صفحه اصلی > اخبار و بین المللی : افتتاح رسمی اولین رستوران جهان که به طور کامل توسط ربات ها و هوش مصنوعی اداره می شود
رستوران تمام رباتیک
رستوران تمام رباتیک

افتتاح رسمی اولین رستوران جهان که به طور کامل توسط ربات ها و هوش مصنوعی اداره می شود

آنچه خواهید خواند:

اولین “رستوران همیشه بازِ” دنیا که در آن سفارش و تحویل غذا توسط ربات ها و هوش مصنوعی انجام می شود، در آمریکا افتتاح می شود.

این رستوران در کالیفرنیا می باشد. برای آن روزهایی که فقط دلتان می خواهد یک همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده بخورید، از خانه بیرون نروید و با هیچ فردی هم صحبت نشوید، عالی است. در این رستوران تقریبا همه کارها را ربات ها انجام می دهند.

به جهت جلوگیری از هرگونه ابهام، لازم به ذکر است که رستوران “CaliExpress” در پاسادنا که به زودی افتتاح خواهد شد، ارتباطی با سرویس آنلاین ارسال ماری جوانا (Cali Xpress)، نداشته و یک رستوران کاملاً مجزا می باشد. “CaliExpress” به عنوان «نخستین رستوران عملیاتی جهان که تمامی فرآیندهای ثبت سفارش و پخت غذا با استفاده از سیستم های هوشمند به صورت کاملاً خودکار انجام می پذیرد» شناخته خواهد شد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

رستوران رباتیک
رستوران رباتیک

در واقع، زمانی که وارد این رستوران می شوید، سفارش همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده ی شما بر عهده ی «BurgerBot» و «Flippy»، ساخته های پیشرفته ی شرکت “Miso Robotics”، خواهد بود. این بازوهای رباتیک مجهز به سنسور، بر اساس درخواست شما، غذای شما را به صورت خودکار و با کیفیت بالا آماده خواهند نمود.

نحوه انجام کارها در رستوران تمام رباتیک CaliExpress

وب‌سایت Miso Robotics درباره‌ی ربات Flippy این‌گونه توضیح می دهد:

«Flippy یک ربات پیشگام و هوشمند برای آشپزخانه های تجاری است که قادر به سرخ کردن انواع مواد غذایی، از سیب زمینی سرخ کرده تا ناگِت مرغ بوده و با همکاری نیروی انسانی به ارتقای کیفیت و ثبات غذا و همچنین امکان صرفه جویی قابل توجه در هزینه های رستوران ها می انجامد.»

علاوه بر ربات های آشپز، بخش ثبت سفارش CaliExpress نیز از فناوری پیشرفته ای برخوردار بوده و مشتریان می توانند از طریق پایانه های PopID به صورت خودکار ثبت سفارش نمایند.

مشتریان قادر خواهند بود از طریق یکی از ایستگاه های سفارش، مشخصات خود شامل تصویر، اطلاعات و پرداخت را ثبت نمایند. بدین ترتیب، در آینده تنها با ارائه تصویر چهره، امکان ثبت سفارش فراهم خواهد شد.

خود را آماده کنید! در فیلم زیر با اولین رستوران تمام رباتیک دنیا آشنا می شوید. خواهید دید که همه فرایندها در این رستوران بصورت هوشمند و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می شود.

علاوه بر سیستم پیشرفت ‌ی ثبت سفارش، طیف گسترده ای از غذاهای باکیفیت نیز در این رستوران ارائه می شود. منو همبرگر شامل برگرهای تهیه شده از گوشت گاو و رژیم گیاهخواری می باشد.

شرکت Miso Robotics، همان طور که در نشریه ی Forbes ذکر شده است، بیان می کند که استفاده از ربات ها به جای نیروی انسانی در بخش سرخ کن، کارکنان را از خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض روغن داغ و سرخ کن های مخصوص فست فود، محافظت خواهد کرد.

ربات ها همچنین با حذف هزینه های مربوط به حقوق و دستمزد، موجب کاهش هزینه های جاری رستوران CaliExpress می گردند و امکان عرضه ی محصولات با کیفیت بالاتری را فراهم می سازند.

مدیرعامل PopID و عضو هیئت مدیره ی Miso Robotics در مصاحبه با شبکه ی خبری ABC 7 اعلام کرد:

«ترکیب این فناوری های پیشرفته برای ایجاد هوشمندترین رستوران جهان، نتیجه ی سال ها تحقیق، توسعه و سرمایه گذاری در مجموعه ای از شرکت های پیشرو و انقلابی است.»

نگران نباشید! ربات های سرآشپز قرار نیست شبیه فیلم «ترمیناتور» یا «تبدیل‌شوندگان» عصبانی شوند و به مشتریان حمله کنند!

آلانا اَبيت، معاون توسعه ی محصول در شرکت Miso Robotics، با قاطعیت می گوید:

«مشتری ها نگران ربات‌ های آشپز عصبانی نباشند. آن ها ترمیناتور یا شخصیت های فیلم تبدیل شوندگان نیستند. ربات های ما کاملاً دوست داشتنی و مهربان هستند.

ربات های خوبی هم وجود دارند، مثل جاروهای رباتیک رومبا یا سایر دستگاه های هوشمند منزل که تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزمره ی ما شده اند. ما هم می خواهیم همین ‌طور باشیم.»

با این وجود، اگر باز هم احساس کردید به کمک نیروی انسانی نیاز دارید، نگران نباشید. خانم اَبيت تأکید می کند که همچنان انسان هایی هم در رستوران حضور خواهند داشت تا به بسته‌ بندی غذاها کمک کنند و به‌عنوان «چهره های دوستانه» با مشتریان تعامل داشته باشند.

منبع

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها