صفحه اصلی > رستوران، فست فود، کافی شاپ : 10 رستوران زنجیره ای مرغ به سرعت در حال رشد که به زودی همه جا خواهید دید
رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

10 رستوران زنجیره ای مرغ به سرعت در حال رشد که به زودی همه جا خواهید دید

آنچه خواهید خواند:

در رژیم غذایی استاندارد آمریکایی، مصرف کنندگان بیش از هر منبع گوشتی دیگری به مصرف مرغ روی می آورند. طبق آمار (با منبع معتبر)، آمریکایی های با سطح درآمد متوسط در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۹ پوند (45 کیلوگرم) از این پروتئین محبوب مصرف کرده اند که تقریباً ۶۷ درصد بیشتر از گوشت گاو است. این به معنای رونق کسب و کار برای فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها به طور یکسان است. در واقع، زنجیره های رستورانی متعددی وجود دارند که بخش اعظم منوی خود را به مرغ اختصاص می دهند.

البته برندهای بزرگی مانند چیک-فیل-ای، پاپایز، بوفالو وایلد وینگز و کی اف سی وجود دارند که محبوبیت این پروتئین را بیش از پیش تثبیت می کنند. زنجیره های کوچک تر نیز از این موضوع بهره برده اند و شاهد رشد سریع هستند، اگرچه ممکن است ارقامی مشابه شرکت های بزرگ نداشته باشند.

هر کدام از رستوران های زنجیره ای مرغ که در ادامه معرفی می کنیم، در سال های اخیر به روش های منحصر به فرد خود رشد کرده اند و ممکن است به زودی شعبه ای از آن ها در نزدیکی محل زندگی شما افتتاح شود!

1. رستوران های زنجیره ای مرغ Slim Chickens

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

اسلیم چیکنز در زمینه تکه های مرغ سوخاری با روکش دستی تخصص دارد اما بال، رول، سالاد و سایر غذاهای وسوسه کننده را نیز سرو می کند. این زنجیره مستقر در آرکانزاس تا مارس ۲۰۲۴ بیش از ۱۲۰۰ رستوران در حال توسعه دارد و ۷۰ شعبه از آن ها در سراسر ایالات متحده برای افتتاح در سال جاری برنامه ریزی شده اند. فلوریدا، کارولینای جنوبی، آلاباما و آریزونا از جمله مناطقی هستند که می توانند انتظار افتتاح اسلیم چیکنز را در ماه های آینده داشته باشند. با وجود این تعداد شعب در حال توسعه، همچنان بیش از ۱۰۰۰ رستوران دیگر در حال برنامه ریزی است، به این معنی که مشتریان می توانند انتظار داشته باشند اسلیم چیکنز در سال های آینده به طور مداوم رشد کند.

2. رستوران های زنجیره ای مرغ Krispy Krunchy Chicken

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

با وجود نزدیک به ۳۰۰۰ شعبه در ۴۷ ایالت، می توان گفت کریسپی کرانچی چیکن تقریباً در همه جا وجود دارد. اما این باور امسال با توجه به برنامه ریزی زنجیره برای گسترش سریع، دارد زیر سوال می رود. این زنجیره فست فود که در تهیه و فروش مرغ سرخ شده با ادویه کاجون تخصص دارد، تنها در سال ۲۰۲۳ تعداد قابل توجه ۵۰۰ شعبه جدید افتتاح کرد. این زنجیره قصد دارد در سال ۲۰۲۴ با برنامه ‌ریزی برای ۷۰۰ شعبه جدید، از این میزان رشد نیز فراتر رود.

3. رستوران های زنجیره ای مرغ Chicken Salad Chick

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

وقتی صحبت از زنجیره های رستورانی مرغ می شود، احتمالاً مرغ سوخاری و ساندویچ مرغ به ذهن شما خطور می کند. چیکن سالاد چیک نه تنها مفهوم یک زنجیره مرغ را کاملاً زیر و رو می کند، بلکه دارای پتانسیل رشد قابل توجهی است. این زنجیره که در تهیه و فروش سالاد مرغ تخصص دارد، از زمان افتتاح اولین شعبه در سال ۲۰۰۸، تعداد شعبه های خود را به حدود ۲۵۰ شعبه رسانده است. به لطف دارندگان حق امتیاز این شرکت، به زودی حدود ۵۰ شعبه دیگر می توانند به این جمع اضافه شوند. رشد آن محدود به یک منطقه خاص از ایالات متحده نیست. قرار است شعبه های جدید در ایالت هایی از تگزاس تا ایلینوی و ویرجینیا افتتاح شوند.

4. رستوران های زنجیره ای مرغ Pollo Campero

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

پولو کامپرو که به گفته ی منبع مورد اعتماد ما (Restaurant Dive) در سال ۱۹۷۱ با افتتاح اولین شعبه در گواتمالا کار خود را آغاز کرده، سابقه ای بیش از ۵۰ سال دارد. رشد این زنجیره در ابتدا آهسته بود، اما اخیراً شعبه های بیشتری از آن را شاهد هستیم. پولو کامپرو که مرغ با استخوان، هم سوخاری و هم گریل شده و همچنین ساندویچ های مرغ و مجموعه ای از غذاهای جانبی سرو می کند، قصد دارد امسال 24 شعبه جدید افتتاح کند که تعداد کل رستوران های این زنجیره را به بیش از ۱۰۰ می رساند.

5. رستوران های زنجیره ای مرغ Raising Cane’s

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

بستگی به محل زندگی شما در آمریکا دارد، اما رِیزینگ کِینز به احتمال زیاد نام جدیدی نیست. این زنجیره محبوب که کاملاً روی تکه های مرغ سوخاری تمرکز دارد، نزد مشتریان پرشور خود که به «کِینیِکس (Caniacs)» معروف هستند، بسیار محبوب است. با توجه به برنامه ریزی رِیزینگ کِینز برای گسترش سریع، پایگاه طرفداران آن مطمئناً در سال های آینده رشد خواهد کرد. این برنامه شامل افتتاح یک شعبه مرکزی جدید در قلب میدان تایمز شهر نیویورک است. شعبه های بیشتری در نیویورک به همراه رستوران های جدید در فلوریدا، کالیفرنیا و تنسی نیز برنامه ریزی شده اند.

6. ستوران های زنجیره ای مرغ Wing Snob

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

دنیای بال مرغ رقابت سختی دارد، با غول هایی مثل برند بوفالو وایلد وینگز و وینگ استاپ که باید با آن ها رقابت کرد. وینگ اسناب برای این چالش آماده است و در سال ۲۰۲۴ تا الان ده ها شعبه جدید افتتاح کرده است. انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵، وینگ اسناب با سرو بال های معمولی و بدون استخوان، به همراه ساندویچ مرغ، تکه های مرغ و مجموعه‌ای از غذاهای جانبی (انواع پیش غذا و …)، ۱۵۰ شعبه در سراسر ایالات متحده داشته باشد.

7. رستوران های زنجیره ای مرغ Bonchon

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

احتمالا به زودی نام بونچون را خواهید شنید و یا از کنار یکی از شعبه هایش رد می شوید. این زنجیره رستوران مرغ سوخاری کره ای که به خاطر مرغ های فوق العاده ترد دوبار سوخاری شده اش شناخته شده، قصد دارد در پنج سال آینده تعداد شعبه های خودش را در سراسر دنیا به بیش از ۱۰۰۰ برساند که ۵۰۰ تا از آن ها در آمریکا قرار خواهند گرفت. این یک جهش بزرگ است! زیرا در حال حاضر این زنجیره حدود ۱۳۰ شعبه در آمریکا دارد اما برنامه هایی برای گسترش شعبه هاش در مناطق اطراف نیویورک سیتی، شیکاگو، دنور، هیوستون و فراتر از آن را دارد.

8. رستوران های زنجیره ای مرغ Dave’s Hot Chicken

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

اگر به دنبال نشانه ای از تبدیل شدن رستوران های زنجیره ای مرغ به ستاره های در حال ظهور فست فود هستید، به جز Dave’s Hot Chicken دیگر جایی را نگاه نکنید. دیوِز هات چیکن که تکه های مرغ و ساندویچ های کوچکی با سطوح مختلف تندی سرو می کند، با توجه به افزایش فروش خیره کننده ی ۲۶۲ درصدی در سال قبل، طبق داده های ۵۰۰ رستوران زنجیره ای برتر Technomic، به عنوان سریع ترین زنجیره رستوران در حال رشد آمریکا در سال ۲۰۲۲ شناخته شد! سرعت این رشد از آن زمان کند نشده است، به طوری که طبق اخبار رستوران های ملی، این زنجیره مستقر در کالیفرنیا در سال ۲۰۲۳ حق امتیاز بیش از ۷۰۰ رستوران را فروخته است. این شعبه ها در سراسر ایالات متحده گسترده شده اند، پس تعجب نکنید اگر به زودی شعبه ای از دیوز هات چیکن در شهر شما افتتاح شود.

9. رستوران های زنجیره ای مرغ Bojangles

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

اگر در جنوب شرقی ایالات متحده زندگی می کنید به احتمال زیاد با باجانگِلز آشنا هستید، اما این موضوع در سال های آینده توسعه پیدا خواهد کرد. این زنجیره رستوران مرغ سوخاری قصد دارد به سمت غرب گسترش پیدا کند، به طوری که تنها ۲۰ شعبه قرار است در لاس وگاس افتتاح شوند. شعبه های دیگری نیز برای آریزونا برنامه ریزی شده اند. این ابتکار «باجانگِلز غرب» به همراه سایر برنامه های توسعه ی این زنجیره، می تواند تعداد کل شعبه ها را به بیش از ۱۰۰۰ برساند (در حال حاضر ۸۰۰ شعبه در حال فعالیت است).

10. رستوران های زنجیره ای مرغ Golden Chick

رستوران های زنجیره ای مرغ
رستوران های زنجیره ای مرغ

شاید گولدن چیک به اندازه ی غول هایی مثل کنتاکی فراید چیکن شعبه نداشته باشد اما این بدین معنی نیست که این زنجیره در حال پیشرفت نیست. طبق گزارش مجله ی QSR، گولدن چیک در سال ۲۰۲۳ از مرز ۲۰۰ شعبه در تگزاس، اوکلاهما، فلوریدا و لوئیزیانا عبور کرد و در سال ۲۰۲۳ شعبه های بیشتری به مجموعه ی خود اضافه کرد. این سال، برای این زنجیره ای که از سال ۱۹۶۷ فعالیت می کند، یک سال رشد تاریخی به شمار می رود. با این همه پیشرفت، گولدن چیک ممکن است به زودی فراتر از چهار ایالت فعلی خود را هدف قرار دهد.

منبع

مقالات مرتبط
5 1 رای
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها