صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران، فست فود، کافی شاپ و صنعت گوشت و غذاهای آماده : انواع دستگاه کباب زن (کوبیده زن)؛ اساسی ترین تجهیزات رستوران ها
دستگاه کباب زن
دستگاه کباب زن

انواع دستگاه کباب زن (کوبیده زن)؛ اساسی ترین تجهیزات رستوران ها

آنچه خواهید خواند:

دستگاه کباب زن امروزه از مهم ترین و اساسی ترین دستگاه های هر رستوران و کبابی می باشد. هم چنین بیشتر منازل نیز امروزه انواع خانگی این دستگاه را دارا هستند. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با انواع این دستگاه و ویژگی هایشان آشنا شوید.

دستگاه کباب زن چیست؟

از رایج ترین و محبوب ترین غذاهای مورد مصرف ما ایرانی ها در رستوران ها و دورهمی ها، کباب کوبیده مرغ و گوشت می باشد.مراحل آماده سازی کباب کوبیده دارای چالش هایی می باشد. از جمله این چالش ها سیخ گرفتن کباب است که به مهارت زیادی نیاز دارد. گاهی بهترین سرآشپزها نیز در سیخ گرفتن گوشت دچار مشکل می شوند. پس از این مرحله، کباب کردن گوشت است که توسط دستگاه کباب زن انجام آن تسهیل گشته است.

دستگاه کباب زن یا کوبیده زن، توسط متخصصین صنایع غذایی برای سیخ گرفتن انواع کباب با گوشت مرغ و گوشت قرمز است. این دستگاه عمل سیخ گرفتن را به صورت خودکار و بدون برقراری تماس با دست انجام می دهد. هم چنین مجهز به وارد کردن گوشت به صورت خودکار درون قالب می باشد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

دستگاه کباب زن دستی
دستگاه کباب زن دستی

موارد استفاده از دستگاه کوبیده زن

  • منازل در مهمانی های خانگی
  • کمپینگ ها و طبیعت گردی
  • رستوران ها و کبابی ها
  • صنایع تولیدات مواد غذایی

مزایای استفاده از دستگاه کباب گیر

  1. تسهیل درست کردن کوبیده مرغ: گوشت مرغ بافت نسبتا نرمی دارد. از این رو سیخ گرفتن آن و تهیه کباب کوبیده مرغ نیازمند مهارت بالایی است و همه افراد قادر به انجام آن نیستند. با این حال دستگاه کباب گیر به خوبی از پس سیخ گرفتن کوبیده مرغ بر می آید و در نتیجه به راحتی می توانید کباب کوبیده مرغ را آماده نمایید.
  2. ارتقا بهداشت: با توجه به اینکه این دستگاه، عمل سیخ گرفتن را به صورت اتوماتیک و بدون تماس با دست انجام می دهد سبب ارتقا بهداشت می شود. به طور معمول جنس قطعات و محفظه های این دستگاه نیز از استیل ضد زنگ می باشد که قابلیت شست و شوی خوبی دارند.
  3. جلوگیری از ریختن گوشت از روی سیخ و خراب کردن کباب: این دستگاه برای سیخ گرفتن، قالب های مناسب را به کار می گیرد و فشار کافی را اعمال می کند. از این رو سبب می شود گوشت ها روی سیخ به صورت کامل قرار گیرند و در نتیجه از ریختن کباب جلوگیری می کند. تکنیک هایی که در سیخ گرفتن کباب انجام می شوند نیز هنگام استفاده از این دستگاه راحت تر انجام می شوند. مانند آب زدن به کباب و سیخ.
  4. سیخ گرفتن یکدست: از بهترین ویژگی های دستگاه کوبیده زن این است که تمامی سیخ ها یکدست و یک شکل می باشند. مقدار مشخصی از گوشت وارد محفظه دستگاه می شود و سیخ ها با همان مقدار مشخص گرفته می شوند. لذا محتوی و شکل کباب ها یکسان خواهد بود.

در فیلم زیر چگونگی کار دستگاه کوبیده زن نشان داده شده است.

انواع دستگاه کوبیده زن

دستگاه کباب زن خانگی (دستی)

همانطور که گفته شد کباب غذای محبوبی است و تعداد زیادی از افراد مایلند در خانه خود آن را تهیه و مصرف کنند. از این رو انواع خانگی و کوچک کباب گیرها نیز ساخته شده اند. این دسته از کباب گیر ها به عنوان انواع کوبیده زن های خانگی یا دستی شناخته می شوند.

آموزش کباب زن خانگی

گوشت را از طریق محفظه ی بالای دستگاه وارد آن می کنند. سپس بعد از آن که المنت و صفحات داخلی دستگاه گرم شدند، گوشت به آسانی باز شده و اطراف سیخ را می پوشاند. بدین ترتیب با استفاده از انواع کباب گیر های خانگی می توانید در منزل به راحتی و به صورت یکدست گوشت را سیخ بگیرید. هم چنین دیگر لازم نیست نگران ریختن گوشت از سیخ باشید.

انواع ساده کباب زن خانگی مانند قالب هایی است که سیخ در بینشان قرار گرفته و می تواند گوشت را دور سیخ قرار دهد. این انواع دستگاه ها معمولا از فلز ساخته می شوند و به وسیله نیروی دست کار می کنند. به همین دلیل نیز است که به آن ها کوبیده زن دستی فلزی می گویند.

به علت سهولت استفاده از دستگاه کباب گیر اتوماتیک دوقلو نیاز به نیرو کار متخصص و ماهر ندارید و با یک نیروی کار معمولی نیز میتوانید در چند ساعت هزاران سیخ را کباب گیری کنید.

کوبیده زن صنعتی (کوبیده زن رستوران)

دستگاه کباب زن رستوران، بیشتر تحت عنوان دستگاه کباب زن اتوماتیک شناخته می شود. مجهز به سیستم هیدرولیک می باشد و به سیستم تنظیم فشار نیز مجهز است. توان موتور این دستگاه برابر با ۱.۵ کیلووات در ساعت می باشد. جنس بدنه آن از ورق های استیل می باشد. این دستگاه امکان ایجاد تغییر در وزن و ابعاد کباب را فراهم می کند.

دو سنسور برای بالا بردن میزان دقت و ایمنی در دستگاه کوبیده زن صنعتی تعبیه شده است. هم چنین به کلید قطع برای موارد اضطراری و هم چنین به شمارشگر اتوماتیک مجهز می باشد. برای گرم باقی ماندن قالب، یک المان بر دستگاه قرار داده شده است.

استفاده از این دستگاه شرایط کاملا بهداشتی را فراهم می کند و بازده آن در سیخ گرفتن، 500 سیخ در یک ساعت می باشد. دستگاه کوبیده زن اتوماتیک امکان سیخ گیری کباب هایی با طول بیشتر از ۳۶ سانتی متر و پهنای بین 2- 4 سانتی متر را نیز فراهم می کند.

کوبیده زن رومیزی

بعضی از کبابی ها و رستوران ها میزان تولید کبابشان زیاد نمی باشد. از این رو این گروه نیازمند خرید یک دستگاه کباب زن کوچک تر می باشند.

دستگاه کوبیده زن رومیزی از انواع کوبیده زن های صنعتی می باشد که اندازه و گنجایش کم تری دارند. هم چنین مدت زمان کار و استراحت محدودی نیز دارند.

فرآیند سیخ گرفتن توسط این دستگاه ها، به صورت اتوماتیک می باشد. از این رو به این دستگاه ها کوبیده زن زن اتوماتیک نیز می گویند. این مدل از انواع دستگاه های کباب گیر رستوران، دارای قیمت پایین تری می باشند.

شما عزیزان می توانید انواع دستگاه کباب زن را در فروشگاه اینترنتی آی فودز ببینید و با هم مقایسه کنید؛ تا بهترین کوبیده زن را برای خودتان انتخاب کنید.

دستگاه کوبیده زن ایستاده

دستگاه کباب زن ایستاده، پیشرفته ترین و کامل ترین مدل انواع دستگاه های کباب گیر است. کباب گیر ایستاده قادر است به مدت 5 ساعت به طور متوالی به فعالیت خود ادامه دهد. سیستم ایمنی این دستگاه کارایی بالایی دارد، هم چنین بازده این دستگاه نیز بالا بوده و کاملا می تواند پاسخگوی نیاز های آشپزخانه های صنعتی و رستوران های بزرگ باشد.

دستگاه کباب زن
دستگاه کباب زن

نکات مهم خرید بهترین سیخ گیر کباب

همان طور که تا اینجا مطالعه کردید، دستگاه های سیخ گیر کباب در انواع مختلف با ویژگی ها و مشخصات مختلفی تولید می شوند. برای اینتخاب و خرید بهترین سیخ گیر کباب بهتر است نکات زیر را درنظر بگیرید.

تعیین نوع نیازتان: برای انتخاب و خرید بهترین کباب زن، ابتدا لازم است نوع نیازتان را مشخص کنید. این که نوع استفاده تان از این دستگاه دقیقا چیست؟ سپس، بر این اساس درباره موارد زیر تصمیم گیری کنید.

جنس بدنه و قالب دستگاه: وقتی می خواهید گوشت را سیخ بزنید، یک نکته بسیار حائز اهمیت این است که مایه کباب به بدنه قالب و مخزن دستگاه نچسبد. به همین دلیل، جنس بدنه دستگاه بسیار اهمیت دارد. بدنه کوبیده زن می تواند از جنس پلاستیک، آلومینیوم یا تفلون ساخته شود. بدنه های تفلون در زمان عمل سیخ گیری گرم می شوند تا مایه کباب به آن نچسبد.

میزان استفاده: از مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین دستگاه کباب زن است. شما باید دستگاهی را انتخاب کنید که جوابگوی تعداد سیخ های موردنظرتان باشد. اگر ظرفیت سیخ زدن دستگاه کمتر از نیازتان باشد، مجبور به استفاده مجدد از دستگاه و افزایش اسهلاک دستگاه همراه با تلف شدن وقتتان می شوید. اگر هم ظرفیت سیخ گیر کباب بیشتر از نیازتان باشد، هزینه و انرژی بیشتری صرف کرده اید.

به نظر شما برای انتخاب بهترین دستگاه کباب زن چه نکات دیگری را باید درنظر بگیریم؟ حتما نظرتان را برار ما و دیگران درمیان بگذارید تا از آن استفاده کنیم.

سوالات متداول

دستگاه کباب زن چیست و چه استفاده ای دارد؟

دستگاه کباب زن یا کوبیده زن، توسط متخصصین صنایع غذایی برای سیخ گرفتن انواع کباب با گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

دستگاه کباب زن چه انواعی دارد؟

دارای انواع خانگی، صنعتی (اتوماتیک و رومیزی)، ایستاده می باشد.

برای رستوران ها با ظرفیت تولید پایین کدام دستگاه کباب زن مناسب است؟

انواع کباب زن های رومیزی که زیر مجموعه انواع صنعتی و اتوماتیک اند.

برای خرید انواع مختلف دستگاه کباب زن چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها