صفحه اصلی > اخبار : رقابت تولیدکنندگان: افزایش تمایل به خرید “محصولات مغذی”
محصولات مغذی
محصولات مغذی

رقابت تولیدکنندگان: افزایش تمایل به خرید “محصولات مغذی”

آنچه خواهید خواند:

به عنوان یک تولید کننده آگاه، می دانید که تقاضا برای غذاهای سالم تر روز به روز بیشتر می شود. این خبر خوبی است! زیرا، نشان می دهد که افراد به سلامتی خود اهمیت می دهند و حاضرند برای داشتن یک زندگی سالم، هزینه بیشتری بپردازند. اما این موضوع چه تاثیری بر شرکت های تولیدکننده مواد غذایی گذاشته است؟

جواب این است که شرکت ها مجبور شده اند برای پاسخگویی به این تقاضا، فرمولاسیون محصولات خود را بازنگری و اصلاح کنند. در حال حاضر، بیش از نیمی از تلاش های بخش تحقیق و توسعه صنعت غذایی در این راستا انجام می شود.

تولیدکنندگان محترم محصولات غذایی، تحقیقات اخیر از شرکت بزرگ “Ingredion” در آمریکا (شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات غذایی) نشان داده که بسیاری از مصرف کنندگان این روزها با افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند. اما جالب این جاست که حتی در این شرایط، بسیاری حاضر نیستند در خرید و مصرف گزینه های غذایی سالم صرفه جویی کنند و به سراغ غذاهای بی کیفیت بروند. این طور که معلوم است مصرف کنندگان هنوز هم قدر یک وعده غذایی خوب را می دانند و حاضرند برایش هزینه کنند.

این جاست که رقابت شما تولیدکنندگان شروع می شود! این علاقه و تمایل مصرف کنندگان به استفاده از مواد غذایی با کیفیت، فرصتی طلایی برای شماست تا با ارائه محصولات سالم و خوشمزه، هم دل مشتریان را به دست آورید و هم کسب و کارتان را رونق بخشید.

محصولات مغذی

با وجود تفاوت های منطقه ای، یک نکته واضح است: با وجود افزایش هزینه های مواد غذایی، عواملی مانند مواد تشکیل دهنده و مزایای تغذیه ای، هم در سطح جهانی و هم منطقه ای، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. همچنین، این گزارش نشان می دهد که وفاداری به برند همچنان نقش مهمی در انتخاب محصولات دارد. اما با توجه به دقیق تر شدن مصرف کنندگان در انتخاب غذا و نوشیدنی، عوامل دیگری نیز اهمیت پیدا کرده اند.

برای مثال، هفتاد و هشت درصد از مصرف کنندگان گفته اند که حاضرند برای محصولاتی که به عنوان «کاملاً طبیعی» معرفی شده اند، هزینه بیشتری بپردازند. در واقع، ۵۶ درصد از آن ها حاضرند ۱۰ تا ۲۰ درصد و ۳۳ درصد حاضرند ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه بیشتری برای این محصولات بپردازند. این نتایج نشان می دهد که جذابیت استفاده از «مواد تشکیل دهنده طبیعی» همچنان بالاست.

مصرف ‌کنندگان جوان تر (۱۸ تا ۳۴ ساله) و والدین علاقه بیشتری به پرداخت هزینه بیشتر برای دریافت مزایای تغذیه ای بهتر دارند. داده های اخیر هم این موضوع را تأیید می کنند و نشان می دهند که تمایل مصرف کنندگان به خرید گزینه های غذایی «سالم تر» باعث رشد بازار مواد اولیه غذایی از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸ خواهد شد.

پیشرفت های اخیر در تولید محصولات غذایی سالم تر

با افزایش انتظارات مصرف کنندگان از محصولات غذایی، تولیدکنندگان صنایع غذایی در حال بازنگری فرمولاسیون محصولات قدیمی، مانند استفاده از نمک و شکر هستند.

برای مثال، “Sweegen” جدیدترین شرکتی است که با توسعه فناوری پروتئین شیرین، تجربه ای مشابه شکر را در محصولات غذایی ایجاد می کند. همچنین، در چند ماه گذشته، شرکت “Kerry” خط تولید “Tastesense Salt” را معرفی کرد؛ محصولی که بدون افزودن سدیم، طعم شور را به غذاها می بخشد. این محصول مناسب برای استفاده در محصولاتی مانند چیپس سیب زمینی است.

چند نکته مهم

  • بر اساس گزارش سال ۲۰۲۴ «Ingredion» در مورد تمایلات مصرف کنندگان در حوزه غذا، سه چهارم مصرف کنندگان در ارزیابی محصولات غذایی و نوشیدنی برای بهبود تغذیه خود سخت گیری بیشتری دارند. مصرف کنندگان برچسب اطلاعات محصول واضح و شفاف، مواد اولیه طبیعی، قیمت های مناسب، فواید سلامتی گوارشی و عدم وجود شکر افزوده را در اولویت قرار می دهند. پس بهتر است آماده باشید! این روزها مشتریان به کوچک ترین جزئیات توجه می کنند و می خواهند بدانند که دقیقاً چه چیزی وارد بشقاب هایشان می شود. با ارائه محصولات باکیفیت و شفافیت در برچسب ها، می ‌توانید قلب و سبد خرید مشتریانتان را به دست آورید.
  • اهمیت فزاینده ی مواد اولیه با برچسب تمیز (clean-label)، تولیدکنندگان را مجبور کرده است تا نحوه تولید محصولات غذایی را دوباره بررسی کنند. بهبود فرمولاسیون محصولات موجود، ۵۵ درصد از تلاش های فعلی تحقیق و توسعه را در سطح جهانی و در همه بازارها به خود اختصاص داده است؛ به طوری که سه چهارم از این تلاش ها بر روی داشتن برچسب های تمیزتر و بهبود طعم در بهبود فرمولاسیون ها تمرکز دارند.

منبع

مقالات مرتبط
4 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها