صفر تا صد انواع سوسیس پر کن های بازار ایران

آنچه خواهید خواند:

دستگاه سوسیس پر کن، از اصلی ترین لوازم تولید سوسیس و کالباس است. که در مدل های مختلفی تولید میشود. این دستگاه ها در کارخانه های فرآوری گوشتی، رستوران ها، هتل ها، آشپزخانه ها، فروشگاه های تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری و … کاربرد دارند. دستگاه های سوسیس پر کن را به دو صورت ایستاده و خوابیده طراحی نموده اند. که در بعضی از مدل های این دستگاه قابلیت تبدیل شدن به هر یک از این دو حالت امکان پذیر است. در ادامه این مطلب به معرفی انواع دستگاه سوسیس پرکن، دلایل خرید این دستگاه و انتخاب دستگاه مناسب میپردازیم.

انواع دستگاه سوسیس پر کن

سوسیس پر کن ها هم مثل همبرگر زن ها به دو دسته ی اصلی برقی و اصلی تقسیم بندی می شوند. معمولا اگر به حجم تولید زیادی نیاز داشته باشید، نمونه های برقی می توانند جوابگوی نیاز شما باشند. مدل های دستی نیز برای مجموعه ها و یا آشپزخانه های کوچکتر پیشنهاد می شود. . البته این دستگاه ها را بر اساس محل کاربرد نیز میتوان به سه دسته خانگی، فروشگاهی و کارخانه ایی دسته بندی کرد.

مشاهده کنید : لیست قیمت انواع دستگاه سوسیس پرکن

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

اگروفودز ؛ تنها پلتفرم تخصصی آگهی و نیازمندیهای صنایع غذایی

سوسیس پر کن برقی

استفاده از سوسیس پر کن برقی برای تولیدات با حجم های مختلف مناسب است. و میتواند برای تولیدات فروشگاهی و کارگاهی و کارخانه ایی سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه در مدل های مختلفی مثل پرکن با سیستم هیدرولیک، پر کن با سیستم الکترو گیربکس و پرکن با سیستم پنوماتیک تولید میشوند. در مدل برقی پر کردن سوسیس و کالباس با صرف انرژی کم و سرعت بالا صورت میگیرد.

مشاهده کنید : لیست قیمت سوسیس پرکن برقی

سوسیس پر کن برقی هیدرولیکی

این نوع دستگاه فقط به حالت ایستاده تولید می شود. و برای جا به جایی پیستون در سیلندر از سیستم هیدرولیک بهره میبرد. عموما جهت حرکت پیستون این نوع دستگاه ها از پایین به بالاست. و خروجی آن در قسمت بالایی دستگاه قرار گرفته است. فشار در این دستگاه توسط سیستم هیدرولیک قابل تنظیم است. این دستگاه ها عموما از ظرفیت 15 تا 35 لیتر تولید شده و در منازل و کارگاه های تولید سوسیس و کالباس استفاده میشوند.

سوسیس پر کن برقی الکتروگیربکس دار

سوسیس پر کن برقی با سیستم الکتروگیربکس نیز فقط به حالت ایستاده تولید میشود و برای جا به جایی پیستون در سیلندر از سیستم الکترو گیربکس بهره میبرد. عموما جهت حرکت پیستون این نوع دستگاه ها از بالا به پایین است. و خروجی دستگاه در قسمت پایینی دستگاه قرار گرفته است. این دستگاه ها عموما از ظرفیت 3 تا 30 لیتر تولید شده و در منازل و کارگاه های تولید سوسیس و کالباس استفاده میشوند.

سوسیس پرکن برقی

سوسیس پر کن برقی پنوماتیکی (بادی)

این نوع دستگاه فقط به حالت ایستاده تولید می شود. و برای جا به جایی پیستون در سیلندر از سیستم پنوماتیک یا بادی بهره میبرد. عموما جهت حرکت پیستون در این نوع دستگاه ها از پایین به بالاست. و خروجی آن در قسمت بالایی دستگاه قرار گرفته است. این دستگاه ها معمولا در ظرفیت های 10 تا بیست لیتر تولید شده و در کارگاه های تولید سوسیس و کالباس بکار برده میشود.

میتوانید نمونه کاربرد دستگاه سوسیس پرکن کارگاهی پنوماتیک را در ویدیو زیر مشاهده نمایید.

سوسیس پر کن برقی وکیوم دار صنعتی

این مدل سوسیس پرکن ها کاربرد صنعتی تری داشته و در کارخانه های تولید سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار میگیرد. ظرفیت این مدل دستگاه ها از 200 لیتر به بالا میباشد.

سوسیس پر کن دستی

دستگاه سوسیس پرکن دستی یا سوسیس ساز دستی برای تولیدات با حجم کم مثل تولید خانگی سوسیس و کالباس یا فروشگاه های کوچک مرسوم است. این دستگاه در مدل های مختلفی مانند گیربکس دار یا بدون گیربکس و ایستاده یا خوابیده تولید میشود.

مشاهده کنید : لیست قیمت سوسیس پرکن دستی

سوسیس پر کن دستی بدون گیربکس

این نوع دستگاه فقط به حالت خوابیده تولید میشود و پیستون آن به صورت افقی است . در این دستگاه شما مواد آماده شده خود را درون دستگاه ریخته و با دست پیستون را حرکت میدهید . در این فرایند مواد در داخل پوسته های سوسیس ریخته شده و سوسیس خام شما جهت پخت آماده میشود . این دستگاه برای تولید خانگی سوسیس و کالباس کاربرد دارد. ظرفیت تولید این مدل پر کن دستی از یک کیلو تا سه کیلوگرم می باشد .در این مدل دستگاه ها نسبت یه مدل های دیگر، به انرژی بیشتری برای کار کردن نیاز است. به همین دلیل بهتر است که اینکار توسط دو نفر انجام شود. بدین صورت که در زمان کار کردن با این مدل ها یک نفر دسته هندلی را چرخانده و یک نفر اقدام به پر کردن خمیر در پوشش نماید.

سوسیس پر کن دستی گیربکس دار

سوسیس پر کن دستی گیر بکس دار به حالت خوابیده یا ایستاده تولید میشود . این دستگاه ها به علت داشتن گیر بکس برای جا به جایی پیستون به انرژی و زور کمتری برای تولید سوسیس و کالباس نیازمندند . در این دستگاه ها گیربکس به پیستون دستگاه متصل بوده و برعکس مدل پر کن بدون گیربکس شما با پیستون ارتباط مستقیم ندارید. و با حرکت گیربکس پیستون را جا به جا میکنید. درواقع گیربکس راندمان انرژی استفاده شده توسط شما را افزایش میدهد. کارکردن با این مدل پر کن دستی آسان تر است . به همین جهت سرعت فرآیند تولید نیز در مقایسه با مدل پر کن دستی بدون گیر بکس افزایش می یابد. و در وقت و انرژی صرفه جویی میشود. ظرفیت تولید در دستگاه های سوسیس پر کن دستی گیربکس دار از حدود سه لیتر تا پانزده لیتر است .

سوسیس پر کن دستی گیربکس دار

انواع دستگاه سوسیس پرکن بر اساس محل کاربرد

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفته شد، دستگاه های سوسیس پرکن در مدل ها و ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید میشوند. این تفاوت ها آنها را برای استفاده در مکان های مختلفی مناسب میکند. این دستگاه ها بر اساس محل کاربرد به سه دسته خانگی، فروشگاهی و کارخانه ایی دسته بندی میشوند.

سوسیس پرکن خانگی

دستگاه های خانگی تمام مدل های دستی و بعضی از مدل های برقی را شامل میشود. این دستگاه ها میتوانند در مدل های ایستاده و خوابیده تولید شده باشند. مهمترین موضوع در سوسیس پرکن های خانگی، حجم و ظرفیت تولید آنها است. این دستگاه ها عموما در ظرفیت های 3 تا 15 لیتر هستند.

سوسیس پرکن دستی خانگی

سوسیس پرکن کارگاهی یا فروشگاهی

دستگاه های کارگاهی و فروشگاهی برقی میباشند. سیستم مورد استفاده در این دستگاه ها با استفاده از الکترو موتور ، پمپ هیدرولیک و یا سیستم پنوماتیک است. تفاوت اصلی این دستگاه ها با مدل های برقی خانگی در ظرفیت تولید آنهاست. این دستگاه ها اغلب از حجم 15 تا 40 لیتر تولید هستند. و همگی در مدل ایستاده ساخته میشوند.

سوسیس پر کن فروشگاهی

دستگاه سوسیس پرکن کارخانه ایی

این دستگاه ها به صورت حرفه ایی ساخته شده و حجم تولید بیشتر از 200 کیلو بر ساعت دارند. این دستگاه ها میتوانند به دستگاه سوسیس پیچ متصل شده و به طور خودکار سوسیس هایی در اندازه و وزن یکسان تولید کنند. و یا به پلی کلیپر متصل شده و کالباس هایی با حجم و وزن یکسان تولید نمایند.

سوسیس پرکن کارخانه ایی

قیمت دستگاه سوسیس پرکن

به طور کلی این دستگاه ها با توجه به طرزکار، جنس، برند، ظرفیت و … قیمت های متفاوتی دارند. که شما میتوانید قیمت به روز انواع این سوسیس پرکن را در سایت آی فودز مشاهده نمایید.

خرید دستگاه سوسیس پرکن

خرید دستگاه مناسب، نیازمند اطلاعات زیاد و دقت بالاست. مشاوره رایگان و خرید مطمعن و آسان در وبسایت آی فودز به شما کمک میکند که دستگاه مناسب خود را یافته و آن را با مناسب ترین قیمت و کمترین زحمت خریداری کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت های به روز این دستگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده کنید : لیست قیمت انواع دستگاه سوسیس پرکن

سوالات متداول :

آیا دستگاه سوسیس پرکن قابلیت پر کردن کالباس را دارد؟

بله. با عوض شدن نازل میتوان انواع محصولات سوسیس و کالباس را تولید نمود.

انواع دستگاه سوسیس پر کن چیست؟

دستگاه های سوسیس پرکن، در انواع مختلفی طراحی و تولید میشوند. و میتوانند دستی یا برقی و خوابیده یا ایستاده باشند. همچنین این دستگاه ها ظرفیت های مختلفی دارند و بر اساس محل کاربرد نیز به سه دسته خانگی، فروشگاهی و کارخانه ایی دسته بندی میشوند.

بهترین دستگاه پرکن برای تولید سوسیس و کالباس خانگی چیست؟

برای تولید سوسیس و کالباس خانگی اغلب از مدل های دستی سوسیس پرکن استفاده میشود. که بهترین آنها مدل گیربکس دار است.

برای راه اندازی مجتمع تولید سوسیس و کالباس از کجا مشاوره بگیرم؟

برای مشاوره جهت تولید انواع محصولات گوشتی با شمار تلفن 09919003511 تماس بگیرید.

قیمت دستگاه سوسیس پرکن چقدر است؟

این دستگاه ها با توجه به طرزکار، جنس، برند، ظرفیت و … قیمت های متفاوتی دارند. که شما میتوانید قیمت به روز انواع این دستگاه ها را در وبسایت آی فودز مشاهده نمایید.

دستگاه سوسیس پر کن از کجا بخرم؟

مشاوره رایگان و خرید مطمعن در وبسایت آی فودز به شما کمک میکند که دستگاه مناسب خود را یافته و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

مقالات مرتبط
0 0 رای ها
امتیاز دهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها