صفحه اصلی > صنعت بسته بندی : بسته بندی های یک بار مصرف برای محصولات غذایی
بسته بندی یک بار مصرف
بسته بندی یک بار مصرف

بسته بندی های یک بار مصرف برای محصولات غذایی

آنچه خواهید خواند:

بسته بندی های یک بار مصرف که برای محصولات مختلف استفاده می شود از جمله پیشرفت های صنعت بسته بندی است که به سهولت استفاده مصرف کننده نیز منجر شده است. با مطالعه این مقاله می توانید با دستگاه ها و انواع بسته بندی های یک بار مصرف آشنا شوید. شما خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

بسته بندی یک بار مصرف (تک نفره) مواد غذایی

روند بسته بندی اولویت های مصرف کننده را منعکس می کند، بنابراین استانداردهای آن در کنار ترجیحات خریداران تکامل می یابد. به عنوان مثال، گزینه های مدرن شامل انواعی از بسته بندی است که به طور خاص برای سبک زندگی سریع و در حال حرکت طراحی شده اند. در همین راستا، برای سهولت استفاده و قابلیت حمل و نقل، مواد سبک و بادوام جایگزین بطری ها و شیشه های شکستنی شده اند.

ظروف بسته بندی به منظور استفاده های یک باره و تک نفره اکنون تقریباً در هر فروشگاه و مغازه ای یافت می شود. از بسته بندی غذای حیوانات خانگی گرفته تا کنسانتره های مخلوط نوشیدنی پودری.

با توسعه رستوران ها، کیترینگ ها و فست فودها بسته بندی های یک بار مصرف نیز در حال گسترش می باشد. به طوری که کمتر و کمتر شاهد ظرف های نمک، شکر، فلفل و… بر میز های رستوران ها می باشیم. اکثر غذاخوری ها، کافه ها، رستوران ها و فست فودها وارد استفاده از این صنعت بسته بندی شده اند. بسته

محبوبیت و استفاده از بسته بندی های تک نفره روزانه در حال افزایش هستند.

بسته بندی یک بار مصرف (تک نفره)
بسته بندی یک بار مصرف (تک نفره)

معرفی پراستفاده ترین بسته بندی های یک بار مصرف

بسته بندی Pouch (کیسه ای) و Sachet (ساشه)

بسته بندی های کیسه ای و ساشه با توجه به نیازهای ذخیره سازی، حمل و نقل و تجارت، به صورت چند لایه ای طراحی می شوند. آن ها اغلب از سه طرف مهر و موم شده اند و می توانند در بسته های چند واحدی به هم متصل شوند. روش های فرم دهی، پر کردن و مهر و موم کردن بسته بندی بندی های کیسه ای تک نفره، آن ها را برای بسته بندی محصولاتی مانند زیر مناسب می سازد:

مایعات، ژل ها و محصولات غذایی قابل فشار دادن و هم چنین محتویات متنوعی مانند مکمل های مایع و مخلوط های انرژی زا.

از جمله ویژگی های برجسته این نوع بسته بندی این است که در اشکال منحصربه فرد و با استفاده از مواد شفاف ساخته شده اند که مصرف کنندگان را قادر می سازد محتویات آن را ببینند. سهولت استفاده از این بسته بندی های یک نفره، هم چنین سبب افزایش استفاده از این بسته بندی ها برای مواد غذایی مانند سس ها، ماریناد ها و مخلوط ها شده است.

دستگاه ساشه مایع
دستگاه ساشه مایع
دستگاه ساشه پودری
دستگاه ساشه پودری

لیوان های درپوش دار

لیوان های تک نفره برای بسته بندی ژل ها، مایعات غلیظ و همچنین ماکارونی خشک و مخلوط سوپ های آماده مناسب هستند. تولید کنندگان ظروف بسته بندی با ترکیب کردن مواد مناسب، بسته بندی هایی با تسهیلات بیشتر را ایجاد می کنند. مانند ظروف بسته بندی که قابل استفاده به عنوان ظروف غذاخوری محصولاتی که به آبرسانی مجدد نیاز دارند، هستند. از جمله مخلوط سوپ و نودل های آماده.

موادی مانند پودینگ، ژلاتین و کره بادام زمینی نیز مدت هاست که در لیوان های پلاستیکی یک بار مصرف، با درب هایی از جنس فیلم یا فویل بسته بندی می شوند.

با این حال این بسته بندی ها بیشتر برای نسل جوان که دارای سبک زندگی در حال حرکت هستند مناسب تر است.

بسته بندی های (Stick)

بسته بندی استیک به طور گسترده ای برای نوشیدنی های انرژی زا پودری و مکمل های غذایی استفاده می شود. نه تنها استفاده از بسته بندی های استیک راحت است، بلکه بسته بندی های یک بار مصرف اندازه گیری محصول را کنترل می کنند و اطمینان می دهند که کاربران سطوح توصیه شده مکمل ها را دریافت می کنند.

ظروف شکل گرفته، پر شده و مهر و موم شده که نامگذاری آن ها به دلیل شکل کشیده شان می باشد، به ویژه برای بسته بندی مخلوط های پودری در مایعات مناسب هستند.

مزایای استفاده از بسته بندی های یک بار مصرف

استفاده آسان

شاید مهم ترین عامل برای تغییر و تسهیل استفاده از بسته بندی ها، راحتی استفاده از محصولات برای مصرف کنندگان پرمشغله می باشد. بسته بندی های یک بار مصرف قابلیت مصرف ماده غذایی را بدون نیاز به انتقال غذا به ظروف دیگر و یا شستشو ظرف فراهم می کنند. در بسیاری از موارد، بسته بندی های مدرن یک بار مصرف هستند و باید بازیافت شوند. برخی از انواع نیز می توانند دوباره استفاده شوند یا تغییر کاربری داده شوند.

مزایای سلامتی

خرید مواد غذایی ارگانیک و سالم در حال گسترش است. این امر نشان دهنده تعهد مصرف کنندگان به محصولاتی است که از سلامت غذا حمایت می کنند. در نتیجه، بسته بندی های یک بار مصرف غذا به عنوان یک شکل سالم از خود تنظیمی تکامل یافته اند که اندازه وعده غذایی را پیش از آن که مصرف کننده زیاد از حد غذا بخورد، مشخص می کند. دسرها و میان وعده ها، میوه ها و سبزیجاتی که در سفر مصرف می شوند و … از جمله این بسته بندی ها می باشند.

یک مطالعه اخیر تأثیرات مثبت بسته بندی های غذا را بر موفقیت افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن نشان داده است. این افراد از محصولات غذایی با بسته بندی های کنترل کننده میزان مصرف استفاده کردند.

ضایعات کم تر

ضایعات مواد غذایی به طور ویژه ای یک موضوع مهم برای خانواده ها در بودجه و یک نگرانی جهانی است که در سراسر جهان شتاب بیشتری می گیرد. بسته بندی مواد غذایی با محافظت از محتویات آن تا زمانی که در یک وعده مصرف شوند، در کنترل ضایعات غذا نقش دارند.

اگرچه بیان شود که بسته بندی های یک بار مصرف ضایعات زیادی ایجاد می کنند، مزایای استفاده از بسته بندی های یک بار مصرف مواد غذایی بیش از نگرانی‌های منفی آن است. مشروط بر اینکه این بسته بندی ها با استفاده از مواد پایدار یا قابل بازیافت و شیوه های تولید صحیح ایجاد شوند.

بسته بندی مواد غذایی به صورت یک بار مصرف هم چنین سبب افزایش طول عمر محصولات نیز می شود.

بسته بندی های یک بار مصرف برای چه موادی مناسب اند؟

سس ها، سوپ های آماده، نودل های آماده مصرف، ژله ها، نم، فلفل و ….

استفاده از بسته بندی های تک نفره چه مزایایی دارد؟

استفاده آسان، ضایعات کمتر و مزایای سلامتی

برای بسته بندی یک بار مصرف از چه بسته بندی هایی استفاده می شود؟

از بسته بندی های ساشه و کیسه ای، لیوان ها و ظروف درب دار برای محصولات آماده مصرف و بسته بندی های stick

برای خرید دستگاه بسته بندی ساشه برای بسته بندی تک نفره و یک بار مصرف چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها