صفحه اصلی > سایر : تولید سوسیس و کالباس خانگی؛ 5 خاصیت مفید آن
تولید سوسیس و کالباس خانگی
تولید سوسیس و کالباس خانگی

تولید سوسیس و کالباس خانگی؛ 5 خاصیت مفید آن

آنچه خواهید خواند:

تولید سوسیس و کالباس خانگی امروزه با توجه به افزایش تمایل مردم به تغذیه سالم، رواج یافته است. در این مقاله تولید، تجهیزات لازم، ارزش تغذیه ای و خواص سلامتی تولید و مصرف سوسیس و کالباس خانگی برای خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز بررسی شده است.

چرا باید خودتان سوسیس و کالباس خانگی را تولید کنید؟

همگی ما بارها شنیده ایم که مصرف سوسیس و کالباس ضرر دارد یا این که معلوم نیست سوسیس های موجود در بازار از چه موادی تشکیل شده اند. از این رو، امروزه افراد زیادی به تولید سوسیس و کالباس در خانه و به صورت کسب و کار (تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری)، روی آورد اند.

اصلی ترین علت برای درست کردن سوسیس و کالباس های خانگی این است که ترکیبات تشکیل دهنده آن را به طور دقیق بشناسید، این که گوشت مورد استفاده از کجا تهیه شده است. هم چنین این که بتوانید متناسب با رژیم های تغذیه ای خاص مانند بدون لاکتوز، بدون گلوتن و غیره، سوسیس و کالباس درست کنید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

همان طور که می دانید، سوسیس و کالباس از جمله پرطرفدار ترین غذاها در جهان هستند. با این وجود، همواره این نگرانی وجود دارد که چه چه ترکیباتی و به چه میزان برای تولید سوسیس و کالباس های موجود در بازار به کار رفته است؟ راه حل این موضوع ساده است، خودتان محصول مورد نیازتان را درست کنید. ممکن است شما رژیم غذایی خاصی داشته باشید، برای مثال رژیم کم چرب و بدون گلوتن یا حتی شاید به مواد خاصی آلرژی داشته باشید.

هم چنین این امکان وجود دارد که سوسیس ها را براساس نیازها و سلیقه خود تهیه کنید. علاوه بر این، با خرید گوشت ارگانیک از قصابی خیالتان از کیفیت سوسیس راحت خواهد بود.

تولید سوسیس و کالباس خانگی
تولید سوسیس و کالباس خانگی

هنگام تولید سوسیس و کالباس خانگی، باید به چه نکاتی دقت کنید؟

لازم است زمان استفاده از مخلوط های سوسیس، همواره بررسی کنید که فاقد هرکدام از موارد زیر باشد:

  • رنگ غیر طبیعی
  • تقویت کننده های غیر طبیعی ماندگاری (نگهدارنده ها)
  • فسفات یا مونو سدیم گلوتامات (افزایش دهنده طعم)

این ترکیبات فقط در تولیدهای انبوه مورد نیاز هستند زیرا به طول عمر طولانی نیاز دارند. آن ها همچنین می توانند حاوی موادی از جمله فسفات باشند.

ارزش تغذیه ای سوسیس و کالباس دست ساز، چگونه است؟

در رابطه با ارزش تغذیه ای سوسیس و کالباس خانگی، می‌توان گفت که به نوع گوشتی که برای تولید سوسیس به کار می برید، دارد. همچنین به دیگر ترکیباتی که در تولید آن استفاده می کنید نیز بستگی دارد. از این رو، ارزش تغذیه ای سوسیس و کالباس خانگی تولید شده از گوشت گوساله و گوسفند را می توان به صورت زیر معرفی کرد:

سرو ۱۲ عدد سوسیس:

  • کالری: 243
  • چربی کل: 4/18 گرم
  • کلسترول: 8/71 میلی گرم
  • سدیم: 5/242 میلی گرم
  • کربوهیدرات کل: 2/0 گرم
  • فیبر رژیمی: 1/0 گرم
  • پروتئین: 18 گرم

همچنین دارای مقادیر کمی ویتامین B و مواد معدنی مانند آهن است.

هیچ گونه ماده اضافی قابل توجهی به غیر ازبرگ جعفری، نمک و دانه های رازیانه به آن اضافه نمی شود.

به چه تجهیزاتی برای تولید سوسیس و کالباس خانگی نیاز دارید؟

در اینجا به معرفی دستگاه ها و تجهیزاتی که برای راه اندازی کسب و کار تولید و فروش سوسیس و کالباس خانگی نیاز دارید، می پردازیم:

  • کاتر میکسر (سوسیس ساز): این دستگاه می تواند کلیه مواد را با هم مخلوط کند. برای استفاده از این دستگاه لازم نیست گوشت را از قبل چرخ کنید و تنها لازم است استخوان و غضروف ها را جدا کنید و گوشت را درون دستگاه قرار دهید.
  • کالباس بر (اسلایسر)
  • پر کن سوسیس و کالباس: این دستگاه به آسانی می تواند خمیر یه دست آمده در کاتر میکسر را درون انواع پوشش سوسیس و کالباس وارد کند.
  • دستگاه اتاق پخت سوسیس و کالباس
  • پوشش سوسیس و کالباس
غذاساز صنعتی نوا
غذاساز صنعتی نوا 
اسلایسر کالباس
اسلایسر کالباس
پمپ سوسیس فلزی و سوسیس پرکن گیربکسی برقی
پمپ سوسیس فلزی و سوسیس پرکن گیربکسی برقی
اتاق پخت بخار خانگی سوسیس و کالباس
اتاق پخت بخار خانگی سوسیس و کالباس

مزایای سلامتی تولید و مصرف سوسیس و کالباس خانگی

سوسیس و کالباس علاوه بر مزایایی مانند مصرف آسان و طعم دلپذیر، دارای خواصی برای سلامتی نیز می باشند. در ادامه به معرفی خواص سلامتی سوسیس و کالباس های خانگی می پردازیم:

1. تامین انرژی

انواع دست ساز سوسیس و کالباس، می توانند منبع مناسبی برای تامین کربوهیدرات و پروتئین باشند. همان طور که می دانید، کربوهیدرات ها و پروتئین ها تامین کننده اصلی انرژی در بدن هستند. از این رو، مصرف سوسیس خانگی یک روش موثر برای دریافت انرژی است زیرا شما می توانید به طور همزمان کربوهیدرات و پروتئین را طی یک وعده غذایی دریافت کنید.

سوسیس همچنین  حاوی ویتامین B-12 است، این ویتامین باعث می شود بدن شما به طور موثر تری غذاها را به انرژی تبدیل کند.

2. پیشگیری از کم خونی

کم خونی عمدتا به دلیل کمبود بعضی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. مصرف سوسیس خانگی می تواند منبع تغذیه ای سالمی را در اختیار شما بگذارد و از کم خونی جلوگیری کند. زیرا سوسیس دارای مقادیر بالایی ویتامین B12 است که نقش آن در تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز است.

3. می تواند باعث حفظ تعادلات هورمونی شود.

از دیگر خواص پروتئین همچنین می توان به کمک به حفظ تعادل هورمونی اشاره کرد. در این راستا سوسیس خانگی شما، منبع خوب و سالمی از پروتئین را برای حفظ تعادل هورمونی شما فراهم می کند. زیرا در سوسیس های خانگی به میزان کمتری از ترکیبات افزودنی مضر مانند مواد نگهدارنده، نیتریت ،چاشنی های مصنوعی و غیره استفاده می شود.

4. برای عضلات مفید است.

ترکیب عمده بکار رونده در تولید سوسیس گوشت است که یک منبع عالی از پروتئین می باشد. همان طور که می دانید پروتئین در ساختن بافت ها نقش موثری است. همچنین این ماده برای ساخت و حفظ عملکرد ماهیچه ها نیز بسیار مفید است. سبب تقویت عضلات می شود.

همچنین ویتامین B12 موجود در سوسیس سبب بهبود گردش اکسیژن در تمام بخش های بدن، از جمله ماهیچه ها می‌شود. به همین دلیل است که ورزشکاران پس از تمریناتشان، برای بازسازی عضلات سوسیس مصرف می کنند.

5. بهبود عملکرد مغز

همانطور که گفته شد این غذا در تامین انرژی مورد نیاز بدن نقش دارد. از این رو، با مصرف سوسیس، تامین انرژی لازم برای عملکرد مغز صورت می گیرد.

چرا سوسیس و کالباس را به صورت خانگی تهیه و مصرف کنیم؟

اصلی ترین علت برای درست کردن سوسیس و کالباس های خانگی این است که ترکیبات تشکیل دهنده آن را به طور دقیق بشناسید. همچنین اینکه بتوانید مطابق با رژیم تغذیه ای خود مواد تشکیل دهنده آن را تنظیم کنید مثلا رژیم غذایی بدون گلوتن.

مصرف سوسیس و کالباس خانگی چه خواصی دارد؟

از آنجاییکه گوشت گوساله و گوسفندی بیشتر در این غذاها استفاده می شود دارای ویتامین ب-12 و پروتئین است در نتیجه سبب جبوگیری از کم خونی، تامین انرژی بدن (حاوی کربوهیدرات و چربی است)، بهبود عملکرد مغز و غیره می شود.

برای تولید سوسیس و کالباس خانگی به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

کاتر میکسر (سوسیس ساز)،کالباس بر (اسلایسر)، دستگاه اتاق پخت سوسیس و کالباس و روکش سوسیس و کالباس

برای خرید تجهیزات تولید سوسیس و کالباس خانگی چکار کنم؟

برای خرید این تجهیزات به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها