صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و صنعت بسته بندی و صنعت خشکبار : راه اندازی کسب و کار خانگی؛ به کمک انواع دستگاه های بسته بندی(خانگی)
کسب و کار خانگی
کسب و کار خانگی

راه اندازی کسب و کار خانگی؛ به کمک انواع دستگاه های بسته بندی(خانگی)

آنچه خواهید خواند:

راه اندازی کسب وکسب و کار خانگی امروزه رواج زیادی یافته است. در ادامه این مقاله خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانند با ایده ها و دستگاه های لازم برای این تجارت آشنا شوند.

راه اندازی و اداره کسب و کار خانگی

بنا بر گفته Shizu Okusa موسس Jrink and Apothekary، دو دلیل برای اینکه چرا شروع کسب و کار خانگی می تواند ایده خوبی باشد عبارتند از:

امنیت مالی: به این معنا که بدون نیاز به سرمایه گذاری یا جمع آوری پول برای ساختن یک آشپزخانه کامل، کسب و کار خود را ادامه دهید. (به عنوان مثال MVP = حداقل محصول قابل اجرا)

اطمینان احساسی: راه اندازی کسب و کار هرگز آسان نیست. با شروع کار در خانه، تا حدی اطمینان خاطر خواهید داشت که قبل از قرار دادن تمام سرمایه خود در این کار، ابتدا محصول شما مورد توجه و استقبال متقاضیان قرار دارد.

کسب و کار خانگی 1: تولید چیپس میوه

میوه ی خشک خوشمزه، مغذی، سبک وزن هستند و نگهداری و استفاده از آن ها آسان است. برای نگه داری به فضای کمتری نیاز دارند و می توان از ظروف با اندازه کمتر استفاده کرد. میوه های خشک تنقلات پرانرژی می باشند.

میوه های خشک سبک و جمع و جور هستند، این ویژگی آن ها را برای استفاده در پیاده روی و کمپینگ مطلوب می سازد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

برخی از میوه ها مناسب برای خشک کردن عبارتند از: سیب، گلابی، هلو، آلو، زردآلو، موز، توت فرنگی.

برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود تنها به یک دستگاه میوه خشک کن با کیفیت دارید. می توانید با استفاده از این دستگاه میوه ها را باکیفیت مناسب خشک نمایید.

دستگاه میوه خشک کن
دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن میوه ها

دستگاه های میوه خشک کن چه تجاری و چه خانگی، یک محصول خشک شده با کیفیت خوب ارائه می دهند. هر چه میوه به تعداد بیشتر برش خورده باشد، این فرآیند نیز سرعت بیشتری خواهد داشت.هم چنین اگر این برش هادارای اندازه، شکل و ضخامت یکسان باشند، میزان و زمان خشک شدن آن ها مشابه خواهد بود.

اگر قبل از فرآیند خشک کردن، میوه ها را تیمار نمایید محصول با کیفیت بهتری را بدست خواید آورد. تیمار سبب کاهش اکسیداسیون، جلوگیری از تغییر رنگ نامطلوب، کاهش از دست دادن ویتامین ها و افزایش عمر مفید می گردد.

تیمار با محلول اسیدی هم چنین باعث از بین بردن باکتری ها در حین خشک کردن نیز می شود.

برای تیمار کردن می توان از محلول آب با اسید آسکوربیک یا اسید سیتریک، هم چنین آب لیمو استفاده نمود.

نگهداری و بسته بندی چیپس میوه

برای اداره بهتر و بازده بیشتر کسب و کار خانگی خود، نیاز به روش صحیح و مقرون به صرفه بسته بندی نیز خواهید داشت. میوه ها پس از خشک شدن جهت نگهداری و یا فروش، لازم است بسته بندی شوند.

این بسته بندی باید به گونه ای باشد که از ورود هوا، آلودگی و رطوبت به درون محصول جلوگیری نماید. برای این امر می توانید از روش بسته بندی دوخت حرارتی استفاده نمایید. هم چنین می توان از دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی استفاده نمود. در روش دوم در بسته بندی خلا ایجاد می شود، این امر به دلیل عدم وجود اکسیژن عمر محصول و کیفیت آن را بطور چشمگیری افزایش می دهد.

در فیلم زیر نحوه بسته بندی میوه های خشک شده توسط دستگاه سیل وکیوم نشان داده شده است. شما را به تماشای آن دعوت می کنیم.

کسب و کار خانگی2: تولید آب میوه های طبیعی

تعداد زیادی از افراد ترجیح می دهند آب میوه های تازه بدون رنگ، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنند. این امر می تواند یک فرصت تجاری عالی برای شروع کسب و کار های خانگی باشد.

قبل از شروع فروش آب میوه، مطمئن شوید که تعداد انگشت شماری از دستور العمل ها را تهیه کرده اید. این دستور العمل ها را از قبل از نظر احساس دهانی مطلوب، طعم و رنگ توسط نزدیکترین دوستان و خانواده خود امتحان کنید.

تهیه تجهیزات بزرگترین سرمایه گذاری برای راه اندازی کسب و کار خانگی شما خواهد بود. از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

انتخاب دستگاه آب میوه گیری مناسب

مهم تر از همه لازم است دستگاه آب میوه گیری انتخابی شما، برای نوع تولیدتان مناسب باشد. برای مثال ظرفیت کارکرد مستمر، در مقیاس متناسب با میزان تولید روزانه را داشته باشد. ممکن است در ابتدا کمی هزینه بالا رود اما اگر دستگاه مناسب تهیه نشود، جوابگوی نیازهایتان نخواهد بود. ممکن است دستگاه خراب شده و علاوه بر هزینه تعمیر یا جایگزینی آن هزینه توقف کا را نیز لازم است تقبل کنید. این هزینه ها از هزینه اولیه جهت تامین دستگاه با کیفیت مناسب، بیشتر خواهد بود.

ترازوی دیجیتالی آشپزخانه

برای تولید یک فرمولاسیون دقیق و یکسان برای محصول، لازم است میزان مواد مصرفی به طور دقیق محاسبه گردد. اینکه براساس حدسیات پیش بروید، برای مثال 3 عدد سیب متوسط، باعث کاهش کیفیت کار شما خواهد بود.

آب میوه طبیعی
آب میوه طبیعی

بسته بندی مناسب

حتی با داشتن تازه ترین مواد اولیه و بهترین فرمولاسیون، نگهداری نادرست آب میوه ها روی طعم و مواد مغذی آن ها تأثیر می گذارد.

بسته بندی آب میوه در بطری ها علاوه بر افزایش طول عمر محصول مزایای زیادی دارد. از جمله با چسباندن برچسب تولیدی خود بر آن باعث تبلیغ کسب و کار خانگی خود می شوید.

با استفاده از این روش بسته بندی و فروش، مشتری می تواند آب میوه را با خود حمل نماید. هم چنین در هر زمان که بخواهند آن را مصرف کنند، در طول یک سفر یا دورهمی دوستانه.

برای بسته بندی مناسب می توان از بطری شیشه ای یا پلاستیکی استفاده کرد. بطری شیشه ای زیست تخریب پذیر است و حس مطلوبی را به مصرف کننده می دهد. این بطری اما وزن سنگینی داشته و شکننده است.

بطری های پلاستیکی زیست تخریب پذیر نبوده اما قیمت مناسب تری دارند و در برابر شکستن مقاوم اند.

دستگاه بسته بندی آب میوه برای کسب و کار خانگی

برای بسته بندی آب میوه در بطری برای کسب و کار خانگی، استفاده از دستگاه بسته بندی سیل پیشنهاد می شود. این دستگاه قابلیت بستن محکم درب ظرف پلاستیکی با استفاده از حرارت و فشار را دارد.

هم چنین برای بسته بندی تعدادی از بطری ها بصورت یکجا، می توان از دستگاه شیرینک استفاده نمود. با استفاده از حرارت نایلون مخصوص شرینک را به دور محصول محکم می نماید. در این صورت حمل و نقل آسان تر خواهد بود و میزان آسیب دیدگی در طول راه کاهش می یابد.

تیمار کردن میوه ها قبل از خشک کردنشان چه فایده ای دارد؟

تیمار سبب کاهش اکسیداسیون، جلوگیری از تغییر رنگ نامطلوب، کاهش از دست دادن ویتامین ها و افزایش عمر مفید می گردد.

از چه موادی برای بسته بندی آب میوه ها استفاده می شود؟

بطری های پلاستیکی و شیشه ای برای این امر مناسب هستند..

برای بسته بندی آب میوه ها در خانه، درون بطری از چه دستگاهی استفاده می شود؟

برای بسته بندی آب میوه در بطری برای کسب و کار خانگی، استفاده از دستگاه بسته بندی سیل پیشنهاد می شود.

برای خرید انواع دستگاه های بسته بندی خانگی چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع دستگاه بسته بندی به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

برای خرید دستگاه آب میوه گیری و میوه خشک کن چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید انواع دستگاه آب میوه گیری و میوه خشک کن به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها