صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سایر : انواع دستگاه سبزی خرد کن (معرفی و راهنمای خرید)
دستگاه سبزی خرد کن
دستگاه سبزی خرد کن

انواع دستگاه سبزی خرد کن (معرفی و راهنمای خرید)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه سبزی خرد کن از جمله تجهیزات مهم در مراکز تولید غذا، خانه ها و کسب و کارهای خانگی است. این دستگاه از پیشرفت های صنایع غذایی است که به تسهیل فرآیند تولید غذا کمک شایانی کرده است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با انواع مختلف این دستگاه آشنا شوید و بهترین انتخاب را هنگام خرید دستگاه داشته باشید.

دستگاه سبزی خرد کن چیست؟

از کار هایی که وقت زیادی راز از تولید کنندگان مواد غذایی می گیرد، خرد کردن سبزی می باشد. به ویژه اگر حجم تولید زیاد باشد. از این رو در سال های اخیر، روش های پیشرفته تری برای خرد کردن سبزیجات به وجود آمده است و در صنعت غذا این کار راحت تر انجام می شود. بیشتر رستوران ها، کسب و کار های خانگی و آشپزخانه های صنعتی برای خرد کردن سبزیجات مورد نیاز خود از انواع دستگاه های سبزی خرد کن استفاده می کنند. این دستگاه از جمله تجهیزات تصفیه و آماده سازی ساخته شده برای مواد غذایی می باشد. به دلیل مناسب بودن قیمت و آسان بودن نحوه کار با آن، کاربرد زیادی دارد.

این دستگاه ها علاوه بر خرد کردن سبزی ها می تواند دارای عملکرد های زیر نیز استفاده شود:

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

شستن سبزیجات، خشک کردن سبزی، سرخ کردن سبزی و بسته بندی سبزی.

تنها با خرید این دستگاه می توانید طی چند ثانیه انواع مختلف سبزی را خرد کنید. برای مثال گشنیز، جعفری، تره، سبزی کوکو، سبزی قلیه، سبزی آش و…

لازم به ذکر است که انواع مختلف این دستگاه ها، براساس نیاز مشتری و حجم تولید مجموعه مورد نظر می تواند در مدل های مختلف طراحی و تولید شود.

با این حال به طور کلی این دستگاه دارای انواع متفاوتی است که می توان آن ها را به صورت زیر تقسیم نمود:

  • سبزی خر کن خانگی
  • سبزی خرد کن نیمه صنعتی
  • سبزی خرد کن صنعتی
دستگاه سبزی خرد کن
دستگاه سبزی خرد کن

معرفی و بررسی انواع دستگاه های سبزی خرد کن

بنا بر نوع کاربرد، نحوه استفاده و ظرفیت تولید، این دستگاه ها دارای انواع زیر می باشند:

انواع بشکه ای این دستگاه

این مدل از دستگاه های سبزی خرد کن را حتما تاکنون در مغازه ها دیده اید. سال هاست از این مدل دستگاه برای خرد کردن سبزی استفاده زیادی می شود. با این حال تعداد زیادی از افراد معتقد هستند که دستگاه های بشکه ای سبزی ها را به طور یکدست خورد نمی کند.

دستگاه های سطلی و خانگی

انواع سطلی دارای مخزنی به شکل سطل می باشند. چرخش تیغه های دستگاه درون این مخزن دلیل کوچک و خرد شدن سبزی هایی که از قبل درون سطل ریخته شده اند، می شود. این دستگاه ها را علاوه بر رستوران ها می توان در منازل نیز استفاده نمود.

سبزی خرد کن های خانگی همان طور که گفته شد، می توانند از انواع سبزی خرد کن های سطلی باشند. هم چنین انواع بسیار کوچک دستگاه ها که چرخاندن تیغه های آن توسط نیروی دست انجام می شود، از دیگر مدل های خانگی می باشند.

در فیلم زیر دستگاه سبزی خرد کن و نحوه عمل آن نشان داده شده است.

دستگاه خرد کن سبزی بشقابی

چنانچه حجم تولید زیادی دارید، انتخاب این نوع دستگاه صنعتی برای شما بهترین است. این دستگاه سبزی خرد همان طور که از نام آن مشخص است، این دستگاه دارای مخزنی بزرگ به شکل بشقاب می باشد. با ریختن سبزی ها درون این مخزن بشقابی شکل و چرخش تیغه های دستگاه، سبزی ها کوچک و خرد می شوند. بر روی این دستگاه یک پوشش قرار داده می شود که دارای مزایای زیر است:

  • حفظ امنیت فرد مسئول کار با دستگاه
  • جلوگیری از بیرون ریخته شدن سبزی ها و هدر رفتن آن ها و هم چنین کثیف شدن محیط.

انواع بشقابی سبزی خرد کن به کلید میکروسوئیچ تجهیز شده اند. این کلید سبب می شود که هم زمان با باز کردن در دستگاه، جهت محفاظت از اپراتور و افزایش ایمنی، دستگاه خاموش گردد.

این نوع از دستگاه بیشتر دارای استفاده های صنعتی می باشد و قبل از خرید آن لازم است ظرفیت مورد نیازتان را انتخاب نمایید. تعیین ظرفیت این دستگاه ها با توجه به اندازه دهانه آن ها می باشد. (لازم به ذکر است که ظرفیت دستگاه با هر بار استفاده از آن مشخص می شود حدودا ۱۰ دقیقه):

  • توان تولید دستگاه سبزی خرد کن دارای دهانه ۶۰ سانتی متر : ۷ کیلوگرم
  • توان تولید دستگاه سبزی خرد کن دارای دهانه ۷۰ سانتی متر : ۹ کیلوگرم
  • توان تولید دستگاه سبزی خرد کن دارای دهانه ۹۰ سانتی متر : ۱۲ کیلوگرم

مزیت خرید سبزی خرد کن بشقابی نسبت به دیگر انواع آن

طرز کار دستگاه های بشقابی با چرخیدن تیغه و بشقاب می باشد. در حقیقت مزیت خرید این دستگاه نسبت به دیگر انواع دستگاه سبزی خرد کن از جمله انواع سطلی نیز به خاطر همین نحوه عمل چرخشی آن می باشد. زیرا مانع از یک جا جمع شدن سبزی ها (اصطلاحا دپو شدن) می شود.

انواع سبزی خرد کن های سطلی فقط تیغه ی آن ها قابلیت چرخش دارد و در نتیجه همین امر است که سبزی ها به طور یکنواخت خرد نمی شوند. این در حالی است که دستگاه های بشقابی، سبزی ها را له نمی کنند و می توان مطمئن بود که سبزی ها هنگام خرد شدن تحت هیچ شرایطی آب نمی اندازد.

از دیگر برتری های خرید این دستگاه می توان تنظیم پذیر بودن مقدار و اندازه (ریز و درشت) خرد شدن سبزی را نام برد.

همین طور این که دستگاه های بشقابی کاملا ایمن بوده و براساس استاندارد های ایمنی ساخته می شوند. تیغه های این دستگاه در بیشترین فاصله ممکن است و دارای پوشش محافظ نیز می باشند. اگر هم هنگام استفاده این پوشش باز گردد، دستگاه دارای سیستمی است که به صورت خودکار دستگاه را خاموش می کند. سپس با بستن دوباره پوشش محافظ می توان دستگاه را به کار انداخت.

دستگاه سبزی خرد کن بشقابی
دستگاه سبزی خرد کن بشقابی

نکات مهم هنگام خرید دستگاه های سبزی خرد کن بشقابی

هنگام خرید این دستگاه لازم است بدانید که آن ها را در حجم و توان های تولید متفاوتی می سازند. همانطور که پیش تر گفتیم ظرفیت شان براساس اندازه دهانه تعیین می گردد.

این نوع دستگاه ها با توجه به ساخته شدن در ظاهر های یکسان و استفاده های ثابت و مشابه، از مدل های متنوعی برخوردار نمی باشند. تنها مدل هایی که در آن تقسیم بندی می شوند دو مدل رومیزی و ایستا می باشد. مصرف کنندگان با توجه به مکان و نوع استفاده خود می توانند یکی از این دو مدل را انتخاب نمایند.

انواع ایستای مجهز به چرخ هستند در نتیجه امکان جابجایی آسان دستگاه وجود دارد.

انواع صنعتی دستگاه

لازم به ذکر است انواع صنعتی دستگاه های سبزی خرد کن  بنا بر کیفیت قطعاتی که برای تولید آن استفاده شده اند، می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد. از این رو معتبر بودن مرکزی که این دستگاه را از آن خریداری می کنید حائز اهمیت می باشد.

سبزی خرد کن های بشقابی و بشکه ای از انواع سبزی خرد کن های صنعتی می باشند.

دستگاه های سبزی خرد کن دارای چه انواعی می باشند؟

دارای 3 نوع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی هستند.

دستگاه های خانگی سبزی خرد کن کدام اند؟

سبزی خرد کن های خانگی می توانند از انواع سبزی خرد کن های سطلی باشند. هم چنین انواع بسیار کوچک دستگاه ها که چرخاندن تیغه های آن توسط نیروی دست انجام می شود، از دیگر مدل های خانگی می باشند.

دستگاه های صنعتی سبزی خرد کن کدام اند؟

سبزی خرد کن های بشقابی و بشکه ای از انواع سبزی خرد کن های صنعتی می باشند.

سبزی خرد کن های بشقابی چه مزایایی نسبت به دیگر سبزی خرد کن ها دارند؟

سبزی ها را به طور یکدست خرد می کنند، از ایمنی بالایی برخوردارند، هنگام خرد شدن سبزی ها آب نمی اندازند، میزان خرد شدن سبزی ها قابل کنترل است و…

برای خرید دستگاه سبزی خرد کن چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها