صفحه اصلی > سایر : روش تولید صنعتی غذای سگ
بیسکویت سگ
بیسکویت سگ

روش تولید صنعتی غذای سگ

آنچه خواهید خواند:

تولید بیسکویت سگ توسط هر تولید کننده غذای حیوانات خانگی، دستور العمل های مخصوص به خود را دارد. با این حال استانداردها و مقررات ایمنی وجود دارد که همه باید از آن ها پیروی کنند. خوانندگان محترم وبلاگ آیفودز با مطالعه این مقاله می توانید با تولید بیسکویت سگ آشنا شوید.

بیسکویت سگ چیست؟

بیسکویت سگ محصولی سفت، خشک و در واقع غذایی برای سگ است. معمولاً از پروتئین، کربوهیدرات، چربی و فیبر تشکیل شده است. نحوه تولید بیسکویت های سگ تقریباً مشابه روشی است که بیسکویت ها برای مصرف انسان ساخته می شوند. مواد اولیه با هم ترکیب می شوند، بیسکویت ها قالب گیری شده، پخته و سپس خنک شده و بسته بندی می شوند.

بیسکویت سگ به طور تصادفی در یک قصابی در لندن، اواخر دهه 1800 میلادی اختراع شد. صاحب مغازه سعی داشت با ایجاد دستور العمل جدید بیسکویت برای مشتریانش، تجارت خود را گسترش دهد. پس از پختن تعدادی از بیسکویت ها، او آن ها را چشید و به نظرش مزه آن وحشتناک بود. سپس یکی از بیسکویت ها را به سگش داد و سگ با اشتیاق آن را خورد. این امر به او ایده ساخت بیسکویت مخصوص سگ ها را داد. سپس او بیسکویت هایش را به شکل استخوان درست کرد و این محصولات به سرعت شروع به فروش کردند.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

تولید بیسکویت سگ
تولید بیسکویت سگ

تحولات در تولید بیسکویت سگ

بیسکویت سگ کلاسیک یک محصول کوچک، سخت و استخوانی است که رنگ آن نمایانگر عطر و طعم آن می باشد. طعم های کلاسیک شامل گوشت گاو، مرغ، بره، بوقلمون، جگر، پنیر و بیکن است. با این حال، بعضی تولید کنندگان طعم های جدیدی مانند بلغور جو دوسر، کشمش، اسفناج، کره بادام زمینی و نارگیل تولید کرده اند.

علاوه بر تنوع طعم، بیسکویت سگ نیز در اندازه های مختلف نیز فروخته می شود. بیسکویت های کوچک برای سگ های کوچک، بیسکویت های بزرگ برای سگ های بزرگ. شکل آن نیز از شکل معمول استخوانی تغییر کرده است. در تلاش برای متمایز کردن محصولات خود، بازاریابان بیسکویت هایی برای سگ تولید کرده ‌اند که دارای اشکال حیوانات، افراد، رشته های بیکن و حتی شیر آتش نشانی دارد.

بیسکویت های سگ معمولاً با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری در رژیم غذایی سگ غنی می شوند. از این رو این محصولات عمدتا به عنوان انواع مکمل های غذایی سالم نیز فروخته می شوند. انواع کم چرب آن نیز برای سگ هایی که اضافه وزن دارند موجود است.

مواد مورد استفاده در تولید بیسکویت سگ

مواد اولیه لازم برای تولید بیسکویت سگ کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، روغن ها و فیبر هستند. این ها با مواد دیگری ترکیب می شوند که تأثیر قابل توجهی بر ویژگی های نهایی بیسکویت سگ دارند. مواد مورد استفاده برای این بیسکویت ها، مخصوص سگ ها طراحی شده است. به گونه ای انتخاب شده اند که مغذی، هضم آسان، خوش طعم و مقرون به صرفه باشد.

هرچند این مواد دارای محتوای غذایی بالایی هستند اما معمولاً به اندازه مواد مشابه مورد استفاده در غذای انسان، با کیفیت نیستند.

در فیلم زیر خط تولید غذای سگ نشان داده شده است. شما را به تماشای این فیلم دعوت می کنیم.

کربوهیدرات ها

آرد یکی از فراوان ترین مواد در تولید بیسکویت سگ است و بخش عمده کربوهیدرات ها را تامین می کند. از آسیاب کردن ذرت، گندم یا برنج به صورت پودر، آرد به دست می آید. این پودر حاوی سه قسمت اصلی دانه شامل سبوس، جوانه و آندوسپرم است. از این میان، آندوسپرم مسئول بیشتر خصوصیات مهم مربوط به پخت و شکل دهی است.

آرد از نظر شیمیایی از نشاسته و پروتئین تشکیل شده است. هنگامی که با آب مخلوط شود، توده ای به نام گلوتن ایجاد می کند. این توده می تواند بریده شود و به شکل بیسکویت سگ در بیاید.

پروتئین ها

پروتئین های اضافه شده به بیسکویت سگ دارای تاثیرات زیر هستند:

  • اسیدهای آمینه ضروری حیوان را تامین می کند.
  • طعم را بهبود می بخشد.
  • در برخی موارد انرژی را تامین می کنند.

از منابع مختلف حیوانی و گیاهی به دست می آیند. پروتئین گیاهی رایج در تولید بیسکویت سگ، موادی مانند پودر گلوتن ذرت و کنجاله سویا هستند. انواع گیاهی به طور کلی ارزان تر از پروتئین های حیوانی هستند و بنابراین در مقادیر بیشتری استفاده می شوند.

یک اشکال پروتئین های گیاهی این است که حاوی الیگوساکاریدهای غیرقابل هضم خاصی هستند. لذا می توانند باعث ایجاد نفخ نامطلوب شوند.

پروتئین های حیوانی رایج عبارتند از: ضایعات تولید گوشت ماکیان، پودر گوشت و استخوان و کنجاله جگر خشک. همچنین از شیر و تخم مرغ نیز به عنوان تامین کننده پروتئین استفاده می شود.

چربی ها و روغن ها

چربی ها و روغن ها برای ایجاد طعم و انرژی افزوده می شوند. آن ها هم چنین تأثیر قابل توجهی بر بافت نهایی دارند. از گیاهان، ماهی ها و منابع حیوانی به دست می آیند.

فیبرها

فیبر از دیگر انواع مواد مغذی موجود در تولید بیسکویت سگ می باشد. به طور معمول، فیبر در مواد مختلفی وجود دارد. فیبر اضافی مانند سبوس گندم یا سبوس ذرت برای بهبود دفع مدفوع و جذب آب اضافه می شود. این ماده در دستور العمل های انواع بیسکویت ها با کالری کنترل شده اهمیت بیشتری دارد.

دیگر افزودنی های تولید بیسکویت سگ

مواد دیگری که به بیسکویت سگ اضافه می شود، تأثیر مستقیمی بر تغذیه حیوان ندارد.

  • آنتی اکسیدان ها برای: جلوگیری از تجزیه ویتامین ها و سایر مواد مغذی موجود در بیسکویت و حفظ طراوت اضافه می شوند. نمونه ایی از این مواد عبارتند از اکسید روی.
  • تشدید کننده های طعم از دیگر افزودنی های مهم هستند. از آن ها برای مطلوبیت بیشتر بیسکویت برای حیوان خانگی استفاده می شود. مشخص شده است که سگ ها طعم گوشت و ماهی را ترجیح می دهند.
  • اگرچه سگ ها اساسا کور رنگ هستند، افزودنی های رنگ مصنوعی جهت رضایت صاحب حیوان اضافه می شود.
  • مواد نگهدارنده مانند BHA برای جلوگیری از رشد میکروبی اضافه می شود.
دستگاه بسته بندی سیل وکیوم
دستگاه بسته بندی سیل وکیوم

بسته بندی بیسکویت سگ

در حالی که در غذا دادن به حیوانات خانگی خود کوتاهی نمی کنیم، باید مطمئن شویم که غذا تازه است و فاسد نشده است. بیشتر غذاهای خشک حیوانات خانگی، حاوی موادی هستند که در طول زمان ممکن است فاسد شوند. زمانی که غذا به درستی نگهداری نشود، این فرآیند فساد تسریع می شود. بنابراین، بسته بندی و نگهداری مناسب برای تازه و سالم نگه داشتن غذای سگ مهم است.

در گذشته بسته بندی بیسکویت های سگ به شدت محدود به جعبه های مقوایی بود. زیرا این کار احتمال شکستن را به حداقل می رساند. با این حال، پیشرفت در تکنولوژی بسته بندی منجر به استفاده از بسته بندی فویل و ظروف پلاستیکی شده است.

از جمله روش های مناسب بسته بندی استفاده از روش سیل وکیوم می باشد. با این حال، به تاریخ انقضای روی قوطی یا بسته غذای سگ توجه کنید. اگر مطمئن نیستید که غذای سگ فاسد شده است، به علائمی مانند بوی تند، وجود کپک و حشرات، یا امتناع سگ از خوردن غذا توجه کنید.

بیسکویت سگ چیست؟

بیسکویت سگ محصولی سفت، خشک و در واقع غذایی برای سگ است.

بیسکویت سگ از چه موادی درست می شود؟

معمولاً از پروتئین، کربوهیدرات، چربی و فیبر تشکیل شده است.

چه نوع بسته بندی برای جلوگیری از فساد بیسکویت سگ مناسب است؟

بسته بندی به روش سیل وکیوم

برای خرید دستگاه بسته بندی سیل وکیوم چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها