صفحه اصلی > کسب و کارهای خانگی : سرمایه لازم و مواد اولیه برای کسب و کار خانگی تولید ادویه
سرمایه لازم
سرمایه لازم

سرمایه لازم و مواد اولیه برای کسب و کار خانگی تولید ادویه

آنچه خواهید خواند:

سرمایه لازم، مواد اولیه و دستگاه های موردنیاز شما برای شروع کسب و کار خانگی تولید ادویه را در این مقاله بررسی کرده ایم. خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با ما همراه باشید.

سرمایه ای که شما برای تولید انواع ادویه جات در منزل لازم دارید، در مقایسه با خیلی از کسب و کارهای دیگر کم تر است و با پرداخت هزینه های کم نیز امکان پذیر است. در زمینه تهیه مواد اولیه ای که شما برای این کار نیاز دارید، نکته قابل توجه همان ایجاد شرایطی آسان برای نگهداری این مواد است. زیرا رعایت این امر باعث صرفه جویی در مخارج شما خواهد شد.

در ادامه این مطلب، شما را با مواردی که برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید ادویه نیاز به پرداخت هزینه دارند آشنا می کنیم. شما پس از مطالعه این مقاله می توانید سرمایه ای که برای این کار لازم دارید را تخمین بزنید. البته فراموش نکنید که حجم کار خود را نیز در نظر داشته باشید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

سرمایه لازم برای اجاره محل کار

درباره تولید ادویه جات نکته مثبتی که وجود دارد این است که این مواد اولیه سبک و کم حجم هستند. در نتیجه شما برای نگهداری آن ها، اجباری در خرید یخچال و یا اجاره انبارهای ذخیره سازی ندارید. همین که این مواد را در یک محیط نسبتا خنک و خشک درون کیسه های غیرقابل نفوذ نگه داری کنید، کفایت می کند. به همین دلیل هم شما حتی می توانید انباری خانه خود را برای ذخیره سازی این مواد مورد استفاده قرار بدهید. به همین آسانی و در همین ابتدای کار شما از تامین سرمایه لازم برای اجاره کارگاه و انبار معاف هستید!

از دیگر نکات مثبت کسب و کار خانگی تولید ادویه جات این است که دستگاه آسیاب و تولید ادویه که در خانه مورد استفاده قرار می گیرد، به فضای کمی نیاز داشته و کم سروصدا است. لذا، این دستگاه مزاحمت و دردسری ندارد و به راحتی می توانید آن را در یکی از اتاق های منزل قرار دهید و استفاده کنید.

منبع تامین انرژی این دستگاه ها نیروی برق است و تنها به اتصال به یک پریز برق نیاز دارد. علاوه بر این، میزان انرژی مصرفی این دستگاه بسیار کم است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

سرمایه لازم برای تولید ادویه خانگی
سرمایه لازم برای تولید ادویه خانگی

هزینه های لازم برای استخدام نیروی کار

در این کسب و کار، شما برای موارد زیر به نیروی کاری احتیاج دارید:

  • ناظر خرید
  • بازار یاب
  • اپراتور دستگاه

البته مشخص است که در آغاز کار تولید مقادیر اندک سفارشات و کار شما به صورت فردی هم انجام پذیر است. از این رو، می توانید در آغاز خودتان شخصا به این امور رسیدگی کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که با پیشرفت کارتان و پذیرش سفارشات بیشتر، مجبور به استخدام نیروی کار انسانی می باشید. اگر نوع کسب و کار شما خانگی است، می توانید حتی میان اعضا خانواده تقسیم کار نمایید.

با این وجود، چنانچه بخواهید افرادی را برای انجام این امور استخدام کنید، باید سرمایه لازم برای پرداخت حقوق و مزایای آن ها را نیز تامین کنید. حقوق نیروهای کار بر اساس مدت زمان و حجم کاری متغییر است. برای مثال، اگر به طور شیفتی و یا تمام وقت به انجام کار مشغول هستند، بنا بر قوانین مصوب اداره کار حقوقشان را محاسبه کنید.

سرمایه لازم برای تهیۀ مواد اولیه تولید ادویه

به طور کلی انواع مختلف محصولاتی که کسب و کار خانگی تولید ادویه می توانید تولید کنید، شامل موارد زیر خواهند بود:

  • ادویه های مخلوط شده مانند ادویه ترشی، ادویه آبگوشتی، ادویه خورشی، انواع ادویه پلویی، ادویه هندی، ادویه مکزیکی و ادویه عربی.
  • انواع مختلف ادویه جات آسیاب شده تکی: دارچین، زردچوبه، فلفل، پودر سیر و …
  • انواع گیاهان دارویی آسیاب شده مخصوص جوشانده های گیاهی: گل گاوزبان، بابونه و …

هر یک از این محصولا نیازمند یک و یا ترکیب چندین ادویه با هم است که قیمت هر یک با دیگری فرق می کند. با توجه به درصدی که باید با هم ترکیب شوند، قیمت تمام شده هر یک از انواع این محصولات با هم تفاوت دارند.

به منظور صرفه جویی در مخارج و کاهش سرمایه لازم برای تولید ادویه جات خانگی پیشنهاد ما به شما پیدا کردن تامین کنندگان مواد اولیه به صورت عمده ای و فله است. در نهایت با افزودن تفاوت قیمت خریدتان به قیمت فروش، می توانید سود بیشتری را کسب کنید.

هزینه موردنیاز برای بسته بندی

سرمایه لازم برای بسته بندی با توجه به اینکه از کدام جنس و نوع ماده بسته بندی می خواهید استفاده کنید، متغیر است.

برای آشنایی با جنس ها و انواع مختلف مواد بسته بندی مورد استفاده در صنایع غذایی می توانید مقاله «کدام جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی بهترین است؟» را مطالعه کنید.

قوطی های شیشه ای یا پلاستیکی و یا خود پلاستیک ها هر یک قیمت متفاوتی دارند. همچنین اگر می خواهید روی تولیدات خود برچسب (لیبل) بزنید باید سرمایه لازم برای آن را نیز جدا حساب کنید. برای این کار می توانید برچسب ها را به صورت جداگانه به بیرون سفارش بدهید و تهیه کنید. همچنین می توانید از انواع دستگاه های دستی جت پرینتر، برای ثبت اطلاعات محصولتان استفاده نمایید.

به طور کلی هزینه بسته بندی هر بسته 100 گرمی، به طور تقریبی بین ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.

برای خرید دستگاه چه هزینه ای لازم دارید؟

اصلی ترین دستگاهی که به آن نیاز دارید، دستگاه آسیاب ادویه رومیزی و خانگی است. قیمت خرید این دستگاه بین 3 و 13 میلیون تومان متغیر است. هزینه انواع دستگاه های ادویه پر کن نیز بین ۵ الی ۶۰ میلیون تومان متغیر است. همچنین شما به انواع دستگاه بسته بندی مناسب نیز نیاز دارید. بسته به سلیقه و حجم کاریتان می توانید از دستگاه های بسته بندی مختلفی استفاده کنید. برای مثال دستگاه سیل وکیوم در دو توع خانگی و صنعتی جود دارد.

آسیاب رومیزی صنعتی چکشی مدل TS1500
آسیاب رومیزی صنعتی چکشی مدل TS1500
آسیاب عطاری یک و نیم لیتری گهواره ای مدل PM-400
آسیاب عطاری یک و نیم لیتری گهواره ای مدل PM-400

مشخص است که خط تولید این محصولات از دستگاه های گران تر و درنتیجه با سرعت و حجم بیشتری استفاده می کنند. چنانچه شما نیز برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کرده اید و می توانید حجم بیشتری از کار را مدیریت کنید، بهتر است دستگاه های بزرگ صنعتی را تهیه کنید. در غیر این صورت، اندازه های های کوچک تر برای شما مناسب تر خواهند بود. به این نکته توجه کنید که برای کار در محیط کارگاهی و با نیروی کار بیشتر، طبیعتا باید انواع دستگاه بزرگ صنعتی را بخرید. بیشتر سرمایه لازم برای تولید ادویه جات برای تامین هزینه لازم خرید دستگاه می باشد.

دستگاه قـــوطی پر کــن پـــودري
دستگاه قـــوطی پر کــن پـــودري
دستگاه وکیوم خانگی مدل p-290
دستگاه وکیوم خانگی مدل p-290

سرمایه لازم برای تبلیغات

اصلی ترین و ابتدایی ترین عامل معرف کسب و کار شما، کیفیت محصولتان است. پس از آن، تبلیغات درست و وسیع ضامن ادامه یافتن کسب و کار شما خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید محصولی که قصد تولیدش را دارید، هم اکنون توسط برند های نام آشنا و معتبر تولید و عرضه می شوند. در نتیجه، برای پیروزی در این رقابت باید مقداری از سرمایه خود را به بخش تبلیغات اختصاص دهید.

تبلیغات مناسب سبب جلب توجه مشتری می شود. از طراحی بسته بندی فرآورده شما تا ساخت کاتالوگ از آن ها، روش های تبلیغاتی را شامل می شود که طیف وسیعی را در بر می گیرد. همچنین شما می توانید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز کارتان را تبلیغ کنید.

این بخش تا هنگامی که بتوانید خودتان این موضوع را پیش ببرید، هزینه ای برایتان نخواهد داشت.

سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید ادویه چقدر است؟

اصلی ترین بخش سرمایه برای خرید دستگاه آسیاب ادویه است. سپس شما بسته به نوع و حجم تولیدتان برای هزینه استخدام نیروی کار، اجاره مکان، تهیه دستگاه های بسته بندی و پرکن پودری، سرمایه برای تبلیغات و برای تامین مواد اولیه است.

برای صرفه جویی در هزینه های کسب و کار تولد ادویه چکار کنم؟

مواد اولیه کار خود را از عمده فروشان و به صورت فله ای تهیه کنید.

برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید ادویه کدام دستگاه آسیاب ادویه را بخرم؟

پیشنهاد ما به شما خرید آسیاب رومیزی صنعتی چکشی و آسیاب عطاری یک و نیم لیتری گهواره ای است.

برای خرید انواع دستگاه آسیاب ادویه چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

برای خرید انواع دستگاه بسته بندی پودری چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها