صفحه اصلی > صنعت نوشیدنی ها : بررسی اندازه آسیاب قهوه مناسب برای انواع قهوه ها
اندازه آسیاب قهوه
اندازه آسیاب قهوه

بررسی اندازه آسیاب قهوه مناسب برای انواع قهوه ها

آنچه خواهید خواند:

اندازه آسیاب قهوه برای انواع مختلف قهوه متفاوت است. برای داشتن بهترین نوشیدنی قهوه شناخت این اندازه ها اهمیت زیادی دارد. ما تمامی این نکات را در این مقاله، برای شما خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز توضیح می دهیم.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه کافی شاپ ها هر روز قهوه عالی درست می کنند؟ به دلیل دانه قهوه است یا نحوه درست کردن آن؟

این عوامل مهم هستند اما یکی از عوامل اصلی که احتمالاً بر طعم فنجان قهوه شما تأثیر می گذارد، نحوه آسیاب شدن قهوه است. بنابراین نحوه درست کردن بهترین قهوه، داشتن قهوه آسیاب شده ایده آل است.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اما چگونه بدانید که اندازه آسیاب قهوه مناسب برای دم کردن کدام است؟ ما هر آنچه را که باید در مورد اندازه آسیاب کردن دانه های قهوه، برای داشتن یک فنجان خوش طعم بدانید را به شما خواهیم گفت.

اندازه آسیاب قهوه
اندازه آسیاب قهوه

چرا اندازه آسیاب قهوه مهم است؟

اگر می خواهید بهترین قهوه را دم کنید، درک فرآیند آسیاب قهوه بسیار مهم است و باید هم آسیاب شدن بیش از حد و هم کمتر از حد لازم قهوه را بدانید.

این مفاهیم دقیقا چه معنایی دارند؟ قهوه آسیاب شده کمتر از حد لازم، زمانی است که اندازه ذرات پودر قهوه خیلی درشت هستند. از سوی دیگر، اگر آسیاب قهوه شما خیلی خوب باشد، احتمالاً قهوه‌ای که بیش از حد آسیاب شده است، خواهید داشت. در این شرایط طعم قهوه بیش از حد و ناخوشایند می شود.

به طور معمول، قهوه کم آسیاب شده اسیدی است، طعم ترش و شور دارد. در حالی که قهوه بیش از حد آسیاب شده احتمالا تلخ است و طعم واقعی قهوه را ندارد. اگر می خواهید یک فنجان قهوه بی نقص را دم کنید، باید مطمئن شوید که فرآیند آسیاب را درست انجام می دهید تا در نهایت قهوه ای سرشار از طعم و مزه به اندازه مطلوب را داشته باشید.

اندازه آسیاب اهمیت دارد زیرا تأثیر قابل توجهی بر موفقیت یا شکست فرآیند استخراج عصاره قهوه هنگام دم کردن آن دارد. آسیاب ریزتر باعث افزایش سطح عصاره گیری می شود که به معنای عصاره گیری سریعتر است. آسیاب درشت تر فرآیند عصاره گیری را کند می کند، زیرا سطح کمتری در معرض استخراج وجود دارد.

به همین دلیل است که بسته به نحوه دم کردن قهوه خود، اندازه های متفاوت آسیاب اهمیت دارد. دمنوش‌های سرد از قهوه آسیاب شده درشت تهیه می شوند. زیرا این روش عصاره گیری اجازه می دهد قهوه برای مدت طولانی تری در آب بماند. در حالی که، در دم کردن اسپرسو از آسیاب ریزتری استفاده می شود، زیرا معمولاً فقط به مدت 30 ثانیه در معرض آب قرار می گیرد.

چرا بهتر است از قهوه تازه آسیاب شده استفاده کنیم؟

ممکن است تعجب کنید که چرا باید تا این حد به نحوه و اندازه آسیاب کردن قهوه خود در خانه توجه کنید. آن هم وقتی می توانید قهوه از پیش آسیاب شده را از فروشگاه خریداری کنید! پاسخ ساده است؛ دانه های کامل و آسیاب نشده قهوه ماندگاری بیشتری نسبت به قهوه آسیاب شده دارند.

دانه های کامل بو داده شده توسط دی اکسید کربنی که در طول فرآیند برشته کردن تولید می شود از اکسید شدن و کهنه شدن محافظت می شوند. این دی اکسید کربن پس از تفت دادن به آرامی آزاد می شود و می تواند به دانه کمک کند تا طراوت خود را برای چند هفته در دمای اتاق حفظ کند.

هنگامی که دانه ها آسیاب می شوند، سطحشان در معرض هوا قرار می گیرد و اکسیژن باعث می شود که طعم آن ها سریعتر از بین برود. به همین دلیل است که همیشه بهتر است دانه های خود را وقتی آماده دم کردن هستید، آسیاب کنید.

معرفی اندازه مناسب آسیاب قهوه برای انواع قهوه

پیش از این که جلوتر برویم، ارزش آن را دارد که توجه شما را به یکی از عوامل کلیدی که می تواند بر کیفیت قهوه شما تأثیر بگذارد جلب کنیم: اندازه آسیاب دانه قهوه.

طیف گسترده ای از گزینه ها در بازار وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، بهترین دستگاه آسیابی را که می توانید بخرید، انتخاب کنید که به بهترین وجه برای اندازه های آسیاب مورد نظر شما مناسب است.

در ادامه شما را با اندازه مناسب آسیاب دانه های قهوه برای انواع مختلف قهوه (اسپرسو، ترک، فرانسه و…) آشنا می کنیم.

کلد برو (Cold Brews)

برای درست کردن قهوه سرد، باید از آب با دمای اتاق استفاده کنید تا طعم پیچیده قهوه زنده شود. بهترین اندازه آسیاب برای این نوع نوشیدنی، بسیار درشت، خواهد بود. اگر می خواهید قهوه سرد را برای مدت طولانی تری دم کنید، باید از آسیاب درشت تری استفاده کنید.

پور اور (Pour Over)

قهوه‌سازهایی مانند Chemex دارای فیلتر ضخیم هستند که نیاز به آسیاب پودرهای درشت متوسط (Medium-coarse) دارد. این فیلتر از تخلیه سریع قهوه جلوگیری می کند. علاوه بر این، استفاده از دانه های آسیاب شده درشت متوسط، از عصاره گیری بیش از حد جلوگیری می کند.

اگر از قهوه شما عصاره کمی بیرون می آید، باید تنظیمات آسیاب را تنظیم کنید تا به آسیاب ریزتری برسید.

اسپرسو (Espresso)

با اسپرسوسازها از قهوه های آسیاب شده به اندازه پودر قند استفاده کنید. آسیاب ها خوب (Fine grounds)، برای فشار و دماهای بالا که بخشی از فرآیند معمولی آماده سازی اسپرسو هستند، بهترین هستند. با استفاده از انواع آسیاب خوب قهوه، آب داغ می تواند طعم و عطر عالی را در کمتر از یک دقیقه استخراج کند.

آسیاب قهوه مدل TS-1800 لبنانی
آسیاب قهوه مدل TS-1800 لبنانی

فرنچ پرس (French Press)

از اندازه درشت آسیاب های قهوه (coarse) برای تهیه پرس های فرنچ استفاده کنید. زیرا آسیاب های ریز قهوه دارای طعم زمینی، تلخ و بیش از حد عصاره گیری می شود.

آسیاب قهوه مدل TS-1900 کوبان
آسیاب قهوه مدل TS-1900 کوبان

آن چه که در دم کردن قهوه اهمیت دارد

برای دم کردن یک قهوه عالی، باید به اندازه آسیاب دانه های قهوه خود توجه کنید. همچنین باید از یک دستگاه آسیاب قهوه با کیفیت خوب استفاده کنید تا دانه های قهوه خود را به اندازه صحیح آسیاب کنید.

انواع مختلف قهوه و روش های دم کردن آن ها، به اندازه های آسیاب متفاوتی نیاز دارند. وقتی برای کشف ترکیب مناسب برای دم کرده مورد علاقه خود وقت بگذارید، یک پیشرفت سریع بسیار رضایت بخش در کیفیت قهوه خود را تجربه خواهید کرد.

چرا اندازه آسیاب شدن قهوه مهم است؟

به طور معمول، قهوه کم آسیاب شده اسیدی است، طعم ترش و شور دارد. در حالی که قهوه بیش از حد آسیاب شده احتمالا تلخ است و طعم واقعی قهوه را ندارد.

انواع قهوه ها باید به چه اندازه ای آسیاب شوند؟

این اندازه برای انواع مختلف قهوه متفاوت است. مثلا برای اسپرسو آسباب خوب، برای فرنچ پرس اندازه درشت آسیاب مناسب است.

برای تهیه قهوه اسپرسو کدام دستگاه آسیاب را استفاده کنم؟

دستگاه آسیاب قهوه مدل TS-1800 لبنانی برای قهوه اسپرسو مناسب است.

برای خرید دستگاه آسیاب قهوه مناسب انواع قهوه ها چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها