صفحه اصلی > صنعت گوشت و غذاهای آماده و مواد اولیه صنایع غذایی : ادویه و چاشنی سوسیس (راهنمای طعم دهنده های سوسیس)
ادویه و چاشنی سوسیس
ادویه و چاشنی سوسیس

ادویه و چاشنی سوسیس (راهنمای طعم دهنده های سوسیس)

آنچه خواهید خواند:

ادویه و چاشنی سوسیس از افزودنی های غیر قابل انکار در تهیه سوسیس است. انواع ادویه ها و طعم دهنده ها متناسب با ذائقه های مختلف برای پخت سوسیس به صورت ترکیب شده تولید و عرضه می شوند. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با انواع این ادویه ها و چاشنی ها آشنا شوید.

ادویه و چاشنی غذا

هر چیزی که طعم غذا را افزایش می دهد و تقویت می کند، مانند نمک و ادویه جات را چاشنی و طعم دهنده غذا می نامند. ادویه ها می توانند هم تند و هم معطر باشند و معمولاً منشأ گیاهی دارند. آن ها به طعم غذا به اصطلاح روح می بخشند. بدون طعم دهنده ها و ادویه ها طعم غذاها ملایم است و یکسان (تکراری) است.

مهم است به یاد داشته باشید که طعم یک چیز کاملا باطنی و فردی است. خانواده های مختلف اغلب ذائقه های غذایی مختلفی را دارند. برخی افراد غذاهای بسیار تند و گرم را دوست دارند، در حالی که فرد دیگری نمی تواند غذا های گرم را تحمل کند. هم چنین ممکن است کسی از فلفل متنفر باشد. از این رو راضی کردن همه می تواند یک چالش باشد!

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

با این حال هیچ کس مانند شما سلیقه خانواده شما را درک نمی کند. در نتیجه می توانید انواع چاشنی ها را متناسب با ذائقه غذایی خانواده خود به بهترین شکل انتخاب نمایید.

ادویه و چاشنی سوسیس
ادویه و چاشنی سوسیس

بهترین ادویه ها و چاشنی ها برای گوشت (سوسیس)

در ادامه رایج ترین و مناسب ترین ادویه ها و طعم دهنده هایی را که برای انواع گوشت ها استفاده می شوند، نام می بریم. از آن جایی که ماده اصلی تشکیل دهنده سوسیس ها گوشت می باشد، شناخت ادویه ها و چاشنی های مناسب هر گوشت برای تهیه سوسیس لازم می باشد.

گوشت گاو

  • فلفل و نمک
  • سیر
  • پیاز
  • رزماری
  • مرزنجوش
  • آویشن

گوشت بره

  • نمک و فلفل
  • ریحان
  • سیر
  • پیاز
  • نعناع
  • مرزنجوش

گوشت ماکیان

  • نمک و فلفل
  • سیر
  • پاپریکا
  • جعفری
  • میس (ادویه پوست جوز هندی)
  • ریحان

ادویه و چاشنی سوسیس آماده

با این حال متخصصان تغذیه با تحقیقات فراوان انواع آماده از ترکیب های آماده چاشنی ها و ادویه جات برای تهیه و پخت سوسیس را تولید کرده اند. این ادویه ها متناسب با ذائقه های مختلف و برای تولید انواع مختلف سوسیس می باشند. از جمله این چاشنی ها می توان موارد زیر را نام برد:

ادویه سوسیس پپرونی

ادویه سوسیس سوجوک

ادویه سوسیس فرانکفورتر

ادویه سوسیس کوکتل و…

10 ادویه و چاشنی رایج و محبوب برای تهیه سوسیس

در ادامه به معرفی 10 تا از پر استفاده ترین و رایج ترین ادویه ها و چاشنی های مورد استفاده برای تهیه سوسیس می پردازیم.

نمک و فلفل

استاندارد طلایی ادویه ها در تمام پخت و پز ها، مگر اینکه رژیم غذایی با نمک محدود داشته باشید. نمک و فلفل به هر غذایی جان می دهد و طعم آن را از بی مزه به خوش مزه تبدیل می کند. از سوپ گرفته تا استیک، چیپس سیب زمینی گرفته تا سبزی جات سوخاری و همه چیز در این بین، تقریبا همیشه با افزودن نمک و فلف طعم بهتری دارند.

نمک از ادویه ها و چاشنی های بسیار مهم در تهیه سوسیس است. این ماده فقط یک چاشنی نیست. بلکه طعم سایر مواد را افزایش می دهد و به نرم شدن گوشت نیز کمک می کند.

سیر

سیر ارتباط نزدیکی با پیاز دارد و به شکل های مختلفی تهیه و استفاده می شود: تازه یا خشک، خرد شده، رنده شده، گرانول یا پودر.

سیر تند و پر طعم در کنار نمک و فلفل یک استاندارد خانگی برای چاشنی دار کردن غذا ها است. همان طور که پخته می شود، طعم تند آن ملایم و شیرین می شود.

زنجبیل

زنجبیل یکی از اولین ادویه هایی بود که در تجارت ادویه وارد شد. تمدن های یونان و روم باستان از آن استفاده می کردند، زیرا طعم آن در پخت و پز بسیار قوی است. پس از خوردن یک لقمه می توانید متوجه شوید که چرا این ادویه و چاشنی تند و معطر در تهیه سوسیس کارآمد است. اگر به دنبال تهیه سوسیس با گوشت خرگوش هستید، زنجبیل ادویه مناسبی برای شما خواهد بود.

ادویه و چاشنی سوسیس
ادویه و چاشنی سوسیس

آویشن

یکی از اعضای خانواده نعناع و گیاهی همیشه سبز است که به طور گسترده در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. در مصر از آن برای مومیایی کردن استفاده می شد و یونانیان نیز برای حمام کردن از آن استفاده می کردند.

با داشتن طعم و عطر متمایز، این ادویه و چاشنی منجر به تهیه یک سوسیس خانگی با طعم دوست داشتنی الهام مدیترانه ای شبیه به پنیر فتا را می سازد.

مریم گلی

درختچه ای همیشه سبز از خانواده نعناع که به وفور در سرتاسر دریای مدیترانه رشد می کند. این گیاه یک چاشنی عالی برای تهیه و پخت یک سوسیس محلی یا صبحانه با استفاده از گوشت خوک یا بوقلمون است.

پودر فلفل

فلفل چیلی بومی مکزیک است و به طور گسترده در پخت و پز انواع غذا ها در سراسر جهان استفاده می شود. با استفاده از فلفل می توان یک تجربه متفاوت از سوسیس با طعم تند را ایجاد کرد.

جعفری

از خود گیاه جعفری به طور گسترده به عنوان ترکیب غذایی در آشپزی استفاده می شود و هم چنین به عنوان یک چاشنی نیز کاربرد دارد. این گیاه شامل انواع گوناگون با طعم های مختلف است. با استفاده از آن می توانید یک سوسیس ماهی خوش طعم را سرو و میل نمایید.

تخم رازیانه

گیاهی گلدار است که طعمی شبیه بادیان می دهد. رازیانه منبع غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است که حاوی مقادیر خوبی از کربوهیدرات است. با استفاده از گوشت خوک یا گاو، تخم رازیانه ادویه و چاشنی عالی برای فرمولاسیون پخت سوسیس خواهد بود.

پیاز

پیاز که مکمل خوبی برای سیر می باشد. در انواع خرد شده یا خشک شده تقریباً در تمامی فرمولاسیون های پخت سوسیس خانگی و کاخانه ای کاربرد دارد.

پاپریکا

ادویه آسیاب شده میوه قرمز خشک فلفل دلمه ای. پاپریکا طعم تندی را ارائه می دهد که از ملایم تا بسیار تند متغیر است. این ادویه در غذا های مجارستانی محبوب است. علاوه بر ایجاد طعم تندی در سوسیس عطر خوبی را هم ایجاد می کند.

تعدادی از ادویه ها و چاشنی های کلاسیک تولید سوسیس

  • مجارستانی: پاپریکا و زیره
  • ایتالیایی: گوجه فرنگی، ریحان، سیر
  • هندی: زنجبیل، کاری، پیاز، سیر

از چه موادی به عنوان چاشنی و ادویه سوسیس استفاده می شود؟

سیر، پیاز، نمک و فلفل، تخم رازیانه، جعفری، مریم گلی، آویشن و …

برای تولید و پخت سوسیس چه ادویه ها و طعم دهنده هایی استفاده کنیم؟

با این حال متخصصان تغذیه با تحقیقات فراوان انواع آماده از ترکیب های آماده چاشنی ها و ادویه جات برای تهیه و پخت سوسیس را تولید کرده اند. این ادویه ها متناسب با ذائقه های مختلف و برای تولید انواع مختلف سوسیس می باشند.

ادویه های آماده تولید سوسیس چه انواعی دارند؟

برای تولید و پخت انواع سوسیس ها تولید و عرضه می شوند. از جمله سوسیس فرانکفورتر، پپرونی، کوکتل، سوجوک، دودی، پنیری و…

برای خرید انواع ادویه سوسیس چکار کنم؟

برای خرید انواع این محصول به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها