صفحه اصلی > سایر و صنعت بسته بندی و کسب و کارهای خانگی : انواع دستگاه بسته بندی خانگی (راهنمای خرید)
دستگاه بسته بندی خانگی
دستگاه بسته بندی خانگی

انواع دستگاه بسته بندی خانگی (راهنمای خرید)

آنچه خواهید خواند:

دستگاه بسته بندی خانگی از جمله تجهیزات لازم برای بسیاری از مشاغل خانگی است و همچنین برای راه اندازی مشاغل بسته بندی خانگی استفاده می شود. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله با انواع این دستگاه و راهنمای خرید آن ها آشنا شوید.

بسته بندی در خانه نیز همانند هر کسب و کار دیگری نیاز به گروهی از لوازم و تجهیزات مخصوص دارد. در این مقاله انواع دستگاه بسته بندی خانگی را معرفی می کنیم و مزایای هر کدام را بررسی می نماییم. چناچه به دنبال راه اندازی کسب و کار خانگی به ویژه در زمینه بسته بندی هستید، پیشنهاد می کنیم با ادامه مطلب با همراه باشید و با راهنمای خرید هرکدام از دستگاه ها آشنا شوید.

نکات مهم برای خرید دستگاه بسته بندی خانگی

هنگام خرید ماشین آلات بسته بندی، توجه به چند نکته اساسی زیر حائز اهمیت است:

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

  • میزان تولید محصول خانگی
  • توان تولید دستگاه
  • نوع کالا و محصول بسته بندی شده
  • جنس، روش و کیفیت بسته بندی
  • سرمایه ای که برای خرید دستگاه درنظر دارید.

با درنظر داشتن نکات بالا می توانید دستگاهی کامل و متناسب با کسب و کار خود تهیه کنید.

دستگاه بسته بندی خانگی
دستگاه بسته بندی خانگی

بسته بندی در منزل؛ کسب و کاری مطمئن

می توانید انواع حبوبات، خشکبار، زعفران، ادویه، آجیل، گوشت و حتی نان را در خانه بسته بندی کنید و به فروش برسانید. افرادی که علاقمند به این کسب و کار خانگی هستند، می توانند با درنظر گرفتن علاقه و بازار هدف شان مواد اولیه را تهیه و آن ها را بسته بندی کنند. توجه داشته باشید چنانچه به آلرژی یا مشکلات تنفسی مبتلا هستید، بسته بندی ادویه جات در مواردی می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد.

با بالا رفتن تورم، کسب و کارهای خانگی و کوچک در تمامی روستاها و شهرهای کشور آغاز به کار کرده اند. از این رو، طی سال های اخیر انواع دستگاه بسته بندی خانگی در صنعت بسته بندی به ماشین آلات پرفروش و پراستفاده تبدیل شده اند.

تولید محصولات به خصوص در صنعت غذا حتما به یک بسته بندی باکیفیت و مناسب نیاز دارد. به طوری که حتی بعضی کسب و کارها قسمت مهمی از توجه خود را به روی بسته بندی فرآورده های مختلف غذایی قرار داده اند.

چنانچه شما نیز به فکر راه اندازی مشاغل خانگی از جمله تولید ادویه و چاشنی در منزل (مشاغل خانگی)، تولید میوه خشک در خانه، راه اندازی کسب و کار خانگی تولید پیاز داغ و دیگر سبزیجات سرخ کرده و روش تولید فلافل در خانه و راه اندازی کسب و کار خانگی هستید پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید. از این رو با پراستفاده ترین دستگاه های بسته بندی خانگی (با قیمت مناسب)، آشنا شوید.

انواع دستگاه بسته بندی خانگی کدام اند؟

1. دستگاه سلفون کش خانگی

نایلون های نازکی که به روی مواد غذایی مختلف و یا بسته بندی های جعبه ای و کارتنی کشیده می شود، سلفون ها هستند. در مشاغل خانگی از دستگاه سلفون کش به طور معمول برای بسته بندی غذاها استفاده می شود. انواع سلفون کش های خانگی اغلب غیر اتوماتیک هستند و نیاز به یک اپراتور دارند. برش دادن سلفون با استفاده از حرارت و یا تیغه های بسیار برنده انجام می شود.

بعد از تولید محصولات مورد نظر خود در خانه، شما می توانید آن ها را به آسانی با دستگاه سلفون کش خانگی بسته بندی کنید. با استفاده از این می توان هر محصولی را به طور مناسب بسته بندی کرد. موارد استفاده از این دستگاه عبارتند از:

  • انواع سبزیجات پاک، خرد شده و یا خشک شده
  • میوه جات خشک
  • انواع شیرینی جات و کیک و …
  • هر محصولی که قبل از مصرف مشتری لازم است تازه بماند
دستگاه سلفون کش دستی
دستگاه سلفون کش دستی

میزان سرمایه لازم برای خرید یک دستگاه بسته بندی سلفون کش خانگی مناسب، بین 1-2 میلیون تومان است.

2. دستگاه دوخت پلاستیک

از دستگاه دوخت پلاستیک به منظور بستن و مهر و موم (پلمپ) قسمت بالایی بسته بندی های نایلونی استفاده می شود.

دستگاه دوخت پلاستیک با به کار گیری فشار و گرما، لبه های فوقانی نایلون را کامل می بندد و از این طریق کالاهای مختلف و محصولات غذایی را بسته بندی می کند. دستگاه های دوخت پلاستیک رومیزی به صورت دستی و قابل جابجایی در بازار موجودند. برای خرید این دستگاه با کیفیت مناسب به سرمایه کمتر از ۱ میلیون تومان نیاز دارید.

برخی انواع دستگاه دوخت پلاستیک پدالی را نیز می توان به جای یک دستگاه بسته بندی خانگی مورد استفاده قرار داد. برای خرید این دستگاه با کیفیت مناسب به سرمایه ای حدود 2/5 میلیون تومان نیاز دارید.

مدل های پیشرفته تر این دستگاه نیز دستگاه دوخت پلاستیک ریلی است که بسته بندی های زیباتر و کامل تری را انجام می دهد. این دستگاه که دستگاه دوخت غلطکی نیز نام دارند در انواع افقی و عمودی در بازار موجودند. از دستگاه دوخت ریلی می توان برای بسته بندی انواع فرآورده های غذایی غیر مایع استفاده کرد. انواع پیشرفته تر این ها قادر به تشخیص وزن و درج تاریخ بر روی خود هستند که شما را بی نیاز از خریداری دیگر تجهیزات مخصوص این کارها می کند. برای خرید این دستگاه با کیفیت مناسب به سرمایه ای حدود 7/5 – 8 میلیون تومان نیاز دارید.

دستگاه دوخت پدالی اتوماتیک رومیزی
دستگاه دوخت پدالی اتوماتیک رومیزی
دستگاه بسته بندی دوخت اتوماتیک افقی با تاریخ زن حکی و پایه
دستگاه بسته بندی دوخت اتوماتیک افقی با تاریخ زن حکی و پایه

3. دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی

عملکرد دستگاه بسته بندی وکیوم همانند دستگاه دوخت پلاستیک است و تفاوت این دو نوع دستگاه در قابلیت ایجاد خلا در دستگاه وکیوم است. قبل از بستن درب نایلون کلیه هوای موجود درون بسته بندی خارج می شود. در نتیجه این امر، فرآورده غذایی که در درون نایلون قرار دارد مدت ماندگاری بیشتری داشته و تازه تر می ماند. از این دستگاه ها برای فرآورده های غذایی به خصوصی استفاده می شود و هزینه بالاتری نیز دارند. از جمله این مواد غذایی می توان موارد زیر را نام برد:

  • انواع گوشت و مرغ
  • سبزیجات آماده
  • هر محصولی که نگران فساد سریع آن هستید.

میزان سرمایه لازم برای خرید یک دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی مناسب، 5 میلیون تومان است.

دستگاه وکیوم خانگی
دستگاه وکیوم خانگی

3 مزیت مهم استفاده از دستگاه های بسته بندی خانگی

  • مدل های مختلف دستگاه بسته بندی خانگی را می توان برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی پردرآمد استفاده کرد. انواع مختلف این دستگاه ها متناسب با محصولات مختلف وجود دارد که با توجه به کاربردهای خانگی خود، قیمت مناسبی دارند.
  • به کار گیری دستگاه های بسته بندی خانگی باعث می شود تعداد نیروی کار کمتری لازم داشته باشید. اغلب کسب و کارهای خانگی از اعضا خانواده تشکیل می شوند و تعداد اعضا محدود است. از این رو، استفاده از دستگاه ها کارها را آسان تر می کند و سبب می شود با محدود بودن تعداد نفرات شریک، سود فروش افزایش یابد.
  • شما با بسته بندی محصول خود، به نوعی کیفیت کار و احترام را به مصرف کننده نشان می دهید. اگر محصول تولیدی شما دارای کیفیت بالایی باشد اما فاقد بسته بندی خوبی باشد، مطمئنا نمی تواند در بازار پیشرفت کند و فروش پایینی خواهید داشت.

کسب و کار بسته بندی در منزل برای چه محصولاتی مناسب است؟

می توانید انواع حبوبات، خشکبار، زعفران، ادویه، آجیل، گوشت و حتی نان را در خانه بسته بندی کنید و به فروش برسانید.

چرا کسب و کار خانگی بسته بندی محصولات غذایی ایده خوبی است؟

تولید محصولات به خصوص در صنعت غذا حتما به یک بسته بندی باکیفیت و مناسب نیاز دارد. به طوری که حتی بعضی کسب و کارها قسمت مهمی از توجه خود را به روی بسته بندی فرآورده های مختلف غذایی قرار داده اند.

دستگاه های بسته بندی خانگی کدام اند؟

دستگاه دوخت خانگی، دستگاه وکیوم خانگی، دستگاه سلفون کش خانگی

برای خرید دستگاه های بسته بندی خانگی چکار کنم؟

برای دریافت مشاوره رایگان و خرید این دستگاه ها به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
3 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها