صفحه اصلی > صنعت بسته بندی و کسب و کارهای خانگی : کدام جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی بهترین است؟
جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی
جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی

کدام جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی بهترین است؟

آنچه خواهید خواند:

جنس بسته بندی در کیفیت و جذابیت بسته بندی بسیار تاثیرگذار است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با بهترین جنس های بسته بندی برای مشاغل خانگی آشنا شوید.

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت های مختلف و نیاز به نیروی کار در کلیه قسمت ها و همین طور با رواج فرهنگ کارهای دورکاری یا کسب و کارهای خانگی، مشاغلی مانند بسته بندی کالاهای مختلف در خانه رونق بسیاری پیدا کرده است. این کسب و کار خیلی راحت و بی دردسر است؛ حتی بعضی افراد خودشان برای خرید تجهیزات مخصوص بسته بندی اقدام می کنند. بعضی نیز با گشتن در وبسایت های کاریابی یا یافتن شرکت هایی که در این حوزه دنبال نیرو هستند، به فعالیت می پردازند.

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی در حوزه بسته بندی هستید، به شما پیشنهاد می ‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی
جنس بسته بندی برای مشاغل خانگی

بسته بندی های پلاستیکی (بهترین جنس بسته بندی خانگی)

همانند هر شغل و حرفه دیگری، بسته بندی در خانه نیز نیازمند یک سری تجهیزات و ابزار مخصوص است. از جمله انواع جنس موادی که می توانید برای بسته بندی خانگی محصولات استفاده کنید، عبارتند از:

چوب، فلز، کاغذ، شیشه، مقوا، کاغذ، ظروف اکریلیک، ظروف پت و…. با این وجود چانچه به دنبال ساده ترین، راحت ترین و ارزان ترین انواع جنس بسته بندی هستید، پیشنهاد ما به شما پوشش های پلاستیکی است. این پوشش ها که بیشتر از جنس نایلون و سلفون هستند مزیت های بسیاری را دارا می باشند. از جمله این مزایا می توان موارد زیر را نام برد:

  • کم هزینه و در دسترس هستند.
  • استفاده ای راحت و بی دردسر دارند.
  • قابلیت دوخت و پرس آسانی دارند.
  • کاملا بهداشتی هستند.
  • در برابر نفوذ عوامل خارجی از جمله رطوبت، هوا و آلودگی ها مقاوم هستند.
  • پایداری و مقاومت خوبی در مقابل نیروهای خراجی و پارگی دارند.
  • همچنین برای محصولات متنوعی قابل استفاده می باشند، از جمله: خشکبار و حبوبات، آجیل، ادویه ها، زعفران، چای، نمک، شکلات، خرما، نان، پوشاک، لوازم تحریر، ذغال، اسکاچ، ماسک، گیاهان دارویی و…

بررسی انواع جنس نایلون و سلفون برای بسته بندی های خانگی

یکی از اصل ‌های مهم در حرفه بسته بندی، تهیه جنس مناسب پلاستیک برای بسته‌ بندی است. اگر محصول خاصی را تولید می کنید و می خواهید محصولات خود را درون بسته بندی ‌های پلاستیکی به مشتریان خود عرضه کنید، ما در ادامه چندین جنس مناسب از پلاستیک های بسته بندی خانگی را به شما معرفی می کنیم. پس از اینکه با انواع گزینه ها آشنا شدید، می توانید براساس نیاز و سرمایه تان بهترین جنس برای بسته بندی محصول خود را انتخاب کنید.

سلفون کیسه ای

از ساده ترین مدل های بسته بندی پلاستیکی، کیسه ها هستند. کیسه ها به گونه ای تولید می شوند که از سه جهت دوخته و از یک جهت باز هستند که برای پر کردن آن ها از همین یک جهت باز استفاده می شود. چنان چه برای بسته بندی محصولاتتان از کیسه های سلفونی استفاده می کنید، به یک دستگاه بسته بندی دوخت پلاستیک خانگی نیز نیاز خواهید داشت.

این دستگاه وسیله ای است که با استفاده از گرما و فشار دهانه کیسه های پلاستیکی را به یکدیگر می چسباند. انواع محصولات مختلف را می توانید درون پلاستیک بگذارید و سپس دهانه باز آن را با دستگاه دوخت پلاستیک مهر و موم کنید. این دستگاه برای استفاده در منازل و مغازه ها مناسب است، هزینه خرید نسبتا کمی دارد و سرعت عمل آن به سرعت اپراتور و استفاده از آن بستگی دارد. به طور معمول، در هر ۲ تا ۵ ثانیه بر اساس ضخامت پلاستیک، یک بسته را مهر و موم می کند.

بسته بندی سلفونی
بسته بندی سلفونی

نایلون وکیوم

از این نوع جنس نایلون به منظور بسته بندی مواد غذایی تازه استفاده می شود. برای عملیات بسته بندی خانگی با استفاده از نایلون وکیوم، از دستگاه وکیوم خانگی استفاده می شود.

نحوه عمل دستگاه بسته بندی وکیوم مشابه دستگاه دوخت پلاستیک است؛ با این تفاوت که دستگاه وکیوم دارای قابلیت مکش هوا (ایجاد خلا در بسته بندی) است. این دستگاه بسته بندی، قبل از پلمپ کردن درب نایلون کلیه هوای موجود در فضای درون بسته بندی را خارج می کند. در نتیجه این عمل فرآورده غذایی که در درون پلاستیک وکیوم محفوظ است، ماندگاری بیشتری دارد و تازه تر باقی می ماند.

بسته بندی با نایلون وکیوم
بسته بندی با نایلون وکیوم
دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی
دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی 

نایلون زیپ دار

به مانند سلفون کیسه ای این نایلون نیز از سه طرف دوخته شده اما از قسمت بالاییش یک زیپ پلاستیکی را دارا می باشد. این نوع و جنس بسته بندی، به دلیل قابلیت باز و بسته کردن راحت بسیار رایج و پر طرفدار است. بسته بندی از جنس نایلون زیپ دار برای بسته بندی انواع محصولات در خانه کاربرد دارد، از جمله:

فرآورده های غذایی، پوشاک و لباس زیر، گیاهان دارویی و…

از این جنس پوشش بسته بندی، همچنین برای بسته بندی انواع اجناس کوچک و بزرگ مانند پیچ و مهره، سنجاق، هندزفری و… نیز استفاده می شود.

نایلون شیرینگ

برای بسته بندی شیرینک محصولات در منزل می توانید از سشوار و یا دستگاه شیرینک پک کابینی استفاده کنید. از این دستگاه به منظور بسته بندی محصولات مختلفی استفاده می شود، از جمله:

  • مواد غذایی (شیرینی و شکلات، جعبه گز، قوطی سوهان)
  • جعبه های فانتزی و ظریف
  • کتاب و مجله
  • اسباب بازی
  • شمع
  • لوازم خانگی کوچک
  • ظروف و…
دستگاه بسته بندی شرینک کابینی
دستگاه بسته بندی شرینک کابینی

برای بسته بندی شیرینک اپراتور بعد از قرار دادن فیلم شیرینک در جایگاه مخصوص، کالای مورد نظر را داخل نایلون شیرینک می گذارد و بعد آن را درون کابین دستگاه می گذارد و درب دستگاه را به طور کامل می بندد؛ سپس دکمه روشن را فشار می دهد. گرمای به وجود آمده به وسیله المنت و فن ایجاد کننده جریان سبب جمع شدگی نایلون شیرینک به دور محصول می شود. زمان شیرینک را می توانید تنظیم کنید که به طور معمول حدودا ۸ تا ۱۰ ثانیه به طول می انجامد. سرعت بسته بندی این دستگاه بر اساس نوع محصول بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ عدد در یک دقیقه است.

پاکت پلاستیکی

اگر در تلاش برای پیدا کردن نوعی بسته بندی پلاستیکی خاص برای کالاها و فرآورده های خود هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از پاکت های پلاستیکی با تنوع بالای مدل ها استفاده کنید. این پاکت ها در دو نوع شفاف و چاپ شده وجود دارند که می توانید یکی از این دو مدل را بنا بر نیازتان انتخاب کنید.

اگر مایل نیستید که هزینه ای را برای چاپ تقبل کنید، می توانید از چسباندن لیبل های زیبا بر روی بسته بندی های خود استفاده کنید.

برای مشاغل خانگی از کدام جنس بسته بندی استفاده کنیم؟

بسته بندی های پلاستیکی که معمولا از جنس نایلون و سلفون هستند انتخای مناسبی هستند.

برای مشاغل خانگی کدام نوع بسته بندی های پلاستیکی مناسب ترند؟

سلفون کیسه ای، نایلون وکیوم، نایلون زیپ دار، نایلون شیرینگ و پاکت پلاستیکی

برای بسته بندی با نایلون وکیوم در منزل از چه دستگاهی استفاده کنیم؟

از انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم خانگی

برای بسته بندی با نایلون شیرینک در منزل از چه دستگاهی استفاده کنیم؟

از انواع دستگاه های بسته بندی شیرینک خانگی

برای خرید انواع دستگاه بسته بندی خانگی چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها