صفحه اصلی > صنعت گوشت و غذاهای آماده : مراحل تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

مراحل تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

آنچه خواهید خواند:

تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری از کجا آمد؟

تولید فرآورده های گوشتی بخصوص سوسیس و کالباس بصورت سنتی و غیر کارخانه ای مدتهاست که از جمله کسب و کارهای جا افتاده در اروپا و امریکاست. اما از آنجا که ورود سوسیس و کالباس به ایران توسط ارامنه و به صورت کارگاهی و سپس کارخانه ای اتفاق افتاد شاید این نوع تولید غیر صنعتی هنوز به چشم ایرانیان آشنا نیامده باشد. با اینحال با توجه به سه مورد ذیل به نظر میرسد که زمان آن است که تولید فرآورده های گوشتی در حضور مشتری در ایران به رسمیت شناخته شده و مراحل اداری راه اندازی این کسب و کار برای متقاضیان تسهیل گردد.

تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری

چرا هم اکنون بهترین زمان حمایت از تولید فرآورده های گوشتی در حضور مشتری است؟

  1. عدم اعتماد کافی مردم به فرآورده های گوشتی کارخانه ای : با تولید این فرآورده ها در حضور مشتری، مردم به راحتی می توانند به این تولیدات و کسب و کار اعتماد کنند و با خیال راحت فرآورده های گوشتی مورد نظر خود را تهیه کنند.
  2. پایین بودن سرانه مصرف گوشت ایرانیان : طبق آمارهای رسمی منتشر شده سرانه مصرف گوشت ایرانیان در سال 97 حدود 8 کیلوگرم بوده که این بسیار کمتر از سرانه مصرف جهانی گوشت که حدود 41 کیلوگرم تعیین شده است می باشد. با راه اندازی واحد های تولید فرآورده های گوشتی در حضور مشتری و جلب اعتماد آنان و تولید محصولات مختلف از گوشت، این سرانه آرام آرام بالاتر خواهد رفت و به میانگین جهانی نزدیکتر خواهد شد.
  3. حمایت از کار و سرمایه ایرانی در قالب واحد های تولیدی کوچک : سالهاست رهبر معظم انقلاب به مردم و مسئولین گوشزد می کنند که راه رهایی از مشکلات اقتصادی کشور، تولید است. این مورد آنقدر اهمیت دارد که چندین سال پیاپی است که ایشان شعار سال را مرتبط با این موضوع انتخاب می کنند. سرمایه مردم می تواند در تولید به کار گرفته شود و مولّد باشد و باعث کارآفرینی گردد یا وارد بازارهای سفته بازی شود و باعث تورم کاذب، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی و تضعیف اقتصاد کشور گردد. بنابراین نیاز است هنگامی که فردی از مردم در این بهبوهه مشکلات اقتصادی و تحریم ها، کمر همت به سرمایه گذاری در بخش تولید می کند، مسئولین نیز در راستای خط مشی تعیین شده از سوی رهبری و کمک به آبادانی کشور خود، تولید کننده را حمایت کنند و کار را برای ایشان آسان گردانند. اگر تولید کننده از تولید لذت ببرد اطرافیان نیز به تولید کردن ترغیب می گردند و اقتصاد کشور تقویت خواهد شد. اما اگر تولید کننده از سنگ اندازی های نابجا، قوانین دست و پا گیر و عدم حمایت مسئولین ناراضی باشد این نارضایتی را به دیگران نیز انتقال خواهد داد و مسیر آنها را از سرمایه گذاری در تولید منحرف خواهد کرد.

با توجه به موارد ذکر شده انتظار می رود مسئولین نیز تولید کنندگان را در انجام تولید حمایت کرده و راه را برای تولید کنندگان آسان نمایند. هر چه راه تولید آسانتر شود، اقتصاد کشور قوی تر خواهد شد و هر چه اقتصاد کشوری قوی تر گردد آن کشور جای بهتری برای زندگی خواهد شد.

روش تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری:

فرآیند تولید سوسیس  و کالباس در حضور مشتری شامل سه مرحله است:

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

  1. آماده سازی مواد اولیه
  2. تهیه خمیر محصول
  3. پخت محصول

در ادامه هر یک از مراحل را بصورت مجزا توضیح خواهیم داد:

الف ) آماده سازی مواد اولیه سوسیس و کالباس :

در این مرحله مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه محصول، مطابق با فرمولاسیون تولید توزین و آماده سازی می شوند. مواد اولیه تولید شامل چهار گروه مواد می شوند:

  1. مواد اولیه یخچالی : شامل انواع گوشت ، تخم مرغ ، سبزیجات
  2. مواد پودری : شامل انواع ادویه و پودرهای خوراکی
  3. آب
  4. روغن

پس از اینکه مواد اولیه توزین گردید ، به مرحله بعد که تهیه خمیر محصول است وارد می گردند.

ب ) تهیه خمیر محصول :

در این مرحله مواد اولیه توزین شده وارد دستگاه کاتر می شوند و خمیر محصول بدست می آید. سپس خمیر بدست آمده را بوسیله دستگاه پر کن سوسیس و کالباس وارد پوشش های سوسیس و کالباس می شود.

ج ) پخت محصول :

پس از اینکه خمیر خام محصول وارد پوشش ها شد، آنها را وارد دستگاه پخت بخار سوسیس و کالباس کرده و در دما و زمان مناسب پخته می شوند تا محصول پاستوریزه شده و مصرف آن از لحاظ سلامتی ایمن گردد.

بسته بندی و فروش محصولات تولید شده:

پس از اینکه پخت محصولات انجام شد ، یک شب در دمای یخچالی نگهداری می شوند. سپس می توان محصولات را بصورت رول های آماده و یا اسلایس شده فروخت.

در صورتی که فروش کالباس یا ژامبون ها بصورت اسلایس شده صورت پذیرد، نیاز به یک مرحله اسلایس کردن و بسته بندی در ظروف مناسب نیز می باشد.

تضمین سلامت محصول :

محصولات تماماً مطابق با استاندارد روز کشور تولید می شوند. همچنین از لحاظ رعایت بهداشت از آنجا که کارگاه تولیدی قابل رویت توسط مشتری است قطعاً حد اعلای رعایت بهداشت در این مجموعه های تولیدی رعایت می گردد.

راه اندازی خط تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری :

آی فودز مفتخر است با استفاده از مشاورین خبره و با تجربه در تولید سوسیس و کالباس ، شما را در این امر یاری نماید. برای مشاهده خطوط پیشنهادی تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری روی دکمه زیر کلیک کنید:

مقالات مرتبط
4 1 رای
امتیاز دهید
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا

سلام.روزتون بخیر.
برای کسب مجوز تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری چه مراحلی رو باید بگذرونم
و به چه مراجعی باید مراجعه کنم؟

مهندس محمد مکابر

سلام. مجوز از اداره غذا و دارو مورد نیاز هست

زهرا

ممنون از اطلاعات ارزشمندی که دادین
سرفصل تقاضای من چه عنوانی باشه تا پذیرفته بشه؟

مهندس محمد مکابر

بزرگوارید. باید برای دریافت پروانه بهداشتی ساخت (سیب سلامت) اقدام کنید

× انواع خط تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری
مشاهده انواع خطوط تولید پیشنهادی برای میزان سرمایه کم تا زیاد و دریافت قیمت