صفحه اصلی > صنعت بسته بندی : آشنایی با جت پرینتر پرتابل و کاربردهای آن
جت پرینتر پرتابل
جت پرینتر پرتابل

آشنایی با جت پرینتر پرتابل و کاربردهای آن

آنچه خواهید خواند:

اگر به دنبال خرید بهترین جت پرینتر برای خط تولید کارگاه خود هستید، حتماً با نمونه‌های مختلف این دستگاه و عناوین گوناگونی که برای آن به‌کار می‌برند آشنا شده‌اید. جت پرینتر پرتابل یکی از عناوین جت پرینتر دستی بوده که در صنایع مختلف به منظور چاپ و درج اطلاعات و ویژگی‌ها و مشخصات کالا بر روی بسته‌بندی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اصولاً محصولاتی که امکان قرارگیری آن‌ها بر روی نوار نقاله وجود ندارد، برای چاپ اطلاعات، جت پرینتر دستی یا پرتابل می‌طلبند. نکته‌ای که در رابطه با این نوع از چاپگرها باید بدانید این است که چاپگر پرتابل برخلاف چاپگر صنعتی یا ثابت توانایی چاپ در حجم پایین‌تر را دارد. در ادامه این راهنما قصد داریم در رابطه با جت پرینترهای پرتابل و انتظاراتی که می‌توانیم از آن‌ها داشته باشیم صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

جت پرینتر پرتابل
جت پرینتر پرتابل

از دستگاه جت پرینتر پرتابل چه انتظاراتی می‌توانیم داشته باشیم؟

عملکرد پرینترهای پرتابل مشابه با پرینترهای ثابت یا صنعتی است. تفاوت اصلی این نوع از پرینترها با نمونه‌های ثابت در این است که جت پرینترهای پرتابل از وزن سبک‌تری برخوردار بوده و می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد. علاوه بر این، امکان چاپ اطلاعات موردنیاز توسط این نوع از تجهیزات چاپ در زاویه‌های مختلف و شرایط گوناگون نیز فراهم است.

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

جت پرینتر پرتابل هم‌چون دستگاه‌های چاپ دیگر از امکاناتی نظیر چند خط چاپ، ثبت تاریخ، سری ساخت و سریال، چند حافظه برای ثبت پیام و چاپ انواع لوگوها، قیمت محصول و چاپ بر روی سطوح مختلف و… نیز برخوردار می‌باشد.

مزایای استفاده از بهترین جت پرینتر دستی در خط تولید

بهره‌گیری از این نوع پرینترها در خطوط تولید و کارگاهای مختلف می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. همان‌طور که گفته شد این نوع از دستگاه‌های چاپگر وزن سبکی داشته و امکان حمل کردن آن‌ها فراهم است. در واقع می‌توان گفت که این ویژگی مهم‌ترین مزیت جت پرینترهای پرتابل به حساب می‌آید. اما مزایای دستگاه مذکور تنها به این مورد محدود نمی‌شود! در ادامه با سایر مزایای بهره‌گیری از جت پرینترهای پرتابل در خطوط تولید آشنا خواهیم شد:

کیفیت بالای چاپ

برخی افراد که تاکنون با جت پرینترهای دستی کار نکرده‌اند معتقد هستند که کیفیت چاپ توسط این نوع از پرینترها مناسب نیست! در صورتی که باید بگوئیم:

کیفیت چاپ توسط این نوع از پرینترها بسیار مناسب بوده و پاسخگوی اکثر کاربران می‌باشد.

البته ناگفته نماند که نوع جوهر مصرفی نیز می‌تواند روی کیفیت نهایی چاپ تأثیر به‌سزایی داشته باشد. اما با این حال فاکتور اصلی تعیین‌کننده کیفیت، مدل دستگاه است. توجه داشته باشید که هر اندازه رزولوشن چاپ بالاتر باشد، به همان میزان کیفیت نهایی بیشتر خواهد بود.

با مشاهده فیلم زیر می توانید با جت پرینتر پرتابل و نحوه کار آن آشنا شوید.

سرعت بالای چاپ

طبیعتاً سرعت چاپ جت پرینتر پرتابل در مقایسه با نمونه‌های لیزری و صنعتی پایین‌تر است اما با این حال می‌توان نمونه‌هایی از جت پرینترهای دستی را خریداری کرد که امکان تنظیم چاپ در سرعت‌های مختلف را داشته باشد. توجه داشته باشید که عملیات چاپ توسط نیروی انسانی انجام می‌پذیرد؛ در نتیجه سرعت دست اپراتوری که قرار است با جت پرینتر پرتابل کار کند نیز حائز اهمیت خواهد بود. هر اندازه سرعت چاپ دستگاه بالاتر باشد به تبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. البته خرید چنین دستگاهی سبب افزایش سرعت بسته‌بندی محصولات در خط تولید شده و در بلند مدت می‌تواند در کاهش هزینه‌ها نقش موثری را ایفا کند.

باتری جت پرینتر پرتابل

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان برای جت پرینترهای پرتابل در نظر گرفت، برخورداری از باتری است. داشتن باتری سبب می‌شود تا کارایی این نوع از تجهیزات چاپ به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است هر اندازه ظرفیت باتری بالاتر باشد، استفاده مداوم از آن راحت‌تر بوده و سبب آسان‌تر شدن مرحله بسته‌بندی در خطوط تولید می‌شود. ناگفته نماند که باتری باکیفیت به همراه ظرفیت بالا سبب افزایش سرعت بسته‌بندی نیز خواهد شد.

فضای ذخیره‌سازی جت پرینتر دستی

برخی از کارگاه‌های تولیدی و شرکت‌ها خطوط تولید محصولات متنوعی دارند؛ از این رو مجبور هستند که اطلاعات ذخیره شده در دستگاه جت پرینتر را مدام تغییر دهند. در چنین شرایطی برخورداری از حافظه جانبی که قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات و فرمت‌های مختلف را داشته باشد بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. خوشبختانه اکثر جت پرینترهای پرتابل از این ویژگی برخوردار بوده و این موضوع یک امتیاز برای دستگاه‌های چاپگر مذکور محسوب می‌شود.

جت پرینتر پرتابل مدل دستگاهی با استفاده آسان، مقرون به صرفه و با سرعت بالاست.  این دستگاه برای پرینت روی محصولات صنایع غذایی، دارویی، آرایشی، تجهیزات الکترونیکی و… استفاده میشود.

صفحه نمایشگر در چاپگرهای دستی

وجود صفحه نمایشگر در تجیهزات چاپ سبب می‌شود تا کاربر از وضعیت دستگاه باخبر باشد و بتواند عملیات چاپ را دقیق‌تر و بهتر انجام دهد. اکثر مدل‌های جت پرینترهای پرتابل دارای صفحه نمایشگر بوده و مثل صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند اطلاعات موردنیاز را به کاربران نمایش می‌دهند. با کمک این صفحه نمایشگر و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید از وضعیت چاپ و همچنین دستگاه مطلع شوید.

مدیریت جت پرینتر پرتابل

امکان کنترل و مدیریت این نوع از پرینترها به روش‌های مختلف فراهم است. برخی از مدل‌های جت پرینترهای پرتابل دارای سیستم مدیریت ویژه‌ای هستند. به غیر از موارد خاص، اکثر مدل‌های جت پرینتر دارای نرم‌افزار با سیستم عامل اندروید بوده که امکان مدیریت را بسیار ساده و سریع خواهند کرد.

پشتیبانی از زبان‌های پرکاربرد

عموماً جت پرینترهای پرتابل از زبان انگلیسی و فارسی پشتیبانی می‌کنند. کاربر در صورتی که در ایران حضور داشته باشد می‌تواند به منظور تاریخ‌زنی و درج اطلاعات مختلف از زبان فارسی جت پرینتر پرتابل استفاده کند. اما برخی از شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در حوزه صادرات نیز مشغول به فعالیت هستند. پشتیبانی جت پرینترهای پرتابل از زبان انگلیسی برای چنین تولیدکنندگانی می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

آموزش جت پرینتر دستی

دستگاه چاپگر دستی، یک پرینتر قابل حمل است که ورود اطلاعات مورد نیاز برای چاپ را به دو روش برای شما ممکن می‌کند. اولین روش، وارد نمودن دستی اطلاعات به دستگاه است. این دستگاه ها اغلب دارای صفحه نمایش لمسی هستند و شما می‌توانید مانند برنامه‌های نصب شده در گوشیتان، متن یا محتوای دلخواهتان را تایپ و بعد آن را در حافظه دستگاه ذخیره نمایید. سپس می‌توانید متن ذخیره شده را روی محصول چاپ کنید.

با فشردن دکمه این دستگاه، عملیات چاپ انجام می شود. برای این کار، باید جت پرینتر را روی بسته بندی (محصول) موردنظرتان قرار داده و همزمان با کشیدن دستگاه، دکمه را فشار دهید تا تاریخ، متن یا طرح مد نظرتان بر روی بسته محصول چاپ شود.

آنچه درباره جت پرینتر پرتابل خواندید

جت پرینتر پرتابل ازجمله جت پرینترهای پرکاربرد در صنایع مختلف بوده که برای درج اطلاعاتی هم‌چون قیمت، تاریخ تولید، سری ساخت و مواردی از این قبیل بر روی کالاهای بزرگی که امکان جابه‌جایی آن‌ها بر روی نوار نقاله وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از جت پرینترها در مقایسه با نمونه‌های صنعتی قیمت مناسب‌تری داشته و کیفیت بالای چاپ را با سرعت عالی به شما ارائه می‌دهند.

استفاده از این نوع دستگاه‌های چاپ مزیت‌های زیادی برای خطوط تولید به همراه دارد که در این راهنما با آن‌ها آشنا شدیم.  در آخر باید گفت که وجود جت پرینترهای پرتابل در خطوط تولید می‌تواند بر افزایش سرعت مرحله بسته‌بندی و همچنین کاهش هزینه‌ها در بلندمدت تأثیر شگرفی داشته باشد.

سوالات متداول

تفاوت جت پرینتر پرتابل با جت پرینتر ثابت در چیست؟

عملکرد پرینترهای پرتابل مشابه با پرینترهای ثابت یا صنعتی است. تفاوت اصلی این نوع از پرینترها با نمونه‌های ثابت در این است که جت پرینترهای پرتابل از وزن سبک‌تری برخوردار بوده و می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد.

جت پرینتر پرتابل چه مزیت هایی دارد؟

جابجایی آسان، کیفیت بالای چاپ، سرعت بالای چاپ و …

جت پرینتر پرتابل برای چه محصولاتی استفاده می شود؟

اصولاً محصولاتی که امکان قرارگیری آن‌ها بر روی نوار نقاله وجود ندارد، برای چاپ اطلاعات، جت پرینتر دستی یا پرتابل می‌طلبند.

جت پرینتر پرتابل را از کجا بخرم؟

برای دریافت مشاوره و خرید جت پرینتر پرتابل به فروشگاه اینترنتی آی فودز مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها