صفحه اصلی > صنعت بسته بندی : راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی
راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم
راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی

آنچه خواهید خواند:

دستگاه بسته بندی وکیوم از تجهیزات کارآمد بسته بندی به ویژه برای محصولات غذایی است. خوانندگان عزیز وبلاگ آی فودز با مطالعه این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی می توانید با انواع این دستگاه، مزایا و مشخصاتشان آشنا شوید.

پس از مطالعه راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی، می توانید بهترین دستگاه متناسب با نیازتان را به راحتی انتخاب و خریداری کنید.

چگونگی پیدایش بسته بندی وکیوم (تحت خلا)

بسته بندی وکیوم انقلابی در نگهداری و حفظ مواد غذایی ایجاد کرده است. طی هزاران سال، بشر همیشه ابزاری برای ذخیره و نگهداری مواد غذایی داشته است. قدمت خشک کردن غذا به 12000 سال قبل از میلاد برمی گردد؛ زمانی که فرهنگ های خاورمیانه و آسیایی، به عنوان روشی برای نگهداری غذا آن را در زیر نور خورشید خشک می کردند. تقریباً 4000 سال پیش، مردم هند برای نگهداری و حفظ غذاها خارج از فصل خودشان برای سفرهای طولانی دریایی، معمولاً آن ها را ترشی می انداختند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

گاهی اوقات روش های قدیمی بهترین هستند و ما تا به امروز از بسیاری از این تکنیک ها استفاده می کنیم. با این حال، همراه با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات و روش های ما برای نگهداری و ذخیره مواد غذایی نیز پیشرفت کرده است. در روش بسته بندی تحت خلا، تقریباً تمام هوا از بسته بندی ها (انعطاف پذیر یا محکم) خارج می شود. این عمل (ایجاد خلا)، پیش از مهر و موم کردن بسته بندی در آن انجام می شود.

قبل از جنگ جهانی دوم، فرانسوی ها برای حفظ غذا، آن را با مواد لاتکس بادوام وکیوم می کردند. پس از جنگ، لاتکس در نهایت با پلاستیک های معمول تر جایگزین شد. دستگاه های بسته بندی وکیوم در اصل بسیار کوچکتر از آنچه در حال حاضر هستند، بودند. تا اینکه در سال 1963 مهندس آلمانی دکتر کارل بوش چیزی را که امروزه به عنوان دستگاه های وکیوم خانگی و صنعتی می شناسیم معرفی کرد. از این دستگاه ها، اولین بار در فروشگاه ها برای بسته بندی بوقلمون استفاده شد.

در ادامه این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی، شما را با مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی تحت خلا آشنا می کنیم.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی
راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی

مزایا استفاده از دستگاه بسته بندی وکیوم

در وهله اول، از دستگاه بسته بندی وکیوم برای حفظ و نگهداری مواد غذایی استفاده می کنند. هر آیتمی را که می تواند به طور مناسب در یک کیسه قابل بسته بندی قرار گیرد، بگذارید و از یک دستگاه برای خالی کردن کیسه از اکسیژن استفاده کنید. با انجام این کار، هر گونه ماده فاسد شدنی را از احتمال خراب شدن خلاص می کنید.

صاحبان رستوران ها دائماً در جستجوی راه های جدیدی برای استفاده از بسته بندی تحت خلا در رستوران خود هستند. نگران نباشید! پس از مطالعه این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی، می توانید بهترین دستگاه را برای خودتان خریداری کنید.

در ادامه چند مورد از مزایای این کار آن ها را برایتان می گوییم:

  • باعث صرفه جویی در زمان شما می شود. آن ها به خصوص هنگام خرید مواد غذایی به صورت عمده مقرون به صرفه هستندمواد غذایی خود را برای هفته با این روش بسته بندی آماده کنید.
  • استفاده از این روش، باعث صرفه جویی در هزینه ها برای صاحبان رستوران ها از 20 تا 40 درصد می شود.
  • اگر از طرفداران بسته بندی وکیوم هستید، احتمالاً نام ” sous vide ” را شنیده اید. روشی برای پخت و پز است که شامل پختن مواد غذایی بسته بندی شده در خلا در دستگاه گردش حرارتی است.
  • می توانید برای مایعات نیز از دستگاه های بسته بندی وکیوم استفاده کنید. البته بهتر است آن ها را به حالت جامد منجمد کنید. انجام این کار باعث می شود مایعات شما برای مدت طولانی تری باقی بمانند.

در ادامه این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم، کاربردهای متنوع و گسترده این دستگاه را برایتان بیان می کنیم.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی: کاربردهای بسته بندی تحت خلا

در این قسمت از راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی، شما را با کاربردهای مختلف دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی آشنا می کنیم.

مرینیت کردن

سرآشپزهای آشپزی از بسته بندی های وکیوم استفاده می کنند تا محصولات مانند سینه مرغ را به طور موثرتری مرینیت کنند. در روش های سنتی، مرینیت فقط به سطح پروتئین نفوذ می کند. اگر پروتئین را برش دهید، باعث می شود مرینیت بیشتر به داخل گوشت جریان پیدا کند. بسته بندی تحت خلاء این مشکل را حل می کند. همانطور که هوا از محصول خارج می شود، فیبرهای پروتئینی گسترش پیدا می کنند. در نتیجه مرینیت عمیق تر به پروتئین نفوذ می کند و مرغی آبدارتر بدست می آید، بدون اینکه با بریدگی به آن آسیبی برسانید.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی و نحوه کار آن آشنا شوید.

بهداشت مواد غذایی

کپک رشد می کند و در غذا پخش می شود و غذا را خراب می کند و هاگ هایش را در هوا پخش می کند. دستگاه های بسته بندی وکیوم، تمام هوا را از غذای شما خارج می کنند تا از رشد کپک جلوگیری کنند. این دستگاه ها به شما این امکان را می دهند که مواد غذایی خود را مدیریت کرده و از آلودگی متقابل با خیال راحت جلوگیری کنید.

زمانی که میکروب ها از یک منبع غذایی به منبع غذایی دیگر سرایت می کنند، آلودگی متقاطع رخ می دهد. هنگامی که آب گوشت خام به سایر مواد غذایی پخش می شود، نمونه های آسان این آلودگی را می توانید مشاهده کنید.

با بسته بندی تحت خلاء، شما دو نشان را با یک سنگ می زنید: مدیریت موجودی و جلوگیری از آلودگی احتمالی مواد غذایی.

نگهداری و حفظ مواد غذایی

این نوع بسته بندی باعث می شود غذا برای مدت طولانی تری تازه بماند. مواد غذایی منجمد که با دستگاه بسته بندی وکیوم مهر و موم شده اند، دارای ماندگاری 2-3 سال هستند. در حالی که در صورت نگهداری معمولی، بین 6-12 ماه ماندگاری دارند. مواد غذایی بسته بندی شده و نگهداری شده در یخچال بین 1 تا 2 هفته ماندگاری دارند، در حالی که در سایر روش های نگهداری، مواد غذایی 1 تا 3 روز ماندگاری دارند.

این بسته بندی ها، از مواد غذایی در برابر سوختگی انجمادی و کم آبی محافظت می کنند. سوختگی انجمادی زمانی اتفاق می افتد که آب وارد غذای شما شود. بسته بندی وکیوم از تماس غذای شما با هوا جلوگیری می کند و در نتیجه از سوختن مواد غذایی در فریزر جلوگیری می کند.

این نوع بسته بندی به خصوص در شرکت های عرضه مواد اولیه غذایی، رواج زیادی یافته است. رستوران ها و قصابی ها نیز در سراسر جهان حمل و نقل گوشت و سایر کالاها را با استفاده از این روش آغاز کرده اند.

در ادامه این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی، می توانید با نکاتی که بهتر است هنگام خرید این دستگاه درنظر بگیرید، آشنا می شوید.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین
راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم تک کابین

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی: انتخاب مناسب ترین دستگاه

انواع پیستولی این دستگاه ها، پمپ های سطح ابتدایی هستند که دوام زیادی ندارند. مشکل دستگاه های پیستولی این است که اکسیژن زیادی را از کیسه خارج نمی کنند. پمپ های بهتر منجر به حذف بیشتر اکسیژن می شود.

دو نوع دستگاه بسته بندی وکیوم وجود دارد که به روش های مختلف کار می کنند: سیلر خشک و سیلر مرطوب.

مواردی که هنگام انتخاب این دستگاه باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • هر چند وقت یکبار رستوران شما از بسته بندی تحت خلا استفاده می کند؟
  • آیا مایعات را بسته بندی خواهید کرد؟ اگر چنین است، چقدر؟
  • اندازه اقلامی که قرار است مهر و موم کنید چقدر است؟

مقایسه دستگاه وکیوم درون محفظه ای و برون محفظه ای

دستگاه وکیوم دو کابین جهت انجام همزمان وکیوم و تزریق گاز مناسب می باشد و به طور گسترده در صنایع غذایی استفاده می شود. هر کابین دستگاه وکیوم دوکابین توانایی وکیوم و تزریق گاز حداقل ۴ بسته را به صورت همزمان دارد.

دستگاه سیل وکیوم درون محفظه ای

سیلرهای درون محفظه ای عمدتاً برای مصارف صنعتی ساخته شده اند، هم برای مواد غذایی جامد و هم مایع استفاده می شوند. همانطور که از نام آن پیداست، کیسه ها در داخل آن قرار می گیرند که سپس هوا از درونشان خارج می شود. در محفظه از هیچ مکشی استفاده نمی شود، بلکه فشار هوا را در کیسه و خارج از محیط اطراف آن یکسان می کند.

این انواع به دلیل داشتن پمپ مرطوب، بر سیلرهای برون محفظه ای ترجیح داده می شوند. پمپ های مرطوب پمپ هایی هستند که روغن کاری شده اند و رطوبت مکیده شده از محصول را جذب می کنند. مانند ماشین های چمن زنی، قبل از استفاده از آن ها برای عملکرد کارآمد، باید آن ها را گرم کنید. بهتر است روغن را به صورت دوره ای برای پمپ های مرطوب تعویض کنید.

دستگاه سیل وکیوم برون محفظه ای

این دستگاه ها که با نام ساکشن سیلر نیز شناخته می شوند، هم در منازل مسکونی و هم به طور صنعتی قابل استفاده هستند. این سیلرها با استفاده از مکش فقط می توانند از کیسه های سوراخ دار به منظور بسته بندی استفاده کنند. سیلرهای برون محفظه ای می توانند اقلام جامد و منجمد را بسته بندی کنند. این نوع سیلرها به دلیل ماهیت مکش نمی توانند مایعات را آب بندی کنند. به این ترتیب، توصیه می شود قبل از اقدام به بسته بندی با استفاده از آن ها، مایعات خود را منجمد کنید.

دستگاه وکیوم برون محفظه ای فقط دارای پمپ خشک هستند و در مقایسه با انواع درونی خود مقرون به صرفه هستند. پمپ‌های خشک عمر کوتاه تری نسبت به پمپ های مرطوب دارند و همیشه تمام رطوبت محصول را نمی کشند. استفاده از نوع پمپ (باکیفیت یا اقتصادی)، رابطه مستقیمی با طول عمر دستگاه دارد.

اکنون پس از مطالعه این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی، می توانید به راحتی بهترین دستگاه مناسب خودتان را انتخاب کنید. برای خرید دستگاه موردنظرتان می توانید به فروشگاه اینترنتی آی فودز مراجعه کنید.

بنظر شما جای چه نکاتی در این راهنمای خرید دستگاه بسته بندی وکیوم صنعتی خالی است؟ حتما پیشنهادتان را برایمان بنویسد تا از آن استفاده کنیم.

سوالات متداول

بسته بندی وکیوم در صنایع غذایی چه استفاده ای دارد؟

در وهله اول، از دستگاه بسته بندی وکیوم برای حفظ و نگهداری مواد غذایی استفاده می کنند.

بسته بندی وکیوم چگونه باعث حفظ و نگهداری مواد غذایی می شود؟

هوای داخل بسته بندی را خالی کرده و در آن ایجاد خلا می کند.

دستگاه های بسته بندی وکیوم چه انواعی دارند؟

دارا دو نوع برون محفظه ای و درون محفظه ای هستند.

برای خرید انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم چکار کنم؟

برای خرید انواع این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها