صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و رستوران، فست فود، کافی شاپ : کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی
کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها
کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها

کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی

آنچه خواهید خواند:

کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی را در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با پایه ترین و پرکاربردترین این تجهیزات کاملا آشنا شوید.

راه اندازی رستوران و آشپزخانه صنعتی

شروع یک تجارت جدید یا بازسازی یک آشپزخانه صنعتی، می تواند کاری هیجان انگیز و در عین حال دلهره آور باشد. مدیریت چیدمان و تجهیز کردن رستوران و آشپزخانه کار کوچکی نیست. همان طور که هر صاحب رستوران، بار یا کافه می داند، آشپزخانه نیروی محرکه ای است که موفقیت کسب و کار شما را تعیین می کند. چیدمان و تجهیز کردن آشپزخانه، فرصتی برای ارزیابی مجدد نیازهای کسب و کار شما، تجهیزات آشپزخانه و رستوران و سایر لوازم کاربردی که خریداری می کنید، ارائه می دهد.

از آن جایی که هزینه ی متوسط تجهیز کردن آشپزخانه به شش رقم می رسد، بسیار مهم است که اقلام مورد نیاز خود را با کاربردی ترین تجهیزات رستوران هماهنگ کنید تا از نیاز به بودجه بیش از حد خودداری کنید. برنامه ریزی کلید کاهش استرس و حفظ محدودیت های بودجه است. کاربردی بودن هر قطعه از تجهیزات، دستگاه ها و اثاثیه ای را که در فضای کاری رستوران خود قرار می دهید، در نظر بگیرید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

در مرحله برنامه ریزی اولیه، شما باید محل تجهیزات اولیه پخت و پز، محل های آماده سازی و نگهداری مواد غذایی، دستشویی، ظرفشویی و تجهیزات نظافت را به دقت در نظر بگیرید. همان طور که چشم انداز شما به واقعیت نزدیک تر می شود، می توانید در مورد اینکه چه تجهیزاتی، بر اساس نام تجاری، اندازه و ظرفیت شان لازم است، تصمیم بگیرید.

کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها
کاربردی ترین تجهیزات رستوران ها

طبقه بندی کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز برای رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی

با توجه به تعداد بالای کاربردی ترین تجهیزات برای راه اندازی رستوران ها و یا آشپزخانه های صنعتی، برای شما خوانندگان عزیز تجهیزات را در 8 گروه طبقه بندی کرده ایم. این 8 گروه عبارتند از:

  • تجهیزات پخت و پز
  • تجهیزات یخچال و فریزر
  • تجهیزات رومیزی
  • ماشین های ظرفشویی تجاری مستقل
  • قفسه ها و امکانات ذخیره سازی و انبار داری
  • ظروف آشپزی، ظروف آشپزخانه و ظروف چینی
  • سیستم تهویه، هود و فن ها
  • مطابقت مقرراتی

در ادامه به معرفی تعدادی از ابتدایی ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات در رستوران ها می پردازیم.

کاربردی ترین تجهیزات پخت و پز رستوران ها و آشپزخانه ها

تجهیزات پخت و پزی که استفاده می کنید، می تواند کارایی و جریان کل آشپزخانه شما را تعیین کند. همان طور که به خوبی می توانید تصور کنید قلب هر آشپزخانه موفق، سرآشپز آن است و پشت سر هر سرآشپز بزرگ، تجهیزات پخت و پزی است که او استفاده می کند.

اجاق و فر

فرهای صنعتی از پرکاربرد ترین تجهیزات در آشپزخانه رستوران ها هستند. اجاق های صنعتی می توانند مقادیر زیادی غذا را سریع تر از اجاق های معمولی بپزند. ایده آل برای پخت، کباب کردن، تفت دادن، حرارت دهی مستقیم با شعله و خشک کردن و پختن سبزیجات هستند. آن ها قلب اصلی عملکرد آشپزخانه های مدرن هستند.

در حالی که اجاق های گازی انتخاب ترجیحی سرآشپزهای حرفه ای هستند، اجاق های برقی و صفحه ای نیز جایگزین های رایجی هستند. اجاق ها در انواع ایستاده و رومیزی موجود هستند.

از دیگر نکات مهم هنگام خریداری فر، کیفیت دستگاه و قابلیت تنظیم دما می باشد.

دستگاه فر ریلی (تونلی) پیتزا 

دستگاه گریل

گریل‌ها چه با گاز کار کنند و چه با ذغال، روش‌های پخت سریع، قابل اعتماد و قوی هستند. این دستگاه ها از پرکاربرد ترین تجهیزات برای برآورده کردن نیازهای رستوران های شلوغ، غذا خوری های کنار جاد ‌ها و کبابی ها و … می باشند. گریل ها در انواع ایستاده و رومیزی طراحی و ساخته می شوند.

برای آشنایی کامل و خرید انواع دستگاه گریل به مقاله معرفی گریل گازی: دستگاهی برای خانوارها و فست فودها مراجعه کنید.

گریل گازی مسطح و شیار دار

ماهی تابه

ماهی تابه نیز از پر کاربرد ترین تجهیزات در گروه پخت و پز رستوران ها و آشپزخانه ها می باشند. مزایای قابل توجهی را در رستوران ها و فست فود ها ارائه می دهند زیرا به سرعت گرم می شوند و دمای پخت ثابتی را فراهم می کنند. چدن از انواع قدیمی و مورد علاقه ماهی تابه بوده و فوق العاده بادوام است. هم چنین گرما را بهتر از هر سطح دیگری در سراسر صفحه پخت حفظ و توزیع می کند.

بسته به کاربرد پخت و پز، فولاد ضد زنگ می تواند جایگزین بهتری برای چدن باشد، زیرا تمیز کردن آن آسان است و بر طعم غذاهای خاص تأثیر نمی گذارد. این تجهیزات نیز در دو نوع ایستاده و رومیزی موجود است.

کاربردی ترین تجهیزات رومیزی رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی

سرآشپزهای بزرگ بر اساس ابزارهایی که استفاده می کنند تعریف می شوند. وقتی صحبت از تجهیزات کیترینگ می شود، هیچ کس نمی تواند منکر استفاده بالا و مکرر این دستگاه ها به طور روزانه در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی شود.

بلندر ها و مخلوط کن ها

مخلوط کن های تجاری به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که برای استفاده مداوم مناسب باشند. این دستگاه در کافی شاپ ها، رستوران ها و بارها از پر کاربرد ترین تجهیزات هستند. با قابلیت تغییر ویسکوزیته، مخلوط کن باعث می شود تا اسموتی ها، میلک شیک ها، آب میوه های یخ زده و نوشیدنی های خامه ای را در چند لحظه ترکیب و تهیه کنید. مخلوط کن ها در انواع مختلفی موجود هستند که ممکن است بخواهید بسته به نحوه استفاده خود از میان آن ها انتخاب کنید.

بلندر و مخلوط کن صنعتی
بلندر و مخلوط کن صنعتی

اسلایسر ها (خرد کن)

به طور قطعم می توان گفت اسلایسر ها از پر کاربرد ترین تجهیزات در کلیه مراکز تهیه غذا از رستوران ها گرفته تا کارخانجات، می باشند. تقاضای بالا برای تهیه غذا در رستوران ها، کافه ها، غذای آماده و ساندویچ فروشی ها می تواند دور از انتظار باشد. اسلایسرها روشی ساده، ایمن و بهداشتی را برای تهیه سریع غذا با حجم بالا و بدون سر و صدا ارائه می دهند.

سه نوع اصلی اسلایسر وجود دارد که عبارتند از:

  • دستگاه های خردکن گوشت
  • دستگاه های خردکن گوجه فرنگی
  • دستگاه های آماده سازی سبزیجات
دستگاه اسلایسر
دستگاه اسلایسر 

سالاماندر

یک وسیله همه کاره از تجهیزات آشپزخانه که برای کباب کردن، بریان کردن، سرخ کردن، کاراملی کردن، گریل کردن و تست کردن استفاده می شود. سالاماندر ها در مصرف انرژی کارآمد هستند، بازده عالی دارند و تمیز کردن و نگهداری آن ها آسان است. اگرچه این دستگاه را در هر آشپزخانه ای پیدا نمی کنید، اما با این وجود یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات است.

کاربردی ترین و پایه ترین تجهیزات رستوران به چند دسته تقسیم می شوند؟

تجهیزات پخت و پز- تجهیزات یخچال و فریزر- تجهیزات رومیزی- ماشین های ظرفشویی تجاری مستقل- قفسه ها و امکانات ذخیره سازی و انبار داری- ظروف آشپزی، ظروف آشپزخانه و ظروف چینی- سیستم تهویه، هود و فن ها- مطابقت مقرراتی

اجاق ها و فر های صنعتی در چند مدل وجود دارند؟

بر اساس نوع سوخت مصرفی می توانند گازی یا برقی باشند و به 2 صورت ایستاده و رومیزی ساخته می شوند.

سالاماندر چیست و چه استفاده ای دارد؟

یک وسیله همه کاره از تجهیزات آشپزخانه که برای کباب کردن، بریان کردن، سرخ کردن، کاراملی کردن، گریل کردن و تست کردن استفاده می شود.

برای خرید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها چکار کنم؟

برای خرید این تجهیزات به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها