صفحه اصلی > صنعت بسته بندی : شیرینک پک: از مهم ترین روش های بسته بندی در صنایع غذایی
شیرینک پک
شیرینک پک

شیرینک پک: از مهم ترین روش های بسته بندی در صنایع غذایی

آنچه خواهید خواند:

شیرینک پک از روش های کاربردی بسته بندی در صنایع غذایی است که دارای مزایای فراوان می باشد. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با این روش بسته بندی و مزایای آن آشنا شوید.

چرا بسته بندی شیرینک پک در صنایع غذایی اهمیت دارد؟

شرینک پک (شیرینک پک، شیرینگ پک یا کوچک شونده)، یک روش بسته بندی است که در بسیاری از صنایع به منظور بسته بندی اقلام به مؤثرترین روش ها استفاده می شود. یکی از صنایعی که بدون بسته بندی شرینک با مشکلات جدی روبرو می شود، صنایع غذایی است.

صنایع غذایی یکی از صنایع اصلی است که به طور کامل به شیرینک پک به عنوان یک روش بسته بندی وابسته است و از ماشین آلات ویژه آن برای کاهش هزینه ها استفاده می کند. بدین طریق می تواند محصولات را برای مدت طولانی تری بدون آن که به کیفیت آن ها لطمه ای وارد شود، بسته بندی نماید.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

همان طور که بازار بسته بندی مواد غذایی به تکامل خود ادامه می دهد، تغییر به سمت بسته بندی های سبک وزن، سازگار با محیط زیست و کارآمد مانند بسته بندی شرینک روانه می شود. بسته بندی شرینک پلی الفین بیش از 40 سال است که استفاده می شود و روشی موثر برای بسته بندی اقلام در بسته بندی های شفاف و پلاستیکی است. ممکن است برخی فکر کنند که بسته بندی شرینک پک مواد غذایی تأثیر مضری بر محیط ما دارد اما واقعیت ها کاملاً برعکس است.

بسته بندی شیرینک پک
بسته بندی شیرینک پک

مزایای بسته بندی شیرینک پک برای مواد غذایی

حفظ تازگی مواد غذایی

برخی از مردم معتقدند که بسته بندی مواد غذایی مانند میوه ها و سبزیجات غیر ضروری است. با این حال، بسته بندی مواد غذایی به روش شیرینک پک، در واقع برای کاهش هدر رفت مواد غذایی بسیار مهم است. فیلم های انقباضی که برای بسته بندی محصولات غذایی استفاده می شوند، به جلوگیری از رسیدن اکسیژن به محصولات درون بسته بندی کمک می کنند و به محصول اجازه می دهند تا مدت بیشتری دوام بیاورند. این امر باعث می شود افراد بتوانند مواد غذایی را به صورت تازه مصرف کنند.

به محصولات ظاهری جذاب می دهد

بسته بندی شیرینگ احتمالاً بهترین روش بسته بندی برای فرآورده های غذایی است. این بسته بندی مواد غذایی محکم است و از آن ها محافظت می کند. این در حالی است که به مصرف کنندگان این اجازه را نیز می دهد تا آن چه داخل آن است را ببینند. مردم اغلب دوست دارند بتوانند غذایی که خریداری می کنند را ببینند. علاوه بر این، بسته بندی شیرینک پک به شرکت ها این امکان را می دهد تا اطلاعات مهمی را روی محصولات خود درج کنند بدون آن که در ظاهر محصول مشکلی ایجاد کنند.

محافظت از مواد غذایی

همان طور که قبلاً ذکر شد، بسته بندی شیرینگ، محافظی برای محصولات در برابر اکسیژن ایجاد می کند. از این رو باعث می شود تا محصولات غذایی ماندگاری بیشتری داشته باشند. علاوه بر این ها، این بسته بندی مواد غذایی را در برابر آلودگی های دیگر مانند خاک و رطوبت محافظت می کند که اجتناب از آن ها در طول حمل و نقل دشوار است.

امکان ذخیره بهتر مواد غذایی را ایجاد می کند

وقتی غذاها بسته بندی می شوند، می توان آن ها را راحت تر نگهداری کرد. بسته بندی شیرینک پک یک روش بسته بندی فوق العاده فشرده است و باعث می شود محصولات در حالی که کم ترین فضای ممکن را اشغال می کنند ذخیره شوند. سطح قوی محافظتی که بسته بندی کوچک شونده ارائه می دهد باعث می شود تا مسائل آلودگی متقابل نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

شیرینک پک روشی مقرون به صرفه برای بسته بندی است

بسته بندی شرینک در مقایسه با سایر روش های بسته بندی بسیار مقرون به صرفه است. به این دلیل که می تواند یک روش بسته بندی عالی برای شرکت های مواد غذایی در هر اندازه، چه کوچک و چه بزرگ ارائه دهد. ماشین آلات شیرینک پک را می توان با هزینه های فوق العاده کم اجاره و خریداری کرد. هم چنین این روش بسته بندی، می تواند هزینه های نیروی کار را نیز کاهش دهد زیرا استفاده از ماشین آلات آن آسان و کارآمد است.

بسته بندی شیرینک پک دوستدار محیط زیست می باشد!

به طور معمول در بسته بندی کوچک شونده مواد غذایی، از فیلم های پلی الفین استفاده می شود. این فیلم ها قابل بازیافت هستند اما بزرگترین مزیت سازگار با محیط زیست این نوآوری پلاستیکی چند منظوره، افزایش ماندگاری محصولات غذایی است. با جلوگیری از ورود اکسیژن به درون بسته بندی، سرعت تجزیه ماده غذایی به شدت نسبت به حالتی که در معرض اکسیژن قرار دارد،کاهش می یابد. این امر هم چنین منجر به استفاده کم تر از منابع مانند آب و زمین می شود.

بسته بندی مواد غذایی به روشی شفاف و مقاوم در برابر جابجایی هم چنین به مشتریان این امکان را می دهد که دقیقاً آن چه را خریداری می کنند ببینند. علاوه بر اینکه از آن ها در برابر آلودگی های خارجی که ممکن است در طول نگهداری یا حمل و نقل رخ دهد محافظت می کند. این ویژگی نیز منجر به کاهش ضایعات شده و آسیب را به حداقل می رساند. به این ترتیب هیچ جایگزین بهتری برای حمل و نقل و توزیع مناسب محصولات غذایی در ضمن حفظ امنیت آن وجود ندارد که هم زمان مجموعه ای از مزایای زیست محیطی را ارائه می دهد.

دستگاه شرینک اتوماتیک تونلی
دستگاه شرینک اتوماتیک تونلی

بهترین فیلم برای بسته بندی شیرینک پک مواد غذایی کدام است؟

وقتی نوبت به بسته بندی می رسد، همیشه در درجه اول ایمنی مهم است. چندین نوع مختلف فیلم شرینک وجود دارد، با این حال نمی توان از همه آن ها برای بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد.

فیلم شرینک پلی الفین بهترین انتخاب برای بسته بندی مواد غذایی است. اولین و مهم ترین دلیل این امر ایمن بودن آن است. نه تنها استفاده از آن برای بسته بندی مواد غذایی بی خطر است، بلکه مورد تایید FDA نیز هست. در سوپرمارکت ها غذاهای مختلفی را خواهید دید که در فیلم شرینک پلی الفین بسته بندی شده اند. تولیدکنندگان بی‌شماری مواد غذایی را از سبزیجات گرفته تا گوشت و پنیر، توسط فیلم های کوچک شونده پلی اولفین بسته بندی می کنند.

پلی الفین نه تنها ایمن و مورد تایید FDA است، بلکه دارای ویژگی های زیادی است که آن را به گزینه ای عالی برای بسته بندی مواد غذایی تبدیل می کند. مزایای استفاده از فیلم شرینک پلی الفین برای بسته بندی مواد غذایی عبارتند از:

  • کیفیت بالا
  • شفافیت زیاد
  • قابل یازیافت (زیست تخریب پذیر)
  • قابلیت مناسب انقباض (کوچک شوندگی)
  • ماندگاری
  • انعطاف پذیری
  • مقرون به صرفه و …
مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها