صفحه اصلی > سایر : دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات (راهنمای خرید)
دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات
دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات (راهنمای خرید)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات از تجهیزات اصلی خطوط تولید بسیاری از کارخانجات مواد غذایی است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با مشخصات این دستگاه آشنا شوید.

از دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات به جهت آب کشی، از بین بردن میکروب ها و ضدعفونی کردن صیفی جات و آماده کردن آن ها برای بسته بندی، پخت یا انجام دیگر فرایندهای پردازش غذا استفاده می شود. این ماشین مجهز به مخزن آب بسته است که با به جریان درآوردن آب باعث می شود میوه ها و انواع سبزیجات ساقه دار، برگ دار و … شستشه شوند.

روش شستن صیفی جات مورد تایید وزارت بهداشت

  • پاک سازی: در این مرحله جدا سازی کلیه برگ های اضافه، چوب ها و گل و لای های چسبیده در بین سبزیجات انجام می شود.
  • جداسازی انگل ها: با استفاده از مواد ضدعفونی کننده سبزی و میوه شسته می شود.
  • از بین بردن میکروب ها: دومین مرحله برای ضدعفونی کردن فرآورده ها با استفاده از محلول های ضدعفونی کننده است.
  • آب کشی نهایی: در این مرحله اثرات مواد شیمیایی به جا مانده با استفاده از آبکشی به خوبی از بین می رود.
دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات
دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

معرفی دستگاه شستشوی صنعتی میوه و سبزی

در صنایع غذایی نیز برای جلوداری از منتقل شدن آلودگی به انسان پیش از استفاده ی میوه و سبزیجات آن را می شورند. انجام این کار توسط نیروی انسانی زمان بر می باشد و می تواند باعث از بین بردن میوه و سبزیجات شود. از همین رو، در کارخانه ها از دستگاه های شستشوی سبزیجات و میوه ها استفاده می شود. همان طور که می دانید اگر عملیات شستن مواد غذایی از جمله سبزی ها، میوه ها و صیفی جات به طور صحیح انجام نشود، می تواند باعث ابتلای انسان به بیماری هایی از قبیل انگل، وبا، حصبه و … شود.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات می تواند یک خط شستشو با آسانسور، دستگاه خنک کننده هوا، دستگاه درجه بندی، دستگاه بسته بندی و سایر دستگاه ها تشکیل دهد. این خط تولید برای انواع مواد اولیه مناسب است. شما می توانید این ماشین آلات را با ظرفیت ها و مشخصات مختلف مطابق با نیازتان به صورت مخصوص سفارش دهید. خروجی این خط تولید می تواند به 500 کیلوگرم در ساعت، 1000 کیلوگرم در ساعت، 3000 کیلوگرم در ساعت و بیشتر برسد.

دستگاه شستشوی صنعتی سبزیجات و میوه عمدتاً برای تمیز کردن ساقه و برگ، سبزیجات ریشه، قارچ های خوراکی، محصولات آبزی، انواع محصولات دارویی و انواع میوه ها استفاده می شود.

اصول کار دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات

دستگاه شستشوی صنعتی سبزیجات و میوه عمدتاً به استفاده از حباب های آب برای تمیز کردن سبزیجات برگدار متکی است. چرخاندن مداوم حباب های ایجاد شده باعث می شود سبزیجات بالا و پایین حرکت کنند. بنابراین، دستگاه می تواند عملکرد شستشوی سبزیجات برگی را بدون از بین بردن آن ها انجام دهد.

هنگامی که با این ماشین کار می کنید، مخزن شستشو را با آب پر کنید و سپس سبزیجات را داخل مخزن آب بریزید. برهمکنش اصطکاکی بین ماده خام و حباب ها باعث ایجاد اثر غلتشی در مخزن می شود و حباب های هوا مواد تمیز شده را به جلو می راند. در انتهای این دستگاه، قسمت پاشش آب پرفشار تعبیه شده است. این بخش لوله آب را به هم وصل می کند تا آب را روی سطح سبزیجات بپاشد تا ناخالصی های بیش از حد را از بین ببرد. بنابراین این دستگاه می تواند ناخالصی های روی برگ سبزی را با دقت بیشتری تمیز کند.

مزایای استفاده از دستگاه

  • دستگاه شستشوی میوه و سبزیجات دارای پمپ هوا و پمپ آب می باشد. پمپ هوا وظیفه دمیدن آب را بر عهده دارد تا مواد به جلو حرکت کند. پمپ آب می تواند بازیافت آب را برای صرفه جویی در منابع آب تحقق بخشد.
  • داخل دستگاه دو بخش وجود دارد که عبارتند از پوشش بیرونی و تسمه مشبک. بین تسمه مشبک و پوشش بیرونی نیز فضایی وجود دارد که عمدتاً برای گردش آب و جمع آوری زباله استفاده می شود.
  • مجهز به فن گریز از مرکز فشار بالا، خشک کن هوا دارای سرعت باد زیاد، قدرت باد زیاد و سرعت خشک شدن سریع است. تسمه نقاله خشک کن هوا از طراحی پلکانی برخوردار است.
  • جنس بدنه آن کاملا از فولاد ضد زنگ است، زنگ نمی زند و می تواند مستقیماً با غذا در تماس باشد.
  • طراحی مجموعه ای ویژه برای جمع آوری ضایعات باعث بهبود بهره برداری از منابع آب می شود.
  • این دستگاه شستشو می تواند به یک دستگاه ازن خارجی متصل شود تا در طول فرآیند تمیز کردن، مواد ضدعفونی و استریل شوند.
دستگاه شستشوی سبزیجات

ویژگی های ماشین شستشوی صنعتی میوه و سبزیجات

  • دستگاه شستشوی میوه و سبزی باعث صرفه جویی در مصرف آب، کاهش قبض برق و سرعت تمیز کردن بسیار بالا می شود که پس از تمیز کردن سبزیجات و میوه ها، بدون آسیب زدن به آن ها، در زمان صرفه جویی می کند.
  • در طول کل فرآیند شستشو، مواد اولیه دست نخورده باقی می ماند. این دستگاه دارای راندمان بالا، ردپای کوچک، عملکرد ایمن و قابل اعتماد.
  • نصب دستگاه بسیار ساده، کارکرد آسان، نگهداری راحت و مصرف انرژی کم است.

این دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و بادوام است، می تواند مواد اولیه را بدون وارد کردن آسیب تمیز کنند. راندمان شستشوی محصول بیش از سه برابر بیشتر از شستشوی دستی است.

آب پرفشار باعث می شود که مواد حرکت کنند و در نتیجه آلودگی های باقی مانده بر سطح محصول از بین برود. اجسام شناور در دستگاه میوه شوی می توانند از مخزن تخلیه سرریز شوند و رسوب را نیز می توان از آن تخلیه کرد تا به هدف تمیز کردن دست یابد. دلیل ایجاد موج ضربه ای حباب دار این است که راندمان کار را تا بیش از 50% بهبود می بخشد، به طور موثر باکتری های مضر را از بین می برد و آفت کش های باقی مانده را تجزیه می کند. کارکرد این دستگاه آسان است، در زمان و انرژی صرفه جویی می کند، مصرف انرژی پایینی دارد و سالم، ایمن و با راندمان بالا است.

چرا در کارخانه ها برای شستن میوه و سبزی از دستگاه های مخصوص استفاده می شود؟

انجام این کار توسط نیروی انسانی زمان بر می باشد و می تواند باعث از بین بردن میوه و سبزیجات شود.

دستگاه شستشوی سبزیجات و میوه جات در خطوط تولید چه استفاده ای دارد؟

دستگاه شستشوی صنعتی سبزیجات و میوه عمدتاً برای تمیز کردن ساقه و برگ، سبزیجات ریشه، قارچ های خوراکی، محصولات آبزی، انواع محصولات دارویی و انواع میوه ها استفاده می شود.

دستگاه شستشوی میوه و سبزی چه مزایایی دارد؟

صرفه جویی در مصرف آب، جنس بدنه از فولاد ضد زنگ است، افزایش سرعت و بازده، ضدعفونی کردن سبزیجات و ….

برای خرید دستگاه شستشوی میوه و سبزی چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها