیفیت محصول نهایی کاهش می یابد.

دستگاه خمیر پهن کن وسیله ای است که انواع مختلف خمیر را به بهترین حالت ممکن پهن می کند و برش می زند. نحوه عمل و کار کردن با این دستگاه بسیار آسان است. به راحتی می تواند سرعت عمل قنادی ها، نانوایی ها و حتی رستوران ها را افزایش داده و کیفیت محصول نهایی آن‌ها را بیشتر کند. از این رو دستگاه خمیر پهن کن، از اصلی ترین تجهیزات نانوایی و قنادی به شمار می آید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

با توجه به کارآمدی این دستگاه ها، امروزه از انواع خمیر پهن کن با خصوصیات مختلف برای پهن کردن خمیر با ضخامت های متفاوت و برش دادن آن استفاده می شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از مهم ترین این دستگاه ها و ویژگی ها و مشخصات فنی آن ها می پردازیم.

انواع دستگاه خمیر پهن کن
انواع دستگاه خمیر پهن کن

انواع دستگاه های خمیر پهن کن

علاوه بر نانوایی ها، شیرینی پزی ها و رستوران ها در مغازه ها و فروشگاه های نان فانتزی نیز می توان از انواع دستگاه های خمیر پهن کن استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه، پختن پیراشکی و انواع نان فانتزی به آسانی انجام پذیر است و خمیر آن ها را می توان به آسانی پهن کرد و برش داد.

برای خرید انواع خمیر پهن کن، توجه به ویژگی ها و مشخصات فنی هر یک، علاوه بر انتخاب مناسب ترین مدل آن ها بنا بر نیاز ضروری می باشد.

خمیر پهن کن نانوایی

با استفاده از این دستگاه، خمیر نانوایی را می توان در اندازه های مختلف و به اشکال گرد و بیضی برای پخت نان لواش، برش داد. این دستگاه به صورت اتوماتیک و مطابق استاندارد چانه های خمیر را به طور ایده آل به صورت نازک و پهن کرده و برای پخت آماده پخت می کند. دستگاه‌های خمیر پهن کن نانوایی به طور معمول مجهز به دو غلتک طراحی شده و تحت عنوان دستگاه شاطر اتوماتیک نیز شناخته می شوند. نحوه ی عمل این دستگاه ها به این گونه است که خمیر بعد از پهن شدن بین دو غلتک و برش، به طور یک دست روی شاطر کشیده شده و نانوا آن را درون تنور قرار می دهد. این دستگاه مجهز به قطع کن ضربه ای و شمارش گر تعداد چانه های خمیر است و به طور کاملا بی صدا این فرآیند را انجام می دهد. با به کار گیری این دستگاه نیاز به نیروی انسانی کم تر می شود و تنها یک فرد می تواند با استفاده از آن و بدون به کار گیری دست، نان را آماده نماید.

مشخصات فنی این دستگاه

از جمله مشخصات فنی دستگاه های خمیر پهن کن نانوایی، می توان موارد زیر را نام برد:

  • ظرفیت مخزن خمیر: ۸۰ کیلوگرم
  • قابلیت اداره کردن محل نانوایی فقط توسط یک نفر ( شاطر )
  • قدرت الکتروموتور: 5/1 اسب بخار سه فاز
  • اینورتر: تک فاز به سه فاز
  • دارای اهرم سرعت دهنده و نوار نقاله های متحرک
  • داشتن صرفه اقتصادی قابل توجه برای نانوایان
  • جابجایی راحت
  • ماندگاری بالای نان تولید شده توسط این دستگاه
  • کنترل پخت با پنل دیجیتالی
  • اشغال کم ترین فضا
  • کاربرد: نان لواش و تافتون
دستگاه پهن کن عریض کن گردبر و بیضی بر اتوماتیک نانوائی
دستگاه پهن کن عریض کن گردبر و بیضی بر اتوماتیک نانوائی

خمیر پهن کن پیتزا

در میان تجهیزات فست فود و رستوران ها این دستگاه کاربرد مناسبی دارد. خمیر پهن کن پیتزا به منظور پهن کردن و قالب گرفتن خمیر پیتزا به صورت یک اندازه و با ضخامت یک دست مورد استفاده قرار می گیرد. غلتک های ی دستگاه های خمیر پهن کن پیتزا به طور معمول دارای عرض ۳۰ یا ۴۰ سانتی متر هستند و در دو نوع تک رول و دو رول و بیشتر به صورت رومیزی تولید می شوند.

نحوه عمل این دستگاه به صورت اتوماتیک برای چرخش خمیر نیم پهن شده است و به آسانی آن را به اندازه ی دلخواه ما پهن می کند؛ بدین صورت که با گذاشتن خمیر در غلتک بالایی، خمیر نیم پهن می شود و به صورت خودکار با یک چرخش ۹۰ درجه ای به غلتک پایینی وارد می شود و کاملا پهن می گردد.

خمیر پهن کن قنادی

کره پهن کن یا پهن کن خمیر قنادی وسیله ای است که به منظور پهن کردن خمیر انواع شیرینی ها از آن استفاده می شود. از جمله مهم ترین وسایل برای تجهیز و راه اندازی شیرینی پزی ها می باشد. با استفاده از این دستگاه ها می توان ضخامت خمیر را به صورت میلی متری نازک کرد. هم چنین می توان آن را برای تهیه خمیر انواع شیرینی مانند خمیر باقلوا و یا خمیر هزارلا مورد استفاده قرار داد. نحوه ی کارکرد رفت و برگشتی این دستگاه باعث می شود، خمیر تا نازک ترین ضخامت پهن شود و می توان میزان این ضخامت را تنظیم نمود.

یکی از انواع خمیر پهن کن های قنادی، دستگاه خمیر پهن کن باقلوا است که با گنجایش های ۳۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم توان نازک کردن خمیر را تا ضخامت ۰.۰۵ میلی متر دارد. بدنه و سینی این دستگاه ها از جنس تمام استیل می باشد و مجهز به نوار نقاله قابل شست و ‌شو است. در بیشتر مدل ها نوار نقاله را می توان از دستگاه جدا و آن را مونتاژ کرد.

دستگاه خمیر پهن کن چیست؟

دستگاه خمیر پهن کن وسیله ای است که انواع مختلف خمیر را به بهترین حالت ممکن پهن می کند و برش می زند.

از دستگاه خمیر پهن کن در چه جاهایی استفاده می شود؟

در نانوایی ها، قنادی ها و حتی رتوران ها و فست فود ها برای تولید خمیر پیتزا

دستگاه خمیر پهن کن چه مزایایی دارد؟

دستگاه خمیر پهن کن وسیله ای است که انواع مختلف خمیر را به بهترین حالت ممکن پهن می کند و برش می زند. نحوه عمل و کار کردن با این دستگاه بسیار آسان است. به راحتی می تواند سرعت عمل قنادی ها، نانوایی ها و حتی رستوران ها را افزایش داده و کیفیت محصول نهایی آن‌ها را بیشتر کند.

برای خرید انواع دستگاه خمیر پهن کن چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها