صفحه اصلی > صنعت بسته بندی : راهنمای خرید دستگاه های بسته بندی (8 نکته کاربردی)
خرید دستگاه های بسته بندی
خرید دستگاه های بسته بندی

راهنمای خرید دستگاه های بسته بندی (8 نکته کاربردی)

آنچه خواهید خواند:

خرید دستگاه های بسته بندی نیازمند آگاهی کامل است. از این رو، ما برای شما خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز، 8 نکته مهم خرید این دستگاه ها را در این راهنمای خرید توضیح می دهیم.

دستگاه های شما کالاهایتان را بسته بندی می کنند، مشتریان را راضی نگه داشته و تجارتتان را پر رونق تر می کنند. از این رو، انتخاب و خرید دستگاه های بسته بندی باید به صورتی باشد که نه تنها نیازهای کنونی تان را پاسخگو باشد بلکه در موقع رشد حرفه شما نیز به خوبی جوابگو باشند.

1. شناخت دقیق بسته بندی

اطلاعات شما از ماشین آلات بسته بندی مورد نظر باید کامل باشد تا هنگامی که می خواهید با فرد مسئول حرف بزنید، مات و مبهوت نمانید. همچنین لازم است با وظیفه ی بسته بندی آشنا باشید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

باید دقیقا از ماهیت و ویژگی های بسته بندی تان خبر داشته باشید، چه مقدار از محصولات را قرار است بسته بندی کنید و…. دانستن این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را برای فرآورده و اهداف تجاریتان داشته باشید.

همچنین باید بدانید چگونه انتخاب یک رنگ مناسب برای بسته بندی محصولتان موثر خواهد بود. با اطلاع از اینکه چه چیزهایی را به بسته بندی محصول اضافه کنید، می توانید به پر فروش شدن آن کمک کنید.

خرید دستگاه های بسته بندی
خرید دستگاه های بسته بندی

2. تصمیم بگیرید که بسته بندی تان چگونه ساخته شود.

آیا می خواهید دستگاه های جدیدتان ساختاری ساده داشته باشند و یا کمی پیچیده تر باشند؟

آیا برایتان مهم است که ساختار تجهیزاتتان به صورتی باشد که در آینده و در زمان رشد برند شما نیز به کار آیند؟ بهتر است در این رابطه اهداف بلند مدت را در نظر داشته باشید تا سرمایه گذاری کم ریسک تری انجام دهید و بتوانید از دستگاه های خریداری شده برای مدت طولانی تری استفاده نمایید.

به چند منظوره بودن و تطبیق پذیری ماشین آلات توجه داشته باشید. آیا قرار است دستگاه مورد نظر فقط به یک خط تولید (یا بیشتر) اختصاص یابد؟ دستگاه های پیشرفته ای وجود دارند که به طور خودکار می توانند فرآورده ها با اندازه مختلف را بسته بندی کنند. آیا این ویژگی برایتان حائز اهمیت است؟ شناخت نیازها و اهدافتان در این مرحله ضروری است!

3. چه مقدار فضا در دسترس دارید؟

ممکن است شما دستگاه ها و ماشین آلات مورد نظرتان را پیدا کرده باشید اما آیا به فضای کافی برای نصب کردن آن دستگاه دسترسی دارید؟

دیگر مواردی که هنگام خرید دستگاه های بسته بندی لازم است به آن توجه داشته باشید، داشتن فضای کافی به منظور رفت و آمد پرسنل و نیز برای باز کردن پنل ها به منظور انجام تعمیرات می باشد.

آیا امکان اتصال اشکوب کوتاه در بخش بالایی دستگاه هایتان در فضای مورد نظرتان وجود دارد؟

در موقع محاسبه فضای مورد نظر، این نکات را باید در نظر گرفته باشید.

4. سرعت عمل ماشین آلات در برابر با پهنای باند را محاسبه کنید.

از نکات حائز اهمیتی که در مورد میزان تولید وجود دارد، این است که مقدار تولید باید بیشتر از فقط تامین نیاز مصرف کنندگان باشد. (نه کمتر و نه فقط به اندازه آن)

هر چقدر بتوانید که تعداد بیشتری از محصولات را در بازه زمانی کم تولید نمایید، می توانید تعداد بیشتری قراردادهای فروش ببندید و مشتریان زیادتری داشته باشید. با این حال، فراموش نکنید که لازم است بتوانید این مقدار رشد را به بهترین صورت مدیریت نمایید.

آیا تیم تولیدتان قادر به تطابق با افزایش تقاضا را دارد؟ زیرا اگر این طور نباشد، به علت عدم پاسخگویی به تعهدات کاری تان با شکست مواجه خواهید شد. چنانچه به دنبال افزایش تولید خود هستید، باید یک برنامه بسیار دقیق برای پیشبرد آن هدف داشته باشید. برای مثال، زمان انتخاب و خرید دستگاه های بسته بندی، باید به توان تولید و بسته بندی دستگاه توجه کنید.

اگر صاحب یک شرکت بسته بندی پیمانکاری هستید، با انتخاب دستگاه های پر سرعت تری از جمله VFFS ها (فرم فیل های عمودی و سیل)، می توانید در هر دقیقه ۳۰۰ محصول را بسته بندی نمایید.

5. هنگام خرید دستگاه بسته بندی نیاز به مونتاژ و نصب قطعات اضافی را در نظر بگیرید.

بعضی از دستگاه ها برای تولید کردن محصولی که به دنبالش هستید، نیازمند مونتاژ و نصب هستند. لذا، باید بدانید که تنظیمات دستگاه های شما چگونه است و به چه چیزی یا چه کسی نیاز دارند.

برای این که بتوانید محصولات جدیدی را تولید کنید، برخی ماشین آلات لازم است در خط بسته بندی شما ادغام شوند. همچنین اگر ویژگی هایی وجود دارند که عملکرد دستگاه هایتان را ارتقا می دهد، باید آن ها را بشناسید و تجهیزاتتان را ارتقا ببخشید.

در بین دستگاه های مکمل و لازم برای خط بسته بندی، می توان دستگاه های تاریخ زن (جت پرینتر) را نام برد. کاربرد دستگاه تاریخ زن در صنعت بسته بندی، همانند دستگاه های بسته بندی زیاد می باشد.

برای آشنایی بیشتر با انواع دستگاه جت پرینتر صنعتی، می توانید مقاله «بررسی انواع چاپگر ها (جت پرینتر و لیزر پرینتر) و کاربردشان در صنایع غذایی» را مطالعه کنید.

جت پرینتر صنعتی مدل 720
جت پرینتر صنعتی مدل 720

6. خدمات و پشتیبانی سازنده دستگاه ها را درنظر بگیرید.

زمانی که می خواهید دستگاه های بسته بندی را بخرید، باید درمورد سرویس و خدمات پس از فروش آن ها اطلاع کافی داشته باشید. لازم است نسبت به زمانی که باید برای آموزش به اپراتورهای کار با دستگاه هایتان اختصاص می دهید، آگاهی داشته باشید.

مورد دیگر آن که آیا تامین کنندگان تجهیزاتتان می توانند در منطقه شما، خدمات لازم به منظور تعمیر و نگهداری و موارد عملیاتی را انجام دهند.

خرابی برابر است با از دست دادن پول! چنانچه دستگاه هایتان خراب شود آیا خدماتی به منظور تعمیر و نگهداری دستگاه در اسرع وقت برای شما فراهم می گردد یا خیر؟ حفظ و‌نگهداری درست دستگاه ها مانع از خرابی آن ها شده و سبب می شود که سیستم شما به صورت منظم کار کند.

7. ملاحظات امنیتی خود را پیش از خرید دستگاه های بسته بندی تعیین کنید.

امنیت اهمیت زیادی در طراحی دستگاه های بسته بندی دارد. نواحی امنیتی مدت زمان کارکرد دستگاه را افزایش داده و زمان تلف شده را کم می کند.

آیا نیازی به (arc-flash compliant) می باشد؟ بر اساس گزارشی که توسط Convergence Training انجام گرفته است، راهکارهای سیم کشی الکتریکی در میان ۱۰ مورد برتر در سال ۲۰۱۷ بوده اند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که نسبت به آموزش پرسنل و کارکرد بی تفاوت نباشید.

وجود یک پنل در بیرون از اتاقک الکتریکی که به وسیله یک سیم Graceport متصل شده است، این امکان را به شما می دهد تا تغییرات لازم در برنامه ها را ایجاد نمایید. این گونه می توانید به خوبی بر ورودی ها و خروجی ها نظارت کنید و از عملکرد درست آن ها مطمئن شوید.

درمورد وجود این گونه تنظیمات در دستگاه ها، باید قبل از خرید دستگاه های بسته بندی و پیش از نصب آن ها مطلع شوید. پس به یاد داشته باشید که حتما با فروشنده تجهیزات درباره این موارد صحبت کنید.

8. گزینه Ethernet ادغام سخت افزار ها چه اندازه برایتان مهم است؟

بیشتر دستگاه ها گزینه (Ethernet) را دارند که امکان نظارت چند نفر بر کارکرد دستگاه را فراهم می کنند. علاوه بر این، امکان ارسال اطلاعات درباره گزارشات بر اساس معیارهای معینی که شما در حال آزمونشان هستید را می دهد.

وجود سخت افزار و نرم افزاری که با هم ادغام شده باشند، برای عملکرد نرم سیستم مناسب است و امکان دسترسی به اطلاعات تولید را به شما می دهد.

سخت افزار ادغامی امکان رفع مشکلات احتمالی را برایتان فراهم می کند و بدین ترتیب شما می دانید که کدام بخش از دستگاه به تعمیر نیاز دارد.

هنگام خرید دستگاه های بسته بندی به چه نکاتی باید توجه کنم؟

فضای در دسترس، نوع بسته بندی، سرعت عمل ماشین آلات در برابر با پهنای باند، مونتاژ و نصب قطعات اضافی و …

از تجهیزات مکمل دستگاه های بسته بندی کدام اند؟

کاربرد دستگاه تاریخ زن (جت پرینتر) در صنعت بسته بندی، همانند دستگاه های بسته بندی زیاد می باشد.

چرا هنگام خرید دستگاه بسته بندی باید به خدمات پس از فروش توجه کنم؟

خرابی برابر است با از دست دادن پول! چنانچه دستگاه هایتان خراب شود آیا خدماتی به منظور تعمیر و نگهداری دستگاه در اسرع وقت برای شما فراهم می گردد یا خیر؟

برای خرید انواع دستگاه های بسته بندی چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

برای خرید انواع دستگاه های تاریخ زن (جت پرینتر) چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یلدا رفیعی

سلام ممنون از نکات خوبتون بسیار عالی بود، 
ببخشید من یک مطلبی درباره دستگاه بسته بندی میخوندم توی مجله بانک اقتصاد، نوشته بود مدلهای خانگی این دستگاه ها هم وجود داره خواستم بدونم مناسب هستن؟ قیمتشون چطوریه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

مهندس محمد مکابر

سلام. بله ، بعضی از دستگاه های بسته بندی برای تولیدات خانگی مناسبند. اما مهم اینه که شما میخواید چه چیزی تولید و بسته بندی کنید