صفحه اصلی > صنعت گوشت و غذاهای آماده : معرفی انواع دستگاه فلافل زن
فلافل
فلافل

معرفی انواع دستگاه فلافل زن

آنچه خواهید خواند:

دستگاه فلافل زن برای استفاده در مقیاس های مختلف صنعتی، کسب و کارهای کوچک و خانگی و هم چنین منازل گسترش فراوانی یافته اند. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز می توانید با مطالعه این مقاله با انواع مختلف دستگاه فلافل زن و ویژگی هایشان آشنا گردید.

نگاهی کلی به دستگاه فلافل ساز

این دستگاه در انواع اتوماتیک رومیزی و دستی ساخته می شود. دارای حمل و نقل آسان، در گنجایش های تولید مختلف و بهداشتی است. دستگاه فلافل ساز برای استفاده در کارخانجات صنعتی، کسب و کارهای خانگی و مصارف منزل مناسب می باشد.

سازندگان دستگاه فلافل ساز را براساس استانداردهای جهانی صنعت غذا ساخته اند که بسیار کم مصرف نیز می باشد. میزان مصرف برق توسط این دستگاه، از برق شهری تامین می گردد.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

  • جنس بدنه فلافل زن اتوماتیک:  استیل
  • جنس بخش هایی از آن که با مواد فلافل در تماس است: استیل نچسب
  • جنس سرخ کن دستگاه: تفلون ضد خش

استیلی که در ساخت آن استفاده می شود زنگ نزن بود لذا استهلاک دستگاه را به حداقل رسانده است.

قطعات تشکیل دهنده فلافل ساز به آسانی از هم جدا می شوند و قابل باز و بسته کردن هستند. برای استفاده از انواع مختلف دستگاه فلافل زن نیاز به افراد با مهارت خاصی در این زمینه نمی باشد. از این رو با توجه به نیاز کمتر به نیروی انسانی و بازده تولید بالای دستگاه سود دریافتی مناسبی حاصل می شود. هم چنین با توجه به نیاز کاربران به ثابت نگه داشتن فلافل ساز، پایه ثابت کننده نیز برای آن ساخته شده است.

فلافل
فلافل

انواع فلافل ساز دستی خانگی

انواع خانگی دستگاه فلافل ساز به دو صورت اتوماتیک و دستی عرضه می شود. انواع اتوماتیک آن دارای قابلیت تولید ۱۰۰ عدد فلافل در 60 ثانیه می باشد. جنس قطعات این دستگاه استیل زنگ نزن می باشد. دستگاه قابلیت شستشوی آسان را دارد و طوری طراحی شده است که در تمام مراحل تولید موارد بهداشتی کاملا رعایت گردد.

انواع دستی آن در حقیقت همان است که در اکثر منازل استفاده می شود و کار با آن کاملا راحت می باشد.

فلافل زن رومیزی

انواع رومیزی دستگاه فلافل ساز (دستگاه فلافل زن کوچک) جهت استفاده در کسب و کارهای کوچک یا خانگی طراحی و تولید شده. این نوع از دستگاه دارای دو نوع حفره دار و ساده می باشد. فست فود ها و فلافلی ها به آسانی قادرند در محیط محل کارشان، این دستگاه کوچک را تعبیه کنند.

طراحی دستگاه به گونه ای است که هنگامی که قسمت سرخ کن آن از تعداد مشخصی فلافل پر شود، به طور هوشمند دستگاه خاموش می شود. هم چنین کلیه مراحل تولید فلافل توسط این دستگاه به صورت کاملا بهداشتی بدون نیاز به تماس دست کارکنان انجام می شود.

فلافل زن رومیزی در یک واحد زمانی تنها قادر به قالب گیری یک عدد فلافل می باشد. از این رو سرعت و بازده تولید بالایی ندارد.

انواع رومیزی فلافل ساز از پر طرفدار ترین انواع این دستگاه هستند و اکثر تولید کنندگان غذایی از آن استفاده می کنند.

دستگاه فلافل زن رومیزی
دستگاه فلافل زن رومیزی

دستگاه فلافل زن خودکار (اتوماتیک)

دستگاه فلافل ساز اتوماتیک، برای استفاده در مقیاس صنعتی مناسب می باشد. قابلیت قالب زنی خودکار بدون تماس دست و در تعداد ۴۲۰۰ عدد فلافل در 1 ساعت و بازده تولید پخت ۷۲ فلافل در 60 ثانیه را دارد.

می توان مدت زمان کار دستگاه را مطابق خواسته خود نیز تعیین و تنظیم نمود. از جمله مزایای این دستگاه مجهز بودن آن به شمارنده تعداد فلافل می باشد. هم چنین می تواند تعداد فلافلی که در مدت های مشخص مانند روز، هفته، ماه و… را به طور جداگانه مشخص کند. فلافل های تولید شده توسط این دستگاه دارای ظاهر، اندازه و وزن یکسان می باشند. در نتیجه این امر ظاهری منظم در چشم مشتری داشته و به جلب رضایت مشتری کمک می کند.

دستگاه فلافل زن اتوماتیک، دارای قابلیت استفاده هم زمان از چندین سرخ کن می باشد. لازم به ذکر است کلیه مراحل تهیه فلافل توسط این دستگاه بهداشتی بوده و قطعات آن قابلیت شستشوی آسان را دارند. در مقیاس صنعتی و در کارخانجات غذاهای آماده با بازده بالای تولید، فلافل زن اتوماتیک بیشترین استفاده را دارد.

چند نمونه از ویژگی های این دستگاه عبارتند از:

بعضی از مدل های آن مجهز به چرخ گوشت هستند. می توان گوشت و نخود را توسط خود دستگاه چرخ کرده و آماده برای قالب زنی نمود.

بعضی از مدل های نیز ساده تر هستند و تنها مخلوط از پیش آماده شده را قالب زده و بسته بندی می نمایند.

دستگاه فلافل زن خودکار (اتوماتیک)
دستگاه فلافل زن خودکار (اتوماتیک)

دستگاه فلافل ساز اتوماتیک ریلی

انواع ریلی دستگاه فلافل زن، بازده و سرعت تولید بالا تولید تقریبا ۸۰ کیلوگرم محصول در 1 ساعت را دارد. این دستگاه قیمت خرید مناسبی دارد و جهت استفاده در تولیدی های نسبتا کوچک، رستوران ها و فست فود های بزرگ کارآمد می باشد. از مهم ترین مزایای این دستگاه این است که، هنگام تولید فلافل بدنه آن گرم نمی شود، در نتیجه دمای محیط کار را بالا نمی برد.

در این دستگاه، مخلوط از پیش آماده شده وارد دستگاه می شود و قالب های فلافل، ناگت یا سایر فرآورده های مشابه بر خطوط ریلی قرار داده می شوند. در نهایت نیز فرآورده های آماده به قسمت بسته بندی منتقل می شوند. با توجه به سرعت کارکرد بالای آن تعداد تولید محصول این دستگاه طی یک روز خیلی زیاد است.

دستگاه فلافل زن اتوماتیک ریلی
دستگاه فلافل زن اتوماتیک ریلی

موارد استفاده و مزایای فلافل ساز ها در مقیاس صنعتی

  • در رستوران ها، فست فود ها و آشپزخانه ها
  • در قسمت سلف سرویس خوابگاه ها، ادارات و تولیدی های کوچک
  • استفاده در تولیدی های بزرگ و کارخانجات صنایع غذایی
  • قابلیت تولید انواع کتلت، فلافل، شامی و ناگت

از آن جایی که غذاهای آماده و فست فودی در کشور علاقمندان زیادی دارد، راه اندازی و تولید این مواد غذایی با استقبال گسترده ای روبروست. در نتیجه سود قابل توجهی نیز در پی دارد.

با توجه به گسترده و متنوع بود کاربرد این دستگاه ها در تولید انواع مختلف مواد غذایی علاوه بر فلافل، می توان خط تولید را گسترش داد. تولید دیگر غذاهای آماده محبوب مانند همبرگر را نیز می توان علاوه بر فلافل در خط تولید قرار داد.

دستگاه فلافل زن چه انواعی دارد؟

رومیزی- دستی- صنعتی اتوماتیک- صنعتی ریلی

از دستگاه فلافل زن چه استفاده ای می شود؟

از این دستگاه برای آماده سازی و قالب گیری فلافل استفاده می شود. هم چنین دارای قابلیت قالب گیری همبرگر، ناگت، کتلت و… نیز می باشد.

برای مصارف صنعتی کدام نوع از دستگاه فلافل زن مناسب است؟

انواع ریلی دستگاه فلافل زن، بازده و سرعت تولید بالایی دارد. دستگاه فلافل زن اتوماتیک نیز برای استفاده در مقیاس صنعتی مناسب می باشد.

برای خرید انواع دستگاه فلافل زن برای مصارف صنعتی و کوچکتر چکار کنم؟

برای خرید این دستگاه به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها