صفحه اصلی > اخبار : شرکت بلو تری مجوز FDA را برای فناوری کاهش شکر دریافت کرد
فناوری کاهش شکر
فناوری کاهش شکر

شرکت بلو تری مجوز FDA را برای فناوری کاهش شکر دریافت کرد

آنچه خواهید خواند:

شرکت فناوری مواد غذایی، بلو تری (Blue Tree)، مجوز FDA را برای فناوری کاهش شکر دریافت کرد. این شرکت قصد دارد مجوز استفاده از این سیستم را به تولیدکنندگان آب میوه بدهد.

تلاش های جهانی شرکت بلو تری در راستای کاهش مصرف قند

سیستم کاهش قند شرکت بلو تری، در بحبوحه تلاش های قابل توجه برای کاهش قند در مناطق قانونمند مهم در سراسر جهان عرضه شده است. در نوامبر ۲۰۲۳، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یک جلسه مجازی عمومی در مورد راهبردهای کاهش قندهای افزودنی برگزار کرد. این جلسه برگرفته از «استراتژی ملی کاخ سفید در مورد گرسنگی، تغذیه و سلامت» بود که دولت فدرال را موظف می کند گام هایی را برای کاهش مصرف قندهای افزودنی در نظر بگیرد.

طبق گزارش “Grandview Research”، بازار جهانی مواد غذایی و نوشیدنی با میزان قند کاهش یافته در سال ۲۰۲۱ به ۴۶.۱۸ میلیارد دلار رسید. پیش بینی می شود که این رقم به دلیل افزایش تقاضا برای غذاها و نوشیدنی های سالم و کم قند، از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ با نرخ رشد مرکب سالانه ۸.۹ درصد افزایش یابد.

فناوری کاهش شکر
فناوری کاهش شکر

تولیدکنندگان بزرگ مواد غذایی نیز در حال یافتن و ارائه پاسخی مناسب به این نیاز هستند. در ژوئن گذشته، شرکت نستله (Nestlé) از فناوری پیشگامانه خود رونمایی کرد؛ در این فناوری از فرآیند آنزیمی برای کاهش قند طبیعی در مواد اولیه ای مانند مالت، شیر و آب میوه تا ۳۰ درصد، بدون تأثیر قابل توجه بر طعم و بافت استفاده می ‌کند.

همچنین برخی از شرکت های فناوری مواد غذایی و تولیدکنندگان مواد اولیه در حال توسعه شیرین کننده‌های جایگزین ساخته شده از پروتئین های شیرین هستند. این دسته از پروتئین ها شیرینی مشابه قند دارند اما بر خلاف قند سنتی، بر قند خون تأثیر نمی‌گذارند! زیرا، این مواد اولیه توسط بدن به عنوان پروتئین سنتز می شوند.

شرکت بلو تری اعلام کرده است که می تواند نقش رهبری در تلاش ها برای کاهش قند ایفا کند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که طی سال گذشته، تحت بررسی و آزمایش های ایمنی داخلی و خارجی قابل توجه ای قرار گرفته است. این فرآیند شامل تعامل مستقیم با سازمان غذا و دارو (FDA) برای اطمینان از مطابقت این سیستم با تمام استانداردهای ایمنی مرتبط بوده است.

با وجود این که امروزه مصرف کنندگان بیشتری به دنبال گزینه های بهتری برای بهبود سلامتی خود هستند، بسیاری از آن ها هنوز ممکن است تمایلی به صرف نظر از مصرف شیرینی قند نداشته باشند.

مطالعه ای که در سال ۲۰۲۳ توسط شرکت “Kerry” انجام شد، نشان داد که مصرف کنندگان آمریکایی علاقه مند به کاهش مصرف قند در رژیم غذایی خود هستند اما همچنان تمایل دارند از طعم شیرین با استفاده از شیرین کنند ‌های طبیعی مانند عسل و شربت افرا لذت ببرند.

نکات قابل توجه

  • فناوری شرکت بلو تری به صورت فیزیکی و با دقت، محتوای قند موجود در آبمیوه‌های طبیعی و شیر را بدون تغییر طعم، حذف می کند. در این فرآیند از هیچ گونه شیرین کننده مصنوعی یا افزودنی های دیگری استفاده نمی شود.
  • این شرکت قصد دارد تا مجوز استفاده از سیستم خود را به تولیدکنندگان آبمیوه در سراسر جهان بدهد. به گفته آن ها:

«دستورالعمل های استفاده بسیار دقیقی را ارائه خواهند کرد که به تولید طیف وسیعی از آبمیوه های سالم و با قند کم و نوشیدنی های لبنی کمک خواهد کرد»

منبع

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها