صفحه اصلی > گزارش خبری : نکات مهم قبل از خرید دستگاه لیبل زن اتوماتیک

نکات مهم قبل از خرید دستگاه لیبل زن اتوماتیک

آنچه خواهید خواند:

دستگاه های لیبل زن اتوماتیک دارای مدل های متنوعی می باشد. هر یک ازین دستگاه ها برای ظروف خاصی استفاده می شوند. انواع دستگاه های موجود شامل: گرد یک طرفه، گرد دو طرفه، تخت از بالا، تخت یک طرفه، تخت دو طرفه و چند وجهی.

لیبل جلوه ی محصول است. زیبایی لیبل باعث زیبایی بصری محصول خواهد بود. ماشین های لیبل زنی متفاوتی در بازار موجود است که به صورت دستی یا اتومات کار می کنند. ماشین های لیبل زنی دستی دارای دقت کمی می باشند و از سرعت کمی برخوردارند. در این میان ماشین های صنعتی تنوع بسیار بالایی دارند انواع ماشین های وارداتی یا تولید داخل. اما نکته ای که ذهن خریدار را درگیر میکند  انتخاب دستگاهی با امکانات بالا، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب است. بدیهی است دستگاه های وارداتی اغلب قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های تولید داخل دارند و ممکن است در خدمات پس از فروش آن نتوانید با کمپانی سازنده آن ارتباط بگیرید تا از خدمات آن استفاده نمایید.

لیبل زن اتوماتیک
لیبل زن اتوماتیک

نکات مهم قبل از خرید لیبل زن اتوماتیک

۱- ابتدا تعیین کنید با دستگاه چند نوع ظرف قرار است لیبل بزنید برای مثال :‌گالن تخت دو طرف لیبل یا بطری گرد یک طرف لیبل…

۲- اگر لیبل را آماده دارید نمونه آن را همراه بطری ها برای ماشین ساز ارسال کنید. و اگر هم اماده نیست قبل از سفارش لیبل در مورد چپ گرد یا راست گرد بودن رول لیبل با ماشین ساز مشورت کنید.

۳- اگر لیبل شما شفاف یا نایلونی است حتما به ماشین ساز اطلاع دهید تا سنسور گپ لیبل مخصوص روی دستگاه نصب کند تا عملکرد دستگاه دچار مشکل نشود.

۴- در نظر داشته باشید اکثر دستگاه های لیبل پشت چسبدار اتوماتیک در حالت ایده ال ۶۵۰۰ ظرف در ساعت بسته به نوع ظرف سرعت دارد. لذا اگر سرعت خط تولید شما بیشتر است به ماشین ساز اطلاع دهید.

۵- این سری از دستگاه ها تنها مناسب لیبل های رولی است و دستگاه توانایی زدن لیبل های برش خورده به صورت شیت را ندارند.

۶- اگر قصد نصب تاریخ زن روی دستگاه را دارید از نصب شدن تاریخ زن روی اپلیکیتور دستگاه اطمینان حاصل کنید ( در این مورد با سازنده دستگاه مشورت کنید.

۷-برای متصل کردن دستگاه به ماشین آلات خط تولید باید ارتفاع نوار نقاله های که دارید را به ماشین ساز بدهید تا در هنگام نصب دستگاه دچار مشکل نشوید.

۸- توجه کنید استاندارد سوراخ داخل توپ لیبل قطر 76 میلی متر است چنانچه لیبل شما متفاوت است به سازنده دستگاه اطلاع دهید.

چه نوع لیبل برای دستگاه اتوماتیک تهیه کنیم ؟

متداول ترین نوع لیبل های موجود در بازار لیبل های پشت چسب دار می باشد. هنگام سفارش لیبل حتما باید به صورت رول باشد و از خرید لیبل های برش خورده اجتناب کنید. این نوع از لیبل ها در جنس های کاغذی، فیلم پلیمری، یا سطح سلولوزی است. زیره ( پوسته پشت لیبل ) هم معمولا از جنس کاغذ، پلی استر یا استرو پلی پروپیلن است.

متداول ترین سوالات خریداران هنگام خرید دستگاه لیبل زن اتوماتیک :

  1. دستگاه های لیبل زن اتوماتیک در ساعت چند عدد لیبل میزنند؟ نسبت به سایز ظرف و لیبل از 2500 تا 6500 ظرف در ساعت
  2. آیا دستگاه نیاز به کمپرسور باد دارد؟ برخی از دستگاه های لیبل زن نیاز به کمپرسور دارند اما برخی از از دستگاه ها مانند لیبل زن اتومات elf-50 نیازی به کمپرسور ندارند.
  3. برای لیبل زدن چند مدل ظرف چه دستگاهی مناسب است؟ لیبل زن چند وجهی میتواند به صورت تخت یکطرفه، تخت دو طرفه، گرد یکطرفه و گرد دو طرفه کار کند. یعنی یک دستگاه با چند قابلیت.
  4. دستگاه لیبل زن قابلیت نصب به روی خط تولید را دارد؟ بله کلیه دستگاه های لیبل زن اتوماتیک می توانند به روی خط تولید از طریق نوار نقاله نصب شوند.
  5. چه نوع لیبل هایی را میتوان با دستگاه لیبل زن اتوماتیک چسباند؟ لیبل های پشت چسب دار با دستگاه لیبل زن قابلیت چسبیدن را دارند.
  6. لیبل ها از کجا تهیه می شوند؟ تولید و چاپ به روی رول های لیبل توسط چاپخانه های بزرگ با تیراژ بالا انجام می شود. میتوان با جستجوی نزدیک ترین چاپخانه به محل تولیدی سفارش لیبل ها را انجام داد.
  7. لیبل زن برای چه ظروفی مناسب است؟ لیبل زدن به روی ظروف هیچ محدودیتی ندارد و میتوان روی انواع ظروف شیشه ای، پلی اتیلن، پت، کارتن و… این کار را انجام داد.
  8. آیا از دستگاه لیبل زن صنعتی می توان برای چاپ لیبل استفاده کرد؟ خیر دستگاه لیبل زن فقط میتواند رول لیبل چاپ شده را به روی محصول بچسباند.

قطعات اصلی دستگاه لیبل زن

صفحه کنترل HMI، اپلیکاتور لیبل، PLC، سنور گپ لیبل، سنسور ظرف، بدنه دستگاه، درایور موتور، سروو موتور و اینورتور.

مکانیزم عملکرد دستگاه های لیبل زن

هر ماشین لیبل چسبان اتوماتیک دارای نوار نقاله ورودی محصول است. در ابتدا محصول توسط سنسور دیده شده و به اپلیکیتور منتقل میشود همزمان با خروج لیبل از اپلیکیتور برچسب با کاردک دستگاه، بغل محصول چسبیده میشود. معمولا در دستگاه های گرد یک طرفه فرایند لیبلینگ بدون توقف محصول انجام میشود.

خرید دستگاه لیبل زن اتوماتیک

با توجه به موارد ذکر شده خرید دستگاه لیبل زن با توجه به قابلیت ها، قیمت،کیفیت و… انجام می شود. کالا صنعت با بیش از 12 سال سابقه تولید انواع ماشین های لیبل زنی اتومات در شهر مشهد می باشد و کلیه دستگاه ها لیبل زنی خود را به اقصی نقاط ایرن ارسال و به کشورهای همسایه نیز صادر شده است. و آماده همکارای با دیگر تولیدکننگان است. کلیه دستگاه های کالاصنعت دارای یکسال گارانتی به همراه ده سال پشتیبانی خدمات می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وبسایت کالا صنعت مراجعه نمایید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها