صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران، فست فود، کافی شاپ : معرفی انواع ساندویچ ساز صنعتی و راهنمای جامع خرید آن
اسنک ساز صنعتی
اسنک ساز صنعتی

معرفی انواع ساندویچ ساز صنعتی و راهنمای جامع خرید آن

آنچه خواهید خواند:

ساندویچ ساز صنعتی (اسنک ساز صنعتی) برای تولید انواع مختلف و جدید ساندویچ در کافی شاپ ها و فست فودها نقشی کلیدی دارد. از این رو شناخت کامل انواع مختلف این دستگاه، ویژگی ها و نقاط قوتشان برای خرید بهترین مدل دستگاه اهمیت بالایی دارد که در این مقاله کاملا بررسی شده اند. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

در این مقاله، به بررسی و راهنمایی در خرید دستگاه اسنک ساز صنعتی (ساندویچ ساز) می‌پردازیم. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دنبال یک دستگاه کارآمد و کاربردی برای تهیه ساندویچ‌های خوشمزه هستید، این راهنما می‌تواند به شما کمک کند.

ساندویچ ها و اسنک ها

از غذاها و پیش غذاهای محبوبی که در فست فود ها و کافی شاپ ها سرو می شوند پنینی ها، اسنک ها و انواع گریل شده ساندویچ ها هستند. برای تهیه آن ها از دستگاه ساندویچ ساز صنعتی استفاده می شود.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

علت پرطرفدار بودن این ساندویچ ها و اسنک ها مواد خوشمزه و طعم لذیذ آن ها می باشد. علاوه بر این چگونگی گریل کردن آن ها نیز نقش کلیدی در رضایت مشتری دارد.گریل شدن سبب تغییر شکل ظاهری، تردتر شدن بافت ساندویچ و ایجاد طعمی خاص و لذیذ تر در این اسنک ها می شود.

با استفاده از دستگاه اسنک ساز، شما می‌توانید به سرعت و به راحتی ساندویچ‌هایی با مواد مختلف مانند گوشت، مرغ، سبزیجات، پنیر و سس‌های مختلف تهیه کنید.

دستگاه اسنک ساز صنعتی یا ساندویچ ساز صنعتی، یک وسیله آشپزی نسبتا کوچک و کارآمد است که برای تهیه ساندویچ‌های گرم و لذیذ استفاده می‌شود. این دستگاه قابلیت تولید ساندویچ‌های مختلف را داراست و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و با سرعت بالا ساندویچ‌های خوشمزه و جذاب تهیه کنید.

اسنک ساز صنعتی
اسنک ساز صنعتی

دستگاه ساندویچ ساز صنعتی که برای استفاده در فست فودها و کافی شاپ ها مناسب است دارای انواع و ظرفیت های مختلف می باشد. کسب و کارهای مختلف بر حسب میزان تولید و استفاده شان قادرند دستگاه با ظرفیت و ویژگی موردنظر را انتخاب نمایند. هم چنین انواع خانگی این دستگاه ها نیز در اندازه های کوچکتر ساخته و عرضه می شوند.

دستگاه ساندویچ ساز صنعتی

همانطور که گفته شد، دستگاه های ساندویچ میکر صنعتی از تجهیزات مهم در کافی شاپ ها و فست فود ها به شمار می آیند.

امروزه تمایل مردم به خوردن غذاهای جدید و متنوع در رستوران ها و فست فودها افزایش یافته است. لذا برخورداری از انواع مختلف و کارآمد دستگاه هایی که پاسخگوی این نیاز باشند، امری اجتناب ناپذیر می باشد.

انواع ساندویچ ساز صنعتی دارای قابلیت تولید پنینی و اسنک در مقادیر بالا بدون کاهش کیفیت می باشد. این دستگاه ساندویچ ها را بدون استفاده از روغن گریل می کند و بافتی ترد در آن ها ایجاد می کند. با استفاده از دستگاه اسنک ساز، شما می‌توانید به سرعت و به راحتی نان تست، نان ساندویچی یا نان هات داگ را گرم و ترد کنید. همچنین، این دستگاه دارای صفحات ضد چسبنگی است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از چسبیدن مواد به صفحات، ساندویچ‌های خود را تهیه کنید.

ساندویچ‌ میکرها بسته به نوع ساندویچی که گریل می کنند دارای مدل های متنوعی هستند. برای مثال هرکدام از آن ها برای گریل کردن انواع مشخصی از مواد غذایی کاربرد دارند:

  • اسنک ساز
  • وافل ساز
  • گریل کردن سبزیجات

انواع این دستگاه ها صفحات گریل مختلف (یک یا دو صفحه ای) با گنجایش های متفاوت دارند.

دستگاه پنینی متشکل از دو صفحه گریل می باشد.نحوه عمل این دستگاه به این گونه است که ساندویچ را در جای مخصوص در بین دو صفحه گریل قرار می دهند. سپس صفحه بالایی دستگاه را بروی صفحه پایینی محتوی ساندویچ، پایین می آورند و فرد مسئول با اعمال فشار بر آن، گریل کردن را انجام می دهد.

در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی انواع مختلف ساندویچ میکرها و ویژگی هایشان می پردازیم.

در فیلم زیر دستگاه ساندویچ ساز و نحوه گریل کردن پنینی توسط آن نشان داده شده است.

ویژگی های ساندویچ ساز صنعتی

  • قابلیت تنظیم دما: یکی از ویژگی های برجسته برخی از این دستگاه ها، قابلیت تنظیم دما است. با تنظیم دمای دستگاه، می‌توانید درجه حرارت مناسب برای پخت ساندویچ ها را انتخاب کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا ساندویچ های خود را به طور دقیق پخت کنید و از سوختن یا نپختن آنها جلوگیری کنید.
  • طراحی دستگاه: طراحی مناسب این دستگاه باعث می‌شود که استفاده از آن بسیار آسان و راحت باشد. شما به راحتی می‌توانید تمام قطعات دستگاه را جدا کنید و پس از استفاده، آنها را تمیز کنید. علاوه بر این طراحی مدرن این دستگاه نیز یکی از ویژگی های جذاب آن است. با طراحی زیبا و جذاب، اسنک ساز به آشپزخانه شما زیبایی می‌بخشد.
  • سهولت در استفاده و شستشو: با داشتن دستگاه اسنک ساز صنعتی، شما نیازی به استفاده از اجاق گاز یا فر ندارید. کافیست مواد لازم برای ساندویچ خود را درون دستگاه قرار دهید و دکمه روشن و خاموش را فشار دهید. در عرض چند دقیقه، ساندویچ شما آماده است. همچنین، بعد از استفاده، می‌توانید قطعات دستگاه را به راحتی جدا کنید و آنها را تمیز کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دستگاه را به راحتی نگهداری کنید و همیشه آن را در شرایط بهداشتی مناسب نگه دارید.
اسنک ساز صنعتی
اسنک ساز صنعتی

دستگاه اسنک ساز صنعتی

اسنک ساز ها عملکردی مشابه با دستگاه های پنینی ساز دارند اما در یک مورد با هم متفاوتند. این تفاوت در شکل صفحه گریل دو دستگاه می باشد، دستگاه اسنک ساز به طور معمول دارای صفحه گریل مربع یا مثلث شکل است. این دستگاه ها در ظرفیت‌های ۸ و ۱۶ تایی برای گریل کردن ساندویچ ها به اسنک ساخته می شوند.

از جمله ویژگی های فنی و ظاهری اسنک ساز های صنعتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • جنس بدنه ی آن ها از استیل ضد زنگ است.
  • دسته ی آن مقاوم به حرارت و محکم است.
  • مجهز به دو ولوم برای تنظیم دما
  • دارای قابلیت گریل کردن ساندویچ با حجم زیاد
  • جنس صفحه گریل آن از چدن و دارای روکش نچسب تفلون
  • قابلیت گریل کردن سبزیجات، ساندویچ و گوشت
  • امکان جدا سازی صفحه گریل (در بیشتر مدل ها) و شست و شوی آن
  • ممکن بودن خارج کردن روغن اضافی ساندویچ توسط دهانه‌ی خارجی دستگاه
  • برای اعلام وضعیت دستگاه به نشانگر مجهز شده است.
  • مجهز به سیستم تنظیم دما و محافظ دمای داخلی

دستگاه پنینی

دستگاه پنینی مرغ و گوشت از جمله انواع دستگاه های ساندویچ ساز می باشند. صفحه گریل آن به صورت یکپارچه و در دو نوع مسطح و شیار دار برای گریل کردن ساندویچ طراحی می شود.

براساس میزان فشار لازم، صفحه گریل بالایی دستگاه در دو مدل ساخته می شود:

  • دو صفحه ای (2 تکه) دارای دو دسته
  • یکپارچه (1 تکه) دارای یک دسته

انواع صنعتی ساندویچ میکر با ظرفیت‌ قرار دادن چند ساندویچ در آن ها، قادرند تعداد بیشتری ساندویچ را نسبت به انواع خانگی گریل نمایند.

مواردی که هنگام خرید دستگاه ساندویچ ساز باید در نظر گرفت

شناخت مشخصات و خصوصیات فنی ساندویچ ساز های صنعتی از موارد مهم خرید آن ها می باشند. البته نکات مهم دیگری را نیز باید در نظر گرفت. در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم:

صفحه گریل دستگاه

مدل های مختلف ساندویچ ساز های صنعتی در اشکال متنوع و انواع مختلف صفحه گریل ساخته می شوند. بر اساس نوع ساندویچی که قرار به تولید آن است، می توان بهترین شکل صفحه گریل را انتخاب کرد. انواع ساندویچ ها می توانند وافل، اسنک و پنینی باشند.

علاوه بر این، هنگام انتخاب و خرید دستگاه به جنس صفحه گریل نیز باید توجه داشت. جنس آن باید از چدن با کیفیت بوده و دارای روکش تفلون نچسب باشد تا از چسبیدن ساندویچ به صفحه گریل و آسیب به آن جلوگیری شود. هم چنین انواع دستگاه که صفحه گریل متحرک دارند، انتخاب مناسب تری می باشند.

زیرا شست و شوی این ساندویچ میکر ها راحت تر است و در صورتی که صدمه ای به صفحه وارد شود تعویض‌ آن راحت تر خواهد بود.

ساندویچ ساز صنعتی
ساندویچ ساز صنعتی

ظرفیت ساندویچ ساز صنعتی

انواع صنعتی ساندویچ میکر ها در ظرفیت های گریل کردن ساندویچ به صورت ۴ تا ۱۶ تایی تولید می شوند.

حال برای بهترین انتخاب لازم است به میزان تولید و فروش روزانه خود دقت کنید. مهم است دستگاه انتخابی شما بتواند پاسخگوی تولید شما باشد و هم چنین بیهوده هزینه بیشتری را صرف دستگاه با ظرفیت بیش از نیازتان نکنید.

استاندارد بودن دستگاه

از حائز اهمیت ترین نکات هنگام خرید دستگاه، اطمینان از این است که شرایط استاندارد در تولید آن رعایت شده باشد. شما به عنوان خریدار باید رعایت شدن نکات ایمنی هنگام ساخت محصول و با کیفیت بودن دستگاه را تایید کنید. هم چنین از مرغوب بودن کیفیت مواد بکار رفته و قطعات استفاده شده در تولید دستگاه مطمئن شوید. چگونگی طراحی دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

گارانتی دستگاه و خدمات پس از فروش آن نیز در جلب اطمینان شما از کیفیت دستگاه نقشی کلیدی دارد. این دو مورد، به خصوص در زمان خراب شدن دستگاه و اجزا آن اهمیت دارد و از اتلاف مال شما برای تعمیر و یا خرید مجدد دستگاه پیشگیری خواهد نمود.

عایق بودن ساندویچ میکر

به طور معمول کلیه دستگاه های ساندویچ ساز دارای دسته های عایق به حرارت می باشند. با این حال بهتر است سایر قسمت های دستگاه نیز به صورت عایق ساخته شده باشند. زیرا این امر سبب افزایش راندمان و جلوگیری از اتلاف انرژی دستگاه می شود.

قیمت و برند دستگاه

قیمت دستگاه ساندویچ ساز صنعتی، قطعا از عوامل موثر بر خرید آن است. قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و به برندی که از آن خرید می‌کنید توجه کنید. برندهای معروف و معتبر معمولاً کیفیت بالاتری دارند و از خدمات پس از فروش قابل قبولی برخوردارند.

فراموش نکنید که شما می توانید انواع دستگاه ساندویچ ساز را از فروشگاه اینترنتی آی فودز خریداری کنید.

بنظر شما چه نکته دیگری را هنگام خرید دستگاه ساندویچ ساز صنعتی باید در نظر بگیریم؟ حتما پیشنهادتان را برای ما و دیگران بنویسید تا از آن استفاده کنیم.

سوالات متداول

دستگاه ساندویچ ساز چکار می کند؟

از این دستگاه برای گریل کردن انواع ساندویچ، پنینی و وافل استفاده می شود.

دستگاه ساندویچ ساز چه انواعی دارد؟

این دستگاه در انواع خانگی برای مصارف شخصی و انواع صنعتی برای کافی شاپ ها و فست فود ها تولید می شود.

یک دستگاه ساندویچ ساز خوب چه نوع صفحه گریلی دارد؟

صفحه گریل بهتر است متحرک و از جنس چدن با روکش تفلون نسوز باشد.

برای خرید دستگاه ساندویچ یاز صنعتی چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها