صفحه اصلی > صنعت گوشت و غذاهای آماده و سایر و صنعت بسته بندی : معرفی پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس و ویژگی های آن
پوشش کلاژن سوسیس
پوشش کلاژن سوسیس

معرفی پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس و ویژگی های آن

آنچه خواهید خواند:

پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس از جمله پوشش هایی است که به طور مصنوعی ساخته می شوند. در دو نوع خوراکی و غیر خوراکی وجود دارند و دارای ویژگی های زیادی هستند. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با پوشش کلاژنی سوسیس و ویژگی های آن به طور کامل آشنا شوید.

روکش سوسیس و کالباس

روکش های سوسیس به گوشت چرخ کرده و فرآوری شده کمک می‌کنند تا شکل خاصی پیدا کند، از آن محافظت کند و اغلب به بهبود طعم آن کمک می‌کند. چه در حال خرید سوسیس و کالباس از فروشگاه باشید و چه قصد دارید خودتان آن ها را درست کنید، یادگیری در مورد روکش سوسیس به شما این امکان را می دهد که ماهیت آن ها را بهتر درک کنید. حتی به شما کمک می کند که از خرید سوسیس هایی که دوست ندارید اجتناب کنید.

سوسیس در ابتدا با پر کردن مخلوط گوشت در روده خوک، گوسفند یا حیوانات دیگر ساخته می شد. با گذشت زمان تولیدکنندگان سوسیس و کالباس به دنبال راهی سریع تر و قابل اعتماد تر برای تولید مقادیر زیاد این محصولات بودند. در نتیجه حدود نیم قرن پیش، زمانی که کلاژن به طور گسترده در دسترس قرار گرفت، آن ها به استفاده از کلاژن روی آوردند. کلاژن یک محصول پروتئینی طبیعی است که از لایه‌ای از پوست گاو جدا شده و تصفیه شده است. هرچه پردازش تصفیه شده تر باشد، پوشش نرم تر خواهد بود. سوسیس ها با پوشش کلاژنی به راحتی پخته می شوند، ارزش خوبی دارند و ظاهرشان عالی به نظر می رسد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس
پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس

پوشش های مصنوعی سوسیس و کالباس

پوشش های مصنوعی سوسیس و کالباس معمولا از کلاژن یا سلولز ساخته می شوند. تکنولوژی اخیر هم چنین پوشش های پلاستیکی را به صنعت سوسیس و کالباس معرفی کرده است.

پوشش کلاژنی سوسیس

پوشش های کلاژن، پوشش های خشکی هستند که از الیاف کلاژن خوراکی (پروتئین) ساخته شده اند که از گوشت گاو گرفته می شود. این روکش های خوراکی نفوذ پذیری عالی نسبت به دود و رطوبت را فراهم می کنند. استفاده از پوشش کلاژن برای محصولات سوسیس تازه، دودی و خشک توصیه می شود. انواع مختلفی از روکش های کلاژن وجود دارد.

انواع خوراکی پوشش های کلاژنی: برای سوسیس کبابی یا دودی استفاده از روکش های نازک به جای روکش گراز یا گوسفند بهتر است. برای استفاده از این روشکش ها نیازی به خیساندن نیست و می توان آن ها را به طور مستقیم از بسته بندی استفاده کرد. روکش های خوراکی در انواع تازه، دودی و Snack Stick که برای قرار دادن سوسیس ها در اتق های دود مناسب اند، موجود هستند.

انواع غیر خوراکی پوشش های کلاژنی: روکش های الیاف بلند که برای سوسیس سرد استفاده می شود و می توان آن را در یک اتاق دود قرار داد. قبل از پر کردناین روکش ها، 3 تا 5 دقیقه لازم است آن را در آب نمک بدون ید خیس نمود. برای تهیه انواع سوسیس های بولونیا، سوسیس تابستانی، سالامی و پپرونی کاربرد دارد.

مزایای پوشش کلاژنی سوسیس

  • ایمنی: این روکش از یک ماده ایمن و عاری از خطرات سلامتی ساخته شده است.
  • سهولت استفاده: آماده استفاده مستقیماً از جعبه، بدون نیاز به خیساندن
  • سرعت استفاده: بارگیری آسان و سریع روی لوله و مواد
  • اندازه ثابت : قطر و طول مناسب برای انواع سوسیس
  • ظاهر و طعم: ظاهر عالی، سالم و نرم با قابلیت جویدن مطلوب

روکش های سوسیس و کالباس چگونه تولید می شوند؟

روکش های سوسیس به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. فرآیند تولید روکش سوسیس نیزبسته به نوع آن متفاوت است.

روکش های طبیعی سوسیس از روده حیوانات یا به طور دقیق تر از زیر مخاط، لایه ای از روده که حاوی کلاژن است، ساخته می شود. این روکش های سوسیس و کالباس معمولاً از خوک ساخته می شوند اما می‌توانند از بز، گاو، گوسفند و حتی اسب نیز تهیه شوند. به طور سنتی، روده ها به صورت دستی تمیز و شسته شده، سپس نمک برای جلوگیری از رشد باکتری ها به آن ها افزوده می شد. امروزه این فرآیند ها توسط دستگاه ها انجام می شوند و اطمینان حاصل می شود که روده ها قبل از استفاده کاملا تمیز می شوند.

وقتی صحبت از روکش مصنوعی سوسیس می شود، فرآیند تولید برای هر نوع آن متفاوت است.

تولید پوشش های کلاژن سوسیس و کالباس

از کلاژن مشتق شده از پوست، تاندون یا استخوان حیوانات به دست می آید. این قسمت ها معمولا از خوک و گاو تهیه می شوند. با این حال ماهی و مرغ نیز می توانند برای این منظور استفاده شوند. کلاژن به داخل یک اکسترودر فشار داده می شود تا پوشش هایی با قطرهای مختلف تشکیل شود و سپس خشک می شود. این روکش ها ارزان تر از نمونه های طبیعی هستند و کنترل اندازه آن ها بسیار آسان تر است. به همین دلیل است که به طور گسترده پخش می شوند. آن ها همچنین تنها پوشش مصنوعی هستند که قابلیت خوردن دارند (خوراکی هستند).

پوشش مصنوعی سوسیس
پوشش مصنوعی سوسیس

مزایای استفاده از کلاژن نسبت به روکش های طبیعی

  • استحکام، خاصیت ارتجاعی، تمیزی باکتریایی.
  • شکل و اندازه پایدار برای تولید سوسیس که امکان تولید محصولات با وزن ثابت را فراهم می کند.
  • امکان استفاده از سرنگ و گیره بر روی انواع تجهیزات آن وجود دارد: دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک.

مزایای استفاده از کلاژن نسبت به سایر روکش های مصنوعی

  • نفوذپذیری بالا به بخار و گاز که باعث تنفس فعال پوشش می شود. در نتیجه از گوشت چرخ کرده در هنگام رسیدن و نگهداری سوسیس های آماده عقب نمی ماند.
  • ساختار ویژه پوشش که به هنگام دودی کردن به مواد معطر اجازه می دهد تا به داخل محصول نفوذ کند و طعم و عطر طبیعی سوسیس ها را در تمام طول نگهداری در پوشش کلاژنی حفظ کند.
  • قابلیت انقباض حرارتی که به شما این امکان را می دهد تا شکل محصول را در طول خنک شدن و ذخیره سازی حفظ کنید. امکان ایجاد فضای خالی و ورم کردن ناشی از آب حاصل از گوشت را در پوشش سوسیس از بین می برد. در نتیجه سطح صاف و ظاهری جذاب را برای محصول فراهم می کند.
  • دارا بودن طیف گسترده ای از رنگ ها به شما امکان می دهد مجموعه پوشش های کلاژنی سوسیس و کالباس را گسترش دهید. در نتیجه به طور قابل توجهی عرضه سوسیس ها به مشتریان را بهبود بخشید.

چند نوع پوشش سوسیس و کالباس وجود دارد؟

2 نوع وجود دار، طبیعی و مصنوعی

پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس چیست؟

از انواع پوشش های مصنوعی است که از کلاژن موجود در استخوان، تاندون و گوشت حیوانات به دست می آید.

پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس چه مزایایی دارد؟

نسبت به بخار و گاز ها نفوذ پذیر است و می توان آن را به همراه وسیس درون اتاق دودی کردن قرار داد، در رنگ های مختلفی تولید می شود در نتیجه ظاهری جذاب و مشتری پسند خواهد داشت، از ایجاد فضای خالی و آب انداختن گوشت جلوگیری می کند و …

پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس خوراکی است؟

در دو نوع خوراکی و غیر خوراکی تولید می شود.

برای خرید پوشش کلاژنی سوسیس و کالباس چکار کنم؟

برای خرید این محصول به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها