صفحه اصلی > سایر : ضربه هایی که کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا به شما خواهد زد!

ضربه هایی که کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا به شما خواهد زد!

آنچه خواهید خواند:

کپی کردن فرمولاسیون غذایی : فرمولاسیون غذایی هر محصول شرکت یکی از پایه های اساسی در موفقیت یا شکست آن محصول در بازار است. در صنعت مشاهده می کنیم که بعضی شرکت ها به دنبال بدست آوردن فرمولاسیون غذایی رقبایشان هستند و برای بدست آوردن آن از هیچ حرکت ناجوانمردانه ای دریغ نمی کنند! در این مقاله از وبسایت میتی.آی آر به این مطلب می پردازیم که چرا این کار با اینکه شاید در ابتدا ظاهراً برای شما منافعی هم داشته باشد اما در بلند مدت به شما ضربه خواهد زد.

کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا اعتبار شما را در صنعت خدشه دار می کند

بارها شنیده ام که برخی شرکت ها کارهای عجیبی برای بدست آوردن فرمولاسیون غذایی رقبایشان انجام داده اند. از دزدی گرفته تا رشوه دادن به کارکنان رقیب و موارد عجیب دیگری که حتی بازگو کردن آنها نیز جایز نیست.
نتیجه ی این اعمال همیشه یک چیز بوده است. خدشه دار شدن اعتبار شرکت و آبرو ریزی برای مدیریت آن مجموعه در صنعت. ای کاش این افراد قبل از اینکه به فکر این چنین اعمالی بیفتند از خود می پرسیدند آبرو و اعتبارشان ارزش بیشتری دارد یا برگه فرمولاسیون؟ آیا روزی که تصمیم به راه اندازی شرکت گرفته اند هدفشان این بود که به قیمت آبرویشان پول در بیاورند یا هدف این بود که هم پول در آورند و هم آبرو و اعتبار جمع کنند؟!!

کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا الزاماً نتیجه ای مشابه با رقیب به شما نخواهد داد

کسانی که به دنبال کپی کردن فرمولاسیون رقبا هستند و آن را بدست می آورند معمولاً پس از اجرای آن متوجه می شوند که نتیجه ای که آنها بدست می آورند با محصولی که رقیب تولید می کند متفاوت است. علت این موضوع تفاوت در متغیرهای دیگر بجز فرمولاسیون غذایی می باشد. از جمله این متغیرها می توان به متفاوت بودن مواد اولیه، متفاوت بودن دستگاه های تولید، متفاوت بودن شرایط تولید و متفاوت بودن شرایط نگهداری و انبارش نام برد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

در صنعت گوشت می توان مثال های متعددی در اینباره زد. ممکن است یک فرمولاسیون همبرگر در دو شرکت مجزا صرفاً به دلیل اینکه میکسر یکی با دیگری متفاوت است بافت های کاملاً متفاوت از اجرای یک فرمولاسیون حاصل شود. بنابراین مهم است که یک فرمولاسیون غذایی برای شرکت شما و با توجه به پتانسیل های موجود در مجموعه ی تولیدی شما بهینه سازی شود و انجام این کار توسط یک مشاور با تجربه امکان پذیر است. برای دریافت خدمات مشاوره تخصصی صنایع گوشت می توانید با ما تماس بگیرید.

فرمولاسیون غذایی
فرمولاسیون غذایی

کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا اعتماد مشتریانتان را از شما خواهد گرفت

وقتی که شرکتی اقدام به کپی فرمولاسیون غذایی رقیبش می کند، مشتریان به مرور زمان این موضوع را خواهند فهمید. مطمئن باشید هیچ مشتری دو آتشه ای خوشحال نخواهد شد اگر بفهمد شرکت مورد علاقه اش یک کپی کار است. برای مثال فرض کنید شرکت اپل اقدام به کپی برداری از یک محصول سامسونگ کند! با این کار هوادارانش را بشدت عصبانی خواهد کرد و اعتمادشان را از دست خواهد داد.

هیچ کس به این افتخار نخواهد کرد که مشتری یک شرکت کپی کار است! عجیب است که بعضی مدیران چگونه حاضر می شوند برچسب مدیر کپی کار در صنعت به آنها چسبانده شود؟!

کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا خلاقیت و اعتماد به نفس کارکنان شما را از بین خواهد برد

اگر شما مدیر مجموعه ای هستید و وقتی در بازار می بینید رقیبتان محصولی تازه را به بازار عرضه کرده است به کارمندان خود دستور می دهید ببینید آنها چه کرده اند تا ما نیز همان کار را بکنیم؛ خلاقیت را در مجموعه خود قربانی کرده اید. البته منظور خلاقیت سازنده و پیش برنده است. خلاقیتی که باعث خلق ارزش و خلق پول می شود. این خلاقیت هرگز در کپی کاری وجود ندارد، بلکه در شناسایی نیازهای بازار و خلق یک محصول عالی برای پاسخگویی به آن نیاز تعریف می شود. رهبران بازار به خوبی می دانند که این خلاقیت کارمندانشان است که برای آنها پول می سازد و اعتبار آنها و تعداد مشتریان دو آتشه آنها را هر روز بیشتر می کند.
کارمندانی که مجبور به کپی کاری شوند هرگز اعتماد به نفس خلق یک مجصول جدید و پولساز را کسب نخواهند کرد.

خلاقیتی که باعث خلق ارزش و خلق پول می شود. این خلاقیت هرگز در کپی کاری وجود ندارد، بلکه در شناسایی نیازهای بازار و خلق یک محصول عالی برای پاسخگویی به آن نیاز تعریف می شود.

کپی کردن فرمولاسیون غذایی رقبا ارزش برند شما را تضعیف خواهد کرد و مجموعه را رو به نزول خواهد برد

شاید تا بحال به کپی کردن فرمولاسیون غذایی از این زوایایی که در این نوشته آمد نگاه نکرده بودید. کپی کاری در ابتدا مثل یک گلوله برفی کوچک است که در یک مجموعه تولیدی به راه می افتد؛ اما با گذر زمان بزرگ و بزرگتر می شود و نهایتا به چیزی تبدیل می شود که خرابی زیادی را به بار خواهد آورد.

بجای کپی کردن فرمولاسیون رقبا چکار کنیم تا پیشرفت کنیم؟

رقابت سالم شیرین است و موجب پیشرفت می شود. سالم رقابت کنید. اگر می بینید رقیب شما با خلاقیت خود محصولی جدید در بازار ارائه می کند اگر خود را در حد و اندازه رقیبتان می بینید شما نیز باید با خلاقیت خود محصولی جدید ارائه کنید نه اینکه محصول او را کپی کنید. شرکتی که کپی کار است هرگز در حد و اندازه ی شرکتی نیست که خلاقیت و جرات ارائه محصول جدید دارد. در ایران مجموعه کاله مثال خوبی برای شرکتی است که همچین خلاقیت و جراتی را دارد و هر کجا که با این جسارت و خلاقیت خود محصولی به بازار ارائه کرده به رهبر بازار تبدیل شده است؛ اما شرکت هایی که از آنها کپی می کردند در چه وضعیتی هستند؟

حرف آخر

بینش خود را نسبت به بازار عوض کنید. از خلاقیت نهراسید و بدانید که مشتریان عاشق امتحان کردن محصولات جدید هستند. چه بسا یک محصول جدید که با خلاقیت شما ساخته شود بتواند یک شرکت را از فرش به عرش برساند. این اتفاق بارها و بارها برای شرکت ها و افراد مختلفی مثل سرهنگ ساندرز (KFC) یا بابک بختیاری (آیس پک) افتاده است. کسانی که با خلاقیت خود و جسارت اجرای آن ، هم مقدار بسیار زیادی پول خلق کردند و هم اعتبار برای خودشان و مجموعه ی تحت نظرشان ایجاد نموده اند.

این را بدانید که دنیا به شجاعان پاداش های بی حساب و کتاب می دهد.

منبع

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها