صفحه اصلی > مواد اولیه صنایع غذایی و رستوران، فست فود، کافی شاپ : معرفی ادویه های KFC و فست فود های زنجیره ای آن
ادویه های KFC
ادویه های KFC

معرفی ادویه های KFC و فست فود های زنجیره ای آن

آنچه خواهید خواند:

ادویه های KFC دارای فرمولاسیون مخفی هستند که مهم ترین علت طعم عالی و موفقیت این مجموعه می باشند. با این حال در سال های اخیر این فرمولاسیون توسط یکی از اعضای خانواده موسس این برند فاش شده است. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز برای آشنایی بیشتر با برند و ادویه KFC در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

نقش ادویه در پخت غذا

ادویه های خوراکی عملکردهای زیادی در محصولات غذایی دارند. عملکرد اصلی آن ها طعم دادن به غذا و ایجاد عطر، بافت و رنگ است. ادویه ها هم چنین اثرات ثانویه ای مانند عملکردهای نگهدارنده، تغذیه ای و سلامتی دارند.

ادویه ها از فیبر، کربوهیدرات، چربی، شکر، پروتئین، صمغ، خاکستر، ترکیبات فرار (روغن های ضروری) و سایر اجزای غیرفرار تشکیل شده اند. همه این ترکیبات سبب ایجاد طعم، رنگ، تغذیه، سلامت یا اثرات نگهدارندگی خاص هر ادویه می باشند. اجزای طعم دهنده (فرار و غیرفرار) در ماتریکسی از کربوهیدرات، پروتئین، فیبر و سایر اجزای سلولی محافظت می شوند. هنگامی که ادویه آسیاب، بریده یا خرد می شود، این ماتریکس سلولی تجزیه شده و اجزای فرار را آزاد می کند.

از جمله پرطرفدار ترین ادویه های ترکیبی در جهان، ادویه مورد استفاده در برند معروف KFC است.

ادویه های KFC

تاریخچه KFC (Kentucky Fried Chicken)

KFC یک رستوران زنجیره ای فست فود است که دفتر مرکزی آن در لوئیزویل، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در تهیه مرغ سوخاری تخصص دارد.

این مجموعه، دومین رستوران زنجیره ای بزرگ جهان پس از مک دونالد است. با بیش از 18000 شعبه در 120 کشور و منطقه تا دسامبر 2012. این شرکت یکی از زیرمجموعه های شرکت های yum است!

 KFC توسط هارلند سندرز، شخصیت موفقی که فروش مرغ سوخاری را از رستوران کنار جاده ای خود در کوربین، کنتاکی، در دوران رکود بزرگ آغاز کرد، تأسیس شد. سندرز پتانسیل مفهوم فرنچایز (امتیاز فروش) رستوران را شناسایی کرد و اولین فرنچایز «مرغ سرخ شده کنتاکی» در سال 1952 در یوتا افتتاح شد.

 KFC مرغ سوخاری را در صنعت فست فود محبوب کرد و با به چالش کشیدن سلطه تثبیت شده همبرگر، بازار را متنوع کرد. هارلند با نامگذاری خود به عنوان ‘سرهنگ سندرز’ به یک چهره افسانه ای تاریخ فرهنگی آمریکا تبدیل شد. تصویر او در تبلیغات KFC هم چنان برجسته است. با این حال، گسترش سریع شرکت باعث شد که مجموعه های غذای سندرز آنقدر بزرگ شود که نتوان آن را مدیریت کرد. در نتیجه در سال 1964 او شرکت را به گروهی از سرمایه گذاران به رهبری جان وای براون جونیور و جک سی ماسی فروخت.

در فیلم زیر طرز تهیه مرغ سوخاری توسط ادویه های KFC نشان داده شده است.

فرمولاسیون (ادویه های) KFC

دستور العمل مخفی ادویه های KFC یکی از تحت محافظت ترین موارد در زنجیره های فست فود آن است. ترکیب ناشناخته 11 گیاه و ادویه به قدری محافظت می شود که در یک انبار قفل شده در مرکز KFC باقی می ماند.

حتی سرآشپزها فقط نیمی از فرمول را در هر زمان دریافت می کنند تا راز ادویه های KFC را حفظ کنند. پس از گذشت هشت دهه از اولین ورود این برند میان فست فود ها، دستور اولیه سرهنگ برای ادویه های KFC مرغ کنتاکی هم چنان مرموز باقی مانده است. با این حال، در سال های اخیر در سرتاسر جهان افراد به طور جدی برای کشف این فرمول تلاش کرده اند و به نتایجی نیز دست یافته اند.

فرمولاسیون ادویه های KFC شامل چه موادی هستند؟

دستور العمل اصلی مخفی ادویه های KFC توسط یکی از بستگان سرهنگ سندرز در سال 2016 پیدا شد و به اشتراک گذاشته شد. گمان می رود که یکی از اعضای خانواده دقیقاً 11 ترکیب گیاهی و ادویه را که در یک دفترچه یادداشت قدیمی یادداشت شده است، پیدا کرده است.

این دستورالعمل توسط Chicago Tribune منتشر شد که شامل موارد زیر می باشد:

  • نمک
  • فلفل سفید
  • آویشن
  • ریحان
  • پونه کوهی
  • پودر کرفس
  • پودر سیر
  • فلفل سیاه
  • خردل
  • پاپریکا
  • پودر زنجبیل
  • این مواد را نیز باید با دو فنجان آرد همه منظوره مخلوط کنید.

پس از چندین آزمایش با استفاده از این فرمول، افراد بر این باور بودند که این مخلوط می تواند مرغ کنتاکی تولید کند کاملا مشابه KFC است.

با توجه به اهمیت نحوه ادغام و میزان استفاده از هرکدام از این ادویه جات و گیاهان، طعم جادویی کنتاکی KFC ممکن است تغییر کند. از این رو برای راحتی مصرف کنندگان و علاقه مندان به ادویه ها انواع آماده این ادویه جات برای فروش ارائه می گردند.

ادویه های KFC

روش دقیق استفاده از ادویه KFC

نحوه استفاده پخت مرغ کنتاکی کی اف سی به صورت زیر می باشد:

  • آرد را در یک کاسه همراه با ترکیب ادویه ها مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  • شیر و تخم مرغ را در ظرفی جداگانه با هم به خوبی مخلوط کنید تا همگن شوند. مرغ را به مدت 20-30 دقیقه در این مخلوط در دمای اتاق قرار دهید.
  • مرغ را از مخلوط خارج کنید، سپس تکه های مرغ را در مخلوط ادویه-آرد آغشته کنید تا همه قسمت ها را بپوشاند و اضافی آن را تکان دهید.
  • اجازه دهید 20 دقیقه روی یک توری روی ورقه پخت بنشیند. در همین حال، روغن را روی حرارت متوسط رو به بالا تا 350 درجه گرم کنید.
  • هر بار 3 یا 4 عدد مرغ را سرخ کنید، مراقب باشید تعدادشان در قابلمه زیاد نشود.
  • به حدی آن ها را سرخ کنید تا به رنگ قهوه ای طلایی متوسط درآیند.

لازم به ذکر است که نحوه استفاده از انواع آماده ادویه های KFC برای تهیه مرغ کنتاکی بسیار آسان تر بوده و زمان کمتری لازم دارد.

حقایق و نکاتی درباره فست فود های زنجیره ای این برند

محصولات این برند از جمله غذاهایی است که به طور سنتی در ژاپن طی ایام کریسمس خورده می شود. میلیون ها خانواده ژاپنی از نوامبر تا روز کریسمس هر ساله از مرغ سوخاری های سرخ شده لذت می برند. این سنت آن قدر محبوب است که سفارش‌ ها از هفته‌ ها قبل انجام می شود و در روز کریسمس صف های عظیمی تشکیل می شود. علت چیست؟ همه این ها مربوط به یک کمپین بازاریابی بسیار موفق در سال 1974 به نام ‘Kurisumasu ni wa kentakkii’ است که تقریباً به تبلیغ ‘کنتاکی برای کریسمس’ ترجمه می شود.

حدود 23000 شعبه از مجموعه فست فود های KFC در سرتاسر دنیا وجود دارد.

آیا ادویه های مورد استفاده در KFC شناخته شده اند؟

فرمولاسیون این ادویه ها در گاو صندوقی به شدت مورد حفاظت است. با این حال یکی از بستگان موسس این برند 11 ادویه مورد استفاده در این فرمولاسیون را فاش نمود.

ادویه KFC شامل چه ترکیبات است؟

پودرسیر، زنجبیل، پاپریکا، فلفل سفید و سیاه، ریحان، پودر کرفس، نمک، خردل، پونه کوهی و آویشن

KFC در جهان چه جایگاهی دارد؟

این فست فودهای زنجیره ای در جهان بسیار محبوب هستند به طوری که حدود 23000 شعبه از آن در کل جهان وجود دارد.

برای خرید ادویه KFC چکار کنم؟

برای خرید این محصول به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
4.5 2 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها