صفحه اصلی > گزارش خبری : سهند آذرین: تولید کننده دیسک ترمز و قطعات تراکتور در تبریز

سهند آذرین: تولید کننده دیسک ترمز و قطعات تراکتور در تبریز

آنچه خواهید خواند:

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک تراکتور به شمار می‌رود. همان طور که می‌دانید این سیستم برای تمامی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا که وظیفه توقف خودرو را برعهده داشته، به همین دلیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ما در این مطلب قصد داریم سیستم ترمز و راه‌کارهایی که شرکت‌های تولید کننده قطعات تراکتور ارائه می‌دهند را مورد بررسی قرار دهیم. به ‌همین دلیل اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به‌طور کامل با شرکت تولید کننده دیسک ترمز سهند آذرین، همچنین قطعات به‌کار رفته در سیستم ترمز آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

سیستم ترمز تراکتور چیست؟

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین سیستم‌های موجود در ماشین به شمار می‌رود. در مورد تراکتور نیز این قضیه صدق کرده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به‌عبارت دیگر در تراکتور هم مانند تمام ماشین‌ها، فرد راننده با فشار دادن بر روی پدال، باعث آغاز فرایند ترمز می‌شود.

این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده که هر کدام برای عملکرد آن بسیار ضروری هستند. لازم به ذکر است که سیستم ترمز تراکتور نیز مانند خودروهای موجود در بازار به دو صورت مکانیکی و هیدرولیکی وجود داشته که شرکت‌های تولید کننده قطعات تراکتور با توجه به نوع تراکتور، اقدام به تولید و عرضه آن‌ها می‌کنند. در ادامه این دو سیستم ترمز را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اطلاعات شما در این زمینه کامل شود.

سیستم ترمز مکانیکی

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از انواع سیستم‌های ترمز موجود در تراکتور، مکانیکی است. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که راننده با فشار بر روی پدال نیرویی را به دو اهرمی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند وارد می‌کند. سپس نیروی واردشده از طریق این اهرم‌ها به دیسک منتقل شده و درنهایت باعث توقف تراکتور می‌شود.

ترمز هیدرولیکی

ترمز هیدرولیکی از دیگر سیستم‌های به‌کار رفته در تراکتور بوده که عملکردی متفاوت از مدل قبلی دارد. به‌عبارت دیگر زمانی‌که راننده به پدال نیرو وارد می‌کند. روغن ترمز موجود در سیستم فشرده شده و با استفاده از فشار حاصل از پمپ‌ها به سمت چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. فشار تولید شده در اثر این فرایند به دیسک‌ها انتقال پیدا می‌کند و در نهایت توقف چرخ‌ها را به همراه دارد.

بررسی سلامت ترمز تراکتور

تولید کننده دیسک ترمز، برای اینکه بتوانید سلامت ترمز تراکتور خود را مورد بررسی قرار دهید، یک سری راهکار را عرضه داشته است. سلامت ترمز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار بوده و هر گونه اشکال در آن می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. این راه‌کارها عبارت‌اند از:

  • در طی حرکت، ترمز بگیرید؛ به هنگام انجام این کار ببینید آیا ترمز به سمت خاصی تمایل پیدا می‌کند یا که طبیعی است.
  • در سرعت‌های مختلف ترمز گرفته و صدای حاصل از این سیستم را مورد بررسی قرار دهید.
  • در مکان‌های سرپایینی، ترمز گرفته و ببینید سیستم ترمز در این شرایط چه عملکردی دارد.
  • در صورتی که سیستم ترمز شما از نوع هیدرولیک است، روغن ترمز مرتبط با آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • از دیگر راهکارهای شرکت‌های تولید کننده قطعات تراکتور این است که قسمت‌های مختلف سیستم ترمز هیدرولیک را بررسی کرده تا متوجه وجود نشتی روغن شوید.
  • فعالیت هواگیری سیستم ترمز تراکتور را انجام دهید.
  • چراغ ترمز تراکتور را به طور کامل بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف کنید.

چگونگی هواگیری سیستم ترمز تراکتور

فرایند هواگیری سیستم ترمز در تراکتور، یک فرایند بسیار مهم به‌شمار می‎رود. به همین دلیل درصورتی‌که خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید باید به شرکت‌ تولید کننده قطعات ماشین الات کشاورزی مراجعه کرده تا این را برای شما انجام دهد.

اولین اقدامی که باید در راستا هواگیری سیستم ترمز انجام دهید این است که تراکتور را روی یک زمین کاملا صاف و بدون هیچ‌گونه شیبی قرار دهید. در مرحله بعد آن را خاموش کرده و روی دنده یک بگذارید. بعد از انجام مراحل فوق ترمز دستی را کشیده و مخزن مرتبط با روغن ترمز را به طور کامل پر کنید.

درب مخزن را روغن را ببندید اما نه به‌صورت محکم و به‌طور کامل اتصالات و شلنگ‌های سیستم ترمز را بررسی کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. پس انجام تمام مراحل فوق، تمام اتصالات سیستم ترمز را با دستمال به خوبی پاک کرده و از یک نفر دیگر بخواهید تا پدال ترمز را فشار دهد و چند ثانیه نگه دارد.

اکنون از فردی که در حال کمک به شما است بخواهید تا بیشترین میزان فشار را بر روی پدال ترمز وارد کرده و در همین حین شما پیچ هواگیری سیستم ترمز تراکتور را کمی شل کنید. در چنین شرایطی مشاهده خواهید کرد حباب‌هایی از روغن ترمز خارج می‌شوند؛ صبر کنید که این فرآیند به طور کامل انجام شود. نکته‌ای که باید در مورد فرایند ذکر شده گفت این است که در تمام این مدت باید بر روی پدال ترمز، فشار وارد شود.

بعد از اتمام این کار پیچ هواگیری را ببنید و درب محزن روغن را کامل سفت کنید. با انجام تمامی مراحل ذکر شده، فرایند هواگیری کامل می‌شود. دوباره گوشزد می‌کنیم اگر خودتان قادر به انجام این کار نبودید حتما به شرکت‌های تولید کننده قطعات تراکتور اطلاع داده و خودتان دست به‌کار نشوید؛ زیرا امکان دارد مشکلات جبران‌ناپذیری برای شما و اطرافیانتان به وجود بیاید.

کلام پایانی

طبق مطالبی که در این محتوا به آن‌ها اشاره کردیم، سیستم ترمز تراکتور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده؛ زیرا باعث توقف آن می‌شود. شما تصور کنید که یک تراکتور نتواند، توقف کند؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟! از این رو حتما باید به کیفیت این سیستم دقت لازم را داشته باشید.

شرکت‌های تولید کننده قطعات تراکتور زیادی وجود دارند که قطعات مورد نیاز این ماشین را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. اما مهم مرغوب بودن این محصول است. پس شما باید برندی را انتخاب کنید که به آن اطمینان کافی دارید.

نکته دیگری که باید در مورد سیستم ترمز گفت این است که آن را در دو مدل هیدرولیک و مکانیکی می‌سازند که هر کدام با روش خاص خودشان در ترمز تراکتور نقش دارند. به عنوان مثال در مدل مکانیکی با فشاری که بر اهرم‌ها وارد شده، تراکتور متوقف می‌شود؛ اما در روش هیدرولیکی فشار حاصل از فشرده شدن روغن هیدرولیک باعث توقف خودرو می‌شود.

برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد قطعات خودروها می‌توانید با مشاورین مجموعه سهند آذرین که تولید کننده قطعات تراکتور و دیگر خودروها هستند، در ارتباط باشید. برای این کار تنها کافی وارد سایت شوید و از طریق پل‌های راتباطی مندرج در سایت با کارشناسان تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها