صفحه اصلی > تجهیزات آشپزخانه صنعتی و صنعت نوشیدنی ها : نوشیدنی های سالم و مغذی برای مصرف روزانه
نوشیدنی های سالم
نوشیدنی های سالم

نوشیدنی های سالم و مغذی برای مصرف روزانه

آنچه خواهید خواند:

نوشیدنی های سالم و مغذی را می توان به طور روزانه مصرف نمود. با این کار سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی، گوارشی، دفع ادرار و هم چنین باعث حفظ طراوت پوست خود می گردیم. خوانندگان محترم وبلاگ آی فودز با مطالعه این مقاله می توانید با 7 نوع نوشیدنی سالم وخواص آن ها آشنا شوید.

چرا به مصرف نوشیدنی های سالم نیاز داریم؟

یکی از راه های ضروری برای تقویت بدن و سیستم ایمنی آن، هیدراته ماندن با مصرف مقدار زیادی آب است. لذا نوشیدن آب برای سلامتی ما حیاتی است. با این حال گاهی نیاز به ایجاد تنوع در نوشیدنی های روزانه خود داریم. لازم است این نوشیدنی ها هم چنان از سلامتی ما حمایت کند.

وضعیت سلامت ذهن و بدن اغلب با غذایی که مصرف می کنیم در ارتباط است. گاهی اوقات ما هوس خوردن غذاهای چرب یا تند داریم و این می تواند تاثیر بدی روی وزن ما داشته باشد. به خصوص در تعطیلات، ما به راحتی می توانیم دچار اضافه وزن شویم.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

افزایش مقدار قند در سیستم بدنتان، می تواند به سلامت شما آسیب برساند. به این جهت می توان استفاده از نوشیدنی های سالم را شروع کرد. برای افراد پرمشغله، توصیه می‌کنیم نوشیدنی ها را با مخلوط‌کن تهیه کنید، زیرا می‌توانید چندین ماده را با هم مخلوط کنید. در این صورت، در عرض 5 دقیقه یک نوشیدنی سالم و پرانرژی بدست می آورید.

دستگاه مخلوط کن و بلندر
دستگاه مخلوط کن و بلندر

فواید نوشیدنی های سالم

آیا می دانید که آب میوه های صنعتی که بر برچسب آن ها عبارت 100% تشکیل شده از میوه نوشته شده هنوز حاوی قند افزوده هستند؟

اگر به طور منظم آب میوه های صنعتی مصرف می کنید، ممکن است به سلامتی خود آسیب برسانید. از این رو بهتر است نوشیدنی های انرژی زا سالم خود را بسازید. ممکن است فکر کنید که این امر کاری سخت و زمانگیر است. لازم به ذکر است که با کمک مخلوط کن، می توانید یک لیتر آب میوه سالم را در کمتر از 3 دقیقه تهیه کنید.

چگونه نوشیدنی های سالم تهیه کنیم؟

مهم ترین نکته این است که شما باید حداقل سه ترکیب را باهم مخلوط کنید: مایع (آب، شیر یا شیر غیر لبنی)، میوه یا سبزیجات برای ایجاد بافت لازم (موز، کدو تنبل یا سیب) و برخی دیگر از مواد برای ایجاد طعم بیشتر. توجه داشته باشید که ترتیب قرار دادن مواد اولیه، می تواند تا حدودی در ایجاد بافت تنوع حاصل کند.

نکات مثبت در تهیه نوشیدنی های سالم این است که می توان خواص آن را به دلخواه بهبود بخشید. پس از تهیه پایه (بیس) مورد علاقه نوشیدنی خود، حال می توانید با افزودن برخی مواد خواص تغذیه ای آن را تقویت نمایید. پیشنهاد ما افزودن دانه های چیا است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند. این دانه ها طعم را تغییر نمی دهند، اما ممکن است بافت را کمی غلیظ تر تر کنند.

معرفی انواع نوشیدنی های سالم

برای ساده تر شدن کار، در ادامه دستور العمل هایی را برای استفاده شما، ارائه می کنیم.

1. چای سبز

چای سبز قرن ها به خاطر فواید سلامتی آن در کشورهای آسیایی مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است. اخیراً سایر نقاط جهان نیز به اهمیت آن پی برده اند.

بسیاری چای سبز را به ‌عنوان نوشیدنی سالمی می‌شناسند که خاصیت آب رسانی داشته و آرام بخش است. با این حال این نوشیدنی حتی بیشتر از آنچه که می‌دانید مفید است. چای سبز حاوی سطح بالایی از پلی فنول ها است. این ترکیبات از انواع خاصی از سرطان مانند سرطان سینه و سرطان پروستات جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که می تواند از افزایش شدید قند خون بعد از مصرف غذا کمک کند. این امر به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید می باشد.

2. ترکیبی سالم بر پایه پرتقال

اگر از طرفداران مرکبات هستید، برای دریافت ویتامین ترکیبی از پرتقال، هویج و سیب را پیشنهاد می کنیم. بهتر است هویج را قبل از مخلوط کردن رنده کنید. برای ایجاد طعم، می توانید مقداری زنجبیل رنده شده اضافه کنید. این نوشیدنی آب میوه سالم سرشار از ویتامین A و ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن عالی هستند.

3. آب انار

آب انار کاملا طبیعی یکی از مغذی ترین نوشیدنی های موجود در قفسه های سوپرمارکت ها است. این آب میوه مملو از آنتی اکسیدان است. لذا به محافظت از سلول ها در برابر آسیب و کاهش التهاب کمک می کند. در نتیجه می تواند تسکین برخی از انواع آرتروز کمک کند.  هم چنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن برای جلوگیری از پیر شدن پوست مفید است. آب انار سرشار از ویتامین C ، تقویت کننده سیستم ایمنی است. این ویژگی آن را به یکی از نوشیدنی های سالم و موثر برای مقابله با سرماخوردگی تبدیل می کند.

4. آب چغندر

مزایای چغندر برای سلامتی فراوان است. زیرا این سبزی منبع قوی اسید فولیک، منیزیم و نیترات است. بدن ما نیترات را به نیتریک اکسید تبدیل می کند که به کاهش فشار خون و بهبود جریان آن کمک می کند. برخی از مطالعات نشان می دهند که مصرف آن قبل از تمرینات ورزشی برای افزایش استقامت، مفید است. این نوشیدنی سالم شیرین را به راحتی می توان توسط یک دستگاه آب میوه گیری تهیه کرد.

نوشیدنی های سالم
نوشیدنی های سالم

5. آب لیمو

توصیه می کنیم روز خود را با نوشیدن آب لیمو شروع کنید. آب لیمو به طرز شگفت انگیزی سبب تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می شود. فقط افزودن 2 قاشق غذاخوری آب لیمو در یک لیوان آب، 14 میلی گرم ویتامین C اضافه می کند.

هم چنین طعم بهتر آن نسبت به آب می تواند منجر به افزایش مصرف آب توسط شما گردد. این امر برای هیدراته ماندن بدن مفید است.

6. کامبوچا

علاقه مندان به تغذیه سالم، درباره فواید کامبوچا برای سلامتی اظهار شگفتی می کنند. مانند سایر غذاهای تخمیر شده سالم، کامبوچا گازدار سرشار از پروبیوتیک است که باکتری های سالم را در روده تقویت می کند. این باکتری ها به هضم غذا کمک کرده و به بدن شما در جذب ویتامین ها و مواد معدنی نیز کمک می کنند.

7. آب ذغال اخته

این نوشیدنی مملو از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان کمک کند. هم چنین به سلامت کلیه ها و دفع ادرار کمک کند.

آب زغال اخته به خودی خود ترش است، بنابراین با شکر یا سایر آب میوه های شیرین تر ترکیب می شود.

مصرف نوشیدنی های سالم چه فوایدی دارد؟

یکی از راه های ضروری برای تقویت بدن و سیستم ایمنی آن، هیدراته ماندن با مصرف مقدار زیادی آب است. لذا نوشیدن مایعات برای سلامتی ما حیاتی است.

برای مغذی تر کردن نوشیدنی ها چکار کنیم؟

می توان ترکیبات مغذی مانند دانه چیا یا دارچین به آن ها افزود.

تهیه نوشیدنی های سالم طبیعی چقدر زمان می خواهد؟

با کمک مخلوط کن، می توانید یک لیتر آب میوه سالم را در کمتر از 3 دقیقه تهیه کنید.

برای خرید دستگاه مخلوط کن و بلندر چکار کنم؟

برای خرید این محصول به فروشگاه آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها