صفحه اصلی > صنعت بسته بندی : معرفی کامل دستگاه های چاپ روی پلاستیک و نایلون و سلفون

معرفی کامل دستگاه های چاپ روی پلاستیک و نایلون و سلفون

آنچه خواهید خواند:

امروزه چاپ بر روی انواع نایلون، سلفون و پلاستیک پیشرفت چشمگیری داشته و در بین مردم رواج یافته است. در این صنعت برای انجام انواع چاپ از دستگاه های مختلف با تکنولوژی بالا استفاده می شود. اما انواع این دستگاه ها کدامند؟ هر دستگاهی برای چه نوع چاپی مناسب است؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال ها با ما همراه باشید.

انواع دستگاه های چاپ بر روی پلاستیک، نایلون و سلفون کدامند؟

در زیر به برخی از دستگاه هایی که در صنعت چاپ سلفون و چاپ نایلون بکار گرفته می شوند اشاره کرده ایم.

دستگاه های فلکسوگرافی:

این دستگاه ها برای چاپ روی نایلون، پلاستیک و سایر مواد استفاده می شوند. طراحی و مهندسی دقیق این دستگاه سبب شده تا برای چاپ بر روی سطوح عریض و زمینه ها مناسب است.

دستگاه های افست:

این دستگاه ها برای چاپ بر روی سطوح صاف از جمله پلاستیک و نایلون استفاده می شوند. آن ها اغلب برای چاپ روی کارتن و جعبه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه های جوهر پاش:

این دستگاه ها برای چاپ های متنوع روی پلاستیک و نایلون استفاده می شوند. با استفاده از جوهرهای مخصوص بر روی سطوح مختلف چاپ می کنند.

دستگاه های لیزر:

این دستگاه ها برای چاپ دقیق و پایدار روی سطوح پلاستیکی استفاده می شوند. برخی از این دستگاه ها قابلیت چاپ بر روی سطوح منحنی و سه بعدی را نیز دارند.

دستگاه های سریگرافی:

این دستگاه ها برای چاپ روی سطوح منحنی و سخت مانند پلاستیک و نایلون استفاده می شوند. آنها قادرند به صورت دقیق و با کیفیت بالا بر روی انواع محصولات چاپ کنند.

دستگاه های تمبرزنی:

این دستگاه ها برای چاپ روی سطوح کوچک و باریک مانند پلاستیک و نایلون مورد استفاده قرار میگیرند. آنها از تمبرها و جوهرهای خاص برای چاپ استفاده می کنند.

معرفی کامل دستگاه های چاپ روی پلاستیک و نایلون و سلفون

در زیر به معرفی کامل دستگاه های چاپ پرداخته ایم.

دستگاه های فلکسوگرافی با استفاده از پرگاراف های فلزی و یا رابر ها، روکشی از چسب زده شده روی یک سطح صاف را به سوزن های خارجی منتقل می کنند و سپس این روکش را بر روی سطح مورد نظر چاپ می کنند.

دستگاه افست برای چاپ بر روی سطوح صاف از جمله پلاستیک و نایلون استفاده می شوند. آنها از چاپ و جوهر رنگی برای انتقال تصویر به سطح مورد نظر استفاده می کنند.

دستگاه جوهر پاش نیز با استفاده از جوهر های خاص، متن یا تصویر مورد نظر را بر روی سطوح پلاستیکی و نایلونی چاپ می کنند. آنها از سیستم های کنترلی پیشرفته برای دقت بالا در چاپ استفاده می کنند.

دستگاه لیزر نیز از پرتوهای لیزر برای چاپ دقیق و دائمی بر روی سطوح پلاستیک و نایلون استفاده می کنند. آنها به صورت سیار قابل برنامه ریزی بوده و به صورت سفارشی چاپ می کنند.

دستگاه سریگرافی برای چاپ روی سطوح منحنی و سخت مانند پلاستیک و نایلون استفاده می شوند. آنها از سریگراف و سیستم های پیچیده برای چاپ با کیفیت و دقت بالا استفاده می کنند.

دستگاه تمبرزنی این دستگاه ها از تمبر ها و جوهرهای خاص برای چاپ روی سطوح کوچک و باریک مانند پلاستیک و نایلون استفاده می کنند. آنها به صورت دقیق و سریع تصاویر و متون را بر روی سطح مورد نظر چاپ می کنند.

چاپ روی پلاستیک شفاف به چه صورت است؟

در صورتی که شما می خواهید روی پلاستیک شفاف چاپ کنید، می توانید از دستگاه هایی مانند دستگاه های لیزر یا اسکرین چاپ استفاده کنید. دستگاه لیزر امکان چاپ دقیق و دائمی روی سطوح پلاستیک شفاف را فراهم می کند. از طرف دیگر، دستگاه های اسکرین چاپ با استفاده از قالب های اسکرین می توانند جوهر رنگی را به صورت دقیق و با کیفیت بر روی سطح پلاستیک شفاف انتقال دهند.

همچنین، می توانید از دستگاه تمبرزنی بهره ببرید که با استفاده از تمبر ها و جوهرهای خاص، متون یا تصاویر را بر روی سطوح پلاستیک شفاف چاپ کند. انتخاب دستگاه مناسب بستگی به نوع چاپ مورد نظر شما دارد، بهتر است با تولیدکننده یا تامین کننده معتبر مشورت کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها